Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ09389
 
Opdracht
Klantmanager, 24 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2014-10-14 13:46
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdracht informatie

Startdatum 15-10-2014
Einddatum 15-12-2014
Optie tot verlenging ja
24
Aantal posities 1
Aanvraag reden Piekwerkzaamheden
Aanvraag reden opmerkingen Piek/drukte team WMO

 

Functiebeschrijving

Omgeving
De gemeentelijke organisatie is opgebouwd volgens het directiemodel en bestaat uit een aantal
organisatorische entiteiten, te weten: het directieteam (algemeen directeur en vier directeuren), de centrale
staf (bestaande uit de Staf Strategie en de Staf Control) en een aantal vak- en
ondersteunende afdelingen.
 
De werkzaamheden worden uitgevoerd bij de afdeling Sociale Zaken. De afdeling Sociale Zaken zorgt
voor een zelfstandige bestaansvoorziening van zijn klanten en activeert klanten tot maatschappelijke
participatie. Daarnaast zorgt Sociale Zaken voor een rechtmatige, klantgerichte en efficiënte uitvoering
van de Wet Werk en Bijstand en aanverwante wetten en regelingen.
De afdeling Sociale Zaken bestaat naast een afdelingshoofd uit de teams Bedrijfsbureau, Back Office,
Werk en Inkomen, Zorg en Inkomen en WMO.
 
Resultaatgebieden
1.(Traject)plannen opstellen
-het voeren van intakegesprekken met cliënten, het klant-, schade- en/of investeringsprofiel beoordelen,
het indiceren van voorzieningen en het binnen de vastgestelde kaders opstellen van (traject)plannen;
-het signaleren van gerelateerde problematiek en het, in voorkomende gevallen, door verwijzen van
cliënten naar hulpverlenende instanties;
-het verzamelen van informatie ten behoeve van (traject)plannen bij externe instanties en bedrijven;
-het beoordelen, verifieren en valideren van de verwerking van gegevens en deze vastleggen;
-het op basis van een intakegesprek en input van externe partijen opstellen van een (traject)plan, conform
de daarvoor geldende richtlijnen (o.a. financieel en ergonomisch) en het zorgdragen voor een optimale
prijs- en kwaliteitsverhouding;
 
 
2.(Traject)plannen uitvoeren
-het zorgdragen voor de uitvoering van trajecten van cliënten en het stimuleren en activeren van cliënten
in deze trajecten;
-het signaleren van afwijkingen en knelpunten in trajecten en deze oplossen;
-het zorgdragen voor het verstrekken van uitkeringen en voorzieningen aan cliënten;
-het opstellen van beschikkingen, deze afdoen en het verzorgen van de bijbehorende correspondentie en
administratie;
-het participeren in diverse interne en externe overleggen;
-het onderhouden van contacten met externe partijen over de voortgang van de cliënttrajecten en het
zorgdragen voor onderlinge afstemming van de activiteiten;
-het tussentijds en na afloop evalueren van een traject en het opstellen van rapporten en adviezen en het
zorgdragen voor de administratieve afhandeling van trajecten;
-het ontwikkelen van preventieactiviteiten en, na goedkeuring van het afdelingshoofd, uitvoering hieraan
geven.
 
 
3.Controles uitvoeren
- het controleren van verleende uitkeringen en/of voorzieningen, het belissen over het continueren,
wijzigen of afstemmen van de uitkeringen/voorzieningen en verrichten van beëindigingsonderzoeken;
- het beoordelen van conceptbesluiten en rapportages op juridische aspecten, kwaliteit en eenheid in
uitvoering en toepassing van beleid en regelgeving;
- het toetsen van adviezen aan wet- en regelgeving;
- het indien nodig adviseren van het afdelingshoofd op basis van evaluaties over aanbestedingstrajecten.
4.Expertise delen
- het geven van voorlichting en/of training op het gebied van sociale zekerheid aan cliënten, instellingen
en bedrijven;
- het begeleiden van nieuwe medewerkers en stagiaires;
- het participeren in projectgroepen vanuit de eigen expertise.
 
 
Speelruimte
1. Beslissingen:
- bij het begeleiden van cliënten;
- bij het opstellen van beschikkingen;
- bij het verstrekken van uitkeringen en/of voorzieningen;
- bij het uitvoeren van controles;
- bij het delen van expertise.
 
2.Kader:
- samenhangende wet- en regelgeving;
- toegekende budgetten;
- richtlijnen en procedures.
 
3.Verantwoording:
aan de teamleider:
- over de kwaliteit en voortgang van de trajecten;
- over de kwaliteit van de adviezen;
- over de kwaliteit van de behandeling van aanvragen;
- over de kwaliteit en voortgang van controles;
- over de voortgang van het toekennen, beëindigen of muteren van uitkeringen en/of voorzieningen.
 
Kennis en vaardigheden
1.
Kennis:
- van relevante wet- en regelgeving en jurisprundentie op het gebied van sociale zekerheidswetgeving en
sociale voorzieningen;
- van het sociale zekerheidsbeleid, gemeentelijk beleid en vastgestelde werkprocessen;
- van relevante richtlijnen en procedures;
- van de sociale kaart.
 
2.Inzicht:
- in de sociale actoren in de omgeving, bedrijven en instellingen;
- in de algehele problematiek, ontwikkelingen en consequenties van cliënten en cliëntsituaties voor
toekomstige trajecten.
 
3.Vaardigheid
- in het opstellen van rapportages;
- in het bespreken en beoordelen van problemen;
- in het begeleiden van (soms lastige) cliënten;
- in het maken van (soms tegenstrijdige) afwegingen en nemen van beslissingen in relatie tot de cliënt en
zijn situatie;
- in het geven van adviezen en voorlichting.
 
 
Contacten
1. Met collega's over cliënttrajecten om af te stemmen.
2. Met collega's van andere afdelingen over aanbestedingen om af te stemmen.
3. Met cliënten over het opstellen en uitvoeren van trajecten om af te stemmen.
4. Met (hulpverlenende) instanties, met bedrijven over cliënttrajecten of uitkeringen om informatie uit te
wisselen en af te stemmen.
 
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht