Beschrijving
19-01-2015
Einddatum 19-07-2015
Uren per week, min 24
Uren per week, max 24
Uren per dag 8
Aantal verlengingen 4
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? Verlengingsperiode
3 De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.
Opdracht omschrijving
Vanuit de overheid is bepaald dat iedere werknemer veilig en gezond moeten kunnen werken tot de pensioengerechtigde leeftijd. In de arbeidsomstandighedenwet is op hoofdlijnen vastgelegd hoe de provincie aan zijn zorgplicht moet voldoen, voornamelijk door het voorschrijven van doelvoorschriften. Deze doelvoorschriften zijn verder uitgewerkt in de Arbo catalogus van de Provincies. Deze Arbo catalogus is goedgekeurd door de inspectie van SZW en is vastgesteld door de Gedeputeerde Staten. Daarmee is deze leidend voor de invulling en uitvoering van het arbeidsomstandighedenbeleid van de provincie.
Voor de provincie geeft het werken aan goede arbeidsomstandigheden meer winst dan alleen het gezond behalen van de pensioengerechtigde leeftijd van onze medewerkers. Het hebben van gezond en gemotiveerd personeel heeft ook zijn uitwerking op het imago van de provincie, het vinden en behouden van goed personeel, een laag verzuimcijfer en verzuimkosten en een hogere productiviteit van de medewerker. Dit alles zal leiden tot een beter resultaat en helpt de provincie zijn doelstellingen te behalen. Ook zal het werken in een veilige werkomgeving schade aan de gezondheid en ongevallen voorkomen. Hiermee wordt persoonlijk lijden maar ook het aantal boetes en claims aan de provincie zo veel mogelijk beperkt.
De zorg voor arbeidsomstandigheden is terug te voeren naar drie hoofdgebieden, namelijk Veiligheid, Gezondheid en Welzijn. Het structureel werken aan het voorkomen van risico’s op deze drie deelgebieden is de basis van het arbeidsomstandighedenbeleid. Om dit te borgen hebben wij binnen de provincie beleid geformuleerd, zijn er protocollen/procedures opgesteld en preventiemedewerkers aangewezen.
Omdat het contract met de huidige adviseur arbeidsomstandigheden afloopt en de opdracht nog niet afgerond is, zoekt de provincie Gelderand een ervaren beleidsadviseur arbeidsomstandigheden, met twee resultaatgebieden:
A. Het verder implementeren van het arbeidsomstandighedenbeleid binnen de organisatie;
B. Het inwerken van een opvolger uit de organisatie die de rol daarna kan overnemen.
Meer in detail zijn dit de volgende opdrachten:
-
Afronding van het arbeidsomstandigheden beleid. Voorbeelden hiervan zijn het hebben van een verzuimbeleid, ouderen en jeugdigenbeleid, zwangerenbeleid, beleid derden, rookbeleid, inkoopbeleid, het registreren van ongevallen en bijna ongevallen en een meldings-, en registratiesysteem voor agressie;
-
Voeren van overleg met Ondernemingsraad en Commissie Arbo;
-
Bespreken van beleidsitems met management en directie;
-
Begroting voor 2015 en 2016 voor uitvoering arbeidsomstandighedenbeleid + het opleveren van een plan voor inhuur van specialisme;
-
De arbo-informatie is op orde, dwz dat alle relavante informatie beschikbaar is gemaakt op het HR portaal;
-
De interprovinciale arbocatalogus is geimplementeerd en beheerd;
-
Geimplementeerd PAR systeem (Provinciaal Agressie Registratiesysteem);
-
Inwerken van nieuwe beleidsadviseur arbeidsomstandigheden die de opdracht gaat overnemen na 1 juli 2015.
Wij zoeken een ervaren beleidsadviseur arbo die voldoet aan het volgende profiel:
- moet direct aan de slag kunnen, het is geen inwerkopdracht;
- afgeronde relevante HBO opleiding met kennis en aantoonbare ervaring op het gebied van arbeidsomstandigheden;
- ruime ervaring in de functie van beleidsadviseur arbo bij een grote politieke organisatie;
- doortastend en communicatief vaardig richting de klantorganisatie op alle niveau's voor wat betreft het onderwerp arbeidsomstandigheden;
- resultaatgericht, samenwerkingsgericht en een goede planner;
- kan opereren in een lastige omgeving met tegengestelde politieke of organisatiebelangen;
- heeft aantoonbaar ervaring met het opleiden/trainen van mensen op het gebied van arbeidsomstandigheden.
Tarief
Minimaal: € 90,00
Maximaal: € 105,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB.
De kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgeronde relevante HBO opleiding. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, het afstudeerjaar en de studierichting.
De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaren tenminste 5 jaar gewerkt in de functie van beleidsadviseur arbeidsomstandigheden. Graag concreet toelichten met welke aantoonbare ervaring je aan deze eis voldoet.
De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaren minimaal vier adviseringsprojecten over arbeidsomstandigheden uitgevoerd. Geef een concrete beschrijving van twee adviseringsopdrachten over arbeidsomstandigheden.
50 % De kandidaat beschikt over een breder perspectief ofwel een organisatiebrede blik en is in staat het arbeidsomstandighedenbeleid te koppelen en te verbinden aan HR brede thema's. Geef een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat u deze verbinding hebt gemaakt en ook hebt omgezet in een concreet resultaat.
50 % De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaren gewerkt bij of voor een (middel) grote overheidsorganisatie. Benoem en beschrijf conceet met welke aantoonbare ervaring je aan deze wens voldoet. Graag ook de naam van de overheidsorganisatie benoemen.
Planning
04-12-2014 00:00
11-12-2014 23:59
12-12-2014 23:59
18-12-2014 23:59
06-01-2015 00:00
16-01-2015 23:59
|