De afdeling Uitvoeren Werken is onder meer verantwoordelijk voor de realisering van de nieuwbouw en reconstructieprojecten van de provincie op het gebied van wegeninfrastructuur variërend van rotondes en fietspaden tot kunstwerken en nieuwe wegen.
De afdeling is ook verantwoordelijk voor het openbaar vervoer, bodemsanering en nazorg stortplaatsen in Gelderland.
De afdeling kent drie teams:
- Projectmanagement en Concessiebeheer (PMCB);
- Aanbestedings-, Bouwrechtelijke-, Grondzaken en Regiotaxi (ABGR);
- Ontwerp, Realisatie en Werken (ORW).
De kandidaat komt te werken binnen het team ABGR. Binnen dit team is ondergebracht: de aanbestedingen van werken en van diensten gerelateerd aan werken, de kwaliteitszorg en toetsing van bestekken, het opstellen van overeenkomsten met derden over de aanleg en/of reconstructie van wegen, grondverwerving, juridische en financiële zaken, planning en secretariaat. De grondverwerving wordt in opdracht van de Projectmanagers door de Grondaankopers uitgevoerd in een team van vijf medewerkers van het cluster Grondzaken.
Het cluster Grondzaken wordt per 1 maart 2015 uitgebreid met de grondtaken die tot dusver door de Dienst Landelijk Gebied werden uitgevoerd. De nieuw te vormen WerkEenheidGrond blijft onderdeel van het team ABGR en zal dan uit ca. 15 fte. bestaan.
De Grondaankoper:
-voert alle werkzaamheden uit op het gebied van aankoop en verkoop van onroerende zaken;
-zorgt in dit verband voor de (administratieve) afhandeling van de overeenkomsten;
-voert onderhandelingen met de diverse betrokken partijen;
-neemt initiatieven met betrekking tot doelmatige en maatschappelijk verantwoorde oplossingen en alternatieven in het aankopen en verkopen van onroerende zaken;
-adviseert projectverantwoordelijken ten aanzien van het opstarten van aankoop- en onteigeningsprocedures;
-adviseert over verpachting, verhuur en in gebruik gave van provinciale eigendommen;
-neemt deel aan overleg- en projectgroepen over de afstemming van verwerving.