Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ09568
 
Opdracht
Klantmanager Wmo, 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2014-10-10 13:49
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdracht informatie

Startdatum 13-10-2014
Einddatum 13-12-2014
Optie tot verlenging ja
36
Aantal posities 1
Aanvraag reden Piekwerkzaamheden
Aanvraag reden opmerkingen Het uitvoeren van de reguliere taken WMO

 

1.(Traject)plannen opstellen
-het voeren van intakegesprekken met cliënten, het klant-, schade- en/of investeringsprofiel beoordelen, het indiceren van voorzieningen en het binnen de vastgestelde kaders opstellen van (traject)plannen;
-het signaleren van gerelateerde problematiek en het, in voorkomende gevallen, door verwijzen van cliënten naar hulpverlenende instanties;
-het verzamelen van informatie ten behoeve van (traject)plannen bij externe instanties en bedrijven;
-het beoordelen, verifieren en valideren van de verwerking van gegevens en deze vastleggen;
-het op basis van een intakegesprek en input van externe partijen opstellen van een (traject)plan, conform de daarvoor geldende richtlijnen (o.a. financieel en ergonomisch) en het zorgdragen voor een optimale prijs- en kwaliteitsverhouding;
 
2.(Traject)plannen uitvoeren
-het zorgdragen voor de uitvoering van trajecten van cliënten en het stimuleren en activeren van cliënten in deze trajecten;
-het signaleren van afwijkingen en knelpunten in trajecten en deze oplossen;
-het zorgdragen voor het verstrekken van uitkeringen en voorzieningen aan cliënten;
-het opstellen van beschikkingen, deze afdoen en het verzorgen van de bijbehorende correspondentie en   administratie;
-het participeren in diverse interne en externe overleggen;
-het onderhouden van contacten met externe partijen over de voortgang van de cliënttrajecten en het zorgdragen voor onderlinge afstemming van de activiteiten;
 
zorgdragen voor de administratieve afhandeling van trajecten;
-het ontwikkelen van preventieactiviteiten en, na goedkeuring van het afdelingshoofd, uitvoering hieraan geven.
 
3.Controles uitvoeren
-het controleren van verleende uitkeringen en/of voorzieningen, het belissen over het continueren, wijzigen of afstemmen van de uitkeringen/voorzieningen en verrichten van beëindigingsonderzoeken;
-het beoordelen van conceptbesluiten en rapportages op juridische aspecten, kwaliteit en eenheid in uitvoering en toepassing van beleid en regelgeving;
-het toetsen van adviezen aan wet- en regelgeving;
-het indien nodig adviseren van het afdelingshoofd op basis van evaluaties over aanbestedingstrajecten.
 
4.Expertise delen-het geven van voorlichting en/of training op het gebied van sociale zekerheid aan cliënten, instellingen
en bedrijven;
-het begeleiden van nieuwe medewerkers en stagiaires;
-het participeren in projectgroepen vanuit de eigen expertise.
Speelruimte
 
1.Beslissingen:
-bij het begeleiden van cliënten;
-bij het opstellen van beschikkingen;
-bij het verstrekken van uitkeringen en/of voorzieningen;
-bij het uitvoeren van controles;
-bij het delen van expertise.
 
2.Kader:
-samenhangende wet- en regelgeving;
-toegekende budgetten;
-richtlijnen en procedures.
 
3.Verantwoording:
aan de teamleider:
-over de kwaliteit en voortgang van de trajecten;
-over de kwaliteit van de adviezen;
-over de kwaliteit van de behandeling van aanvragen;
-over de kwaliteit en voortgang van controles;
-over de voortgang van het toekennen, beëindigen of muteren van uitkeringen en/of voorzieningen.
 
 
Kennis en vaardigheden
1.Kennis:
-van relevante wet- en regelgeving en jurisprundentie op het gebied van sociale zekerheidswetgeving en
sociale voorzieningen;
-van het sociale zekerheidsbeleid, gemeentelijk beleid en vastgestelde werkprocessen;
-van relevante richtlijnen en procedures;
-van de sociale kaart.
 
2.Inzicht:
-in de sociale actoren in de omgeving, bedrijven en instellingen;
-in de algehele problematiek, ontwikkelingen en consequenties van cliënten en cliëntsituaties voor
toekomstige trajecten.
 
3.Vaardigheid:
-in het opstellen van rapportages;
-in het bespreken en beoordelen van problemen;
-in het begeleiden van (soms lastige) cliënten;
-in het maken van (soms tegenstrijdige) afwegingen en nemen van beslissingen in relatie tot de cliënt en zijn situatie;
-in het geven van adviezen en voorlichting.
 
 
Contacten
1. Met collega's over cliënttrajecten om af te stemmen.
2. Met collega's van andere afdelingen over aanbestedingen om af te stemmen.
3. Met cliënten over het opstellen en uitvoeren van trajecten om af te stemmen.
4. Met (hulpverlenende) instanties, met bedrijven over cliënttrajecten of uitkeringen om informatie uit te wisselen en af te stemmen.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht