Beschrijving
Startdatum |
3 november 2014 |
Einddatum |
1 januari 2015 |
Min. uurtarief |
|
Max. uurtarief |
€ 150,00 |
Uren per week |
40 |
Uren per dag |
8 |
Optie tot verlenging |
2 keer, 2 maanden |
De opdrachtomschrijving
Functie-omschrijving
In de nieuwe beoogde organisatie komen verschillende culturen en werkwijzen bij elkaar. Van de Kwartiermaker wordt nadrukkelijk verwacht dat hij/zij kansen ziet om deze culturen en werkwijzen op een efficiënte en effectieve wijze te verbinden en vorm en inhoud weet te geven aan de geformuleerde geïntegreerde visie op de aanpak van huiselijk geweld en kindermishandeling, dit alles tegen de achtergrond van de wijzigingen binnen het sociale domein en de drie decentralisaties, waaronder die van de Jeugdzorg en de AWBZ/nieuwe WMO, die hiervoor de start vormen. De komende tijd is een aantal belangrijke kerntaken voor de kwartiermaker te onderscheiden:
-het opzetten en inrichten van een nieuw te vormen AMHK/Veilig Thuis Noord- en Midden Limburg;
-inrichting van de werkprocessen binnen de nieuw te vormen organisatie en (ver)binding binnen de nieuwe organisatie;
-borging van de kwaliteit en verdere expertise ontwikkeling op het terrein van huiselijk geweld en kindermishandeling, bewaking van de uitstraling van toegankelijkheid voor burgers, melders en adviesvragers en positionering en profilering als een onafhankelijke, herkenbare en laagdrempelige partner binnen de jeugd- en volwassenenketen;
-versterking van de bedrijfsvoering en resultaatgerichtheid van de werkorganisatie.
De kwartiermaker is de bindende factor bij uitstek tussen alle geledingen en processen, creëert draagvlak voor gewenste veranderingen en is zowel naar binnen als naar buiten het gezicht van AMHK/Veilig Thuis Noord- en Midden Limburg. Hij/zij is in de eerste plaats een ontwikkelaar en bouwer die zorgt voor de verdere inrichting van de nieuwe organisatie, inclusief de daar bijbehorende werkprocessen en bedrijfsvoering, ontwikkeling en uitvoering van het beleid. Veel aandacht gaat daarbij uit naar het borgen van de kwaliteit en verdere ontwikkeling van de expertise functie en het verder expliciteren van de (maatschappelijke) prestaties van de organisatie naar cliënten, keten- en netwerkpartners en financiers.
Daarnaast geldt het verdiepen van de dialoog met de professionals binnen de nieuw gevormde organisatie een belangrijk speerpunt. Hierbij zijn resultaatgerichtheid, aansluiten en verbinden belangrijke competenties. Dit vraagt om heldere kaders en communicatielijnen, onderlinge afstemming en ruimte voor creativiteit en innovatie. Het op gang houden van de onderlinge dialoog met de professionals met als doel het verder verbeteren van processen en kwaliteit en het vergroten van de maatschappelijke prestaties is daarbij essentieel.
Opdracht
De kwartiermaker zorgt voor het fasegewijs invoering van het AMHK/Veilig Thuis. Daarmee wordt bedoeld:
- het opstellen van een Plan van Aanpak in 2014;
- ervoor zorgen dat conform de regionale beleidsuitgangspunten er voor 1 januari 2015 er een adequaat werkende frontoffice is voor de nieuw uit te voeren taken;
- ervoor zorgen dat de minimale, uit te voeren taken voor het AMHK/Veilig Thuis Noord- en Midden Limburg uiterlijk 1 januari 2015 is gerealiseerd en geborgd;
- definitieve oprichting van het nieuwe AMHK/Veilig Thuis Noord- en Midden Limburg per 1 juli 2015;
- inrichting van de organisatie inclusief vastlegging van de samenwerking tussen kernpartners en werkprocessen.
