Wat zijn je taken?
-Verstrekken informatie op het terrein van alle sociale voorzieningen, waaronder welzijn, inkomen, zorg, waaronder ook AWBZ.
-Herindicaties AWBZ verzorgen;
-Onderzoekt de klantvraag door vraagverheldering
-Draait mee bij telefoondiensten, loketdiensten, verricht huisbezoeken
-Registreert de klantgegevens in het geautomatiseerd systeem,
-Werkt aanvragen om individuele voorzieningen zelf af
-Toetst en beslist over aanvragen individuele voorzieningen
Wat neem je mee aan gedrag en vaardigheden?
-Empathie: In het contact laten merken open te staan voor gevoelens, houding en motivatie. De eigen invloed op anderen begrijpen en er rekening mee houden.
-Oordeelsvorming: Mogelijke handelswijzen en de informatie daarover, tegen elkaar afwegen in het licht van relevante criteria; op basis daarvan tot realistische beoordelingen en keuzes komen.
-Probleemanalyse: een probleem in componenten, de herkomst ervan en de interne samenhang beschrijven. Opsporen van mogelijke oorzaken, verzamelen en relevante gegevens.
-Communiceren: Ideeën en informatie in heldere en correcte taal communiceren, zodanig dat de essentie bij anderen overkomt en wordt begrepen.
-Creativiteit: Associeert gemakkelijk, legt snel verbanden vanuit een gegeven naar andere. Staat open voor andere benaderingswijzen.
Wat vragen wij?
-Minimaal 2 jaar recente werkervaring op het gebied van AWBZ
-Minimaal afgeronde HBO Opleiding (HBO-MWD of HBO-SJD)
-Actuele vaktechnische kennis en ervaring op het gebied van Wet Maatschappelijk Ondersteuning en Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten
-Enige ervaring met het systeem GWS is een pré