Functie eisen specifiek
Geschikte kandidaten beschikken over een academisch denk- en werkniveau. Naast een inhoudelijke drive voor en inzicht in het werkveld van huiselijk geweld en kindermishandeling is hij/zij bedrijfskundig onderlegd en heeft hij/zij bewezen vanuit een seniore, integrale managementfunctie (op strategisch/tactisch niveau) te kunnen inspireren en te binden. Hij/zij beschikt over leidinggevende ervaring in het integraal aansturen van professionals in een bestuurlijk complexe omgeving met een nadrukkelijke veranderopgave. De stijl daarbij is situationeel: sturend en koers- bepalend en coachend. Bestuurlijke sensitiviteit en sterk ontwikkelde communicatieve vaardigheden completeren dit beeld.
Tot 1 januari 2015 wordt gevraagd om een fulltime-invulling (40 uur per week) van deze opdracht. Vanaf 1 januari 2015 zal een invulling van 20 uur per week volstaan (inschatting). Dit zal in goed onderling overleg met de opdrachtnemer afgestemd worden!
De kandidaatomschrijving
Geschikte kandidaten beschikken over een academisch denk- en werkniveau. Naast een inhoudelijke drive voor en inzicht in het werkveld van huiselijk geweld en kindermishandeling is hij/zij bedrijfskundig onderlegd en heeft hij/zij bewezen op strategisch/tactisch niveau te kunnen inspireren en te binden. Hij/zij beschikt over leidinggevende ervaring in het integraal aansturen van professionals in een bestuurlijk complexe omgeving met een nadrukkelijke veranderopgave. De stijl daarbij is naar gelang de situatie: sturend en koers- bepalend en coachend. Bestuurlijke sensitiviteit en sterk ontwikkelde communicatieve vaardigheden completeren dit beeld.
De planning
Datum publicatie |
20 oktober 2014 |
Sluiting vragen |
24 oktober 2014 |
Beantwoording vragen |
27 oktober 2014 |
Sluiting opdracht |
29 oktober 2014 |
Gesprekken |
31 oktober 2014 |
Terugkoppeling |
3 november 2014 |
Eisen
-Bent u leverancier dan dient u over een G-Rekening* of NEN Certificaat* te beschikken. Bent u ZZP’er dan beschikt u over een VAR Verklaring WUO of DGA 2014 en uittreksel handelsregister. Zonder deze gegevens nemen wij uw bieding niet in behandeling.
-U beschikt over een afgeronde HBO+ dan wel academische opleiding, kopie diploma bijvoegen.
-U beschikt over kennis van en ervaring met de vakgebieden huiselijk geweld en kindermishandeling, aantoonbaar in CV.
-U bent bedrijfskundig onderlegd en bestuurlijk sensitief, aantoonbaar in CV.
-U hebt ervaring opgedaan vanuit een senior, integrale managementfunctie, aantoonbaar in CV.
-U hebt ervaring met intergemeentelijke samenwerking, aantoonbaar in CV.
-U beschikt over leidinggevende ervaring in een bestuurlijk complexe omgeving met een nadrukkelijke veranderopgave, aantoonbaar in CV.
Gunningscriteria
-U hebt de afgelopen 5 jaar tenminste 1 opdracht afgerond binnen het werkveld van huiselijk geweld en kindermishandeling, aantoonbaar in CV en aan de hand van een voorbeeld te bespreken in het gesprek.
|
30% |
-U hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 1 werkorganisatie aangestuurd op het gebied van personele, organisatorische en budgettaire aangelegenheden, aantoonbaar in CV.
|
15% |
-U hebt de afgelopen 5 jaar tenminste 2 opdrachten als projectleider vervuld binnen het gemeentelijke sociale domein, aantoonbaar in CV.
|
15% |
-U hebt in de afgelopen 5 jaar, tenminste 2 opdrachten vervult waarbij sprake was van intergemeentelijke samenwerking als adviseur van de centrumgemeente, aantoonbaar in CV.
|
15% |
-U hebt in de afgelopen 5 jaar, tenminste 5 opdrachten vervult waarbij sprake was van complexe bestuurlijke advisering, aantoonbaar in CV.
|
15% |
-U hebt de afgelopen 5 jaar tenminste 2 opdrachten vervuld binnen het gemeentelijke sociale domein voor gemeenten met 100.000+ inwoners of meer, aantoonbaar in CV.
|
10% |
|