Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Consulent zorg, 24 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2014-12-19 15:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg
 
Provincie
0
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 12-1-2015
Voltooiing opdracht: 1-1-2016
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
Prijsstelling: €30 - €50
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 24 per week
Aantal FTE:
Type: 2B dienst     

 

Opdracht
We zijn op zoek naar een consulent  zorg. Deze consulent voert de regie op de klant en is bij uitstek de front-office medewerker voor ons klant. Niet alleen moet er intern regie gevoerd worden op alle (werk)processen, ook extern moet gewerkt worden aan relatiebeheer, het onderhouden van contacten en  de deelname aan wijknetwerken en waar nodig, de organisatie van Ronde tafels.
Binnen het  wijknetwerken ligt de focus op het signaleren van de hulpvraag en afhandeling op één adres, binnen één gezin. Het  voorbereiden en organiseren van Ronde Tafel overleggen is daarbij een instrument dat georganiseerd kan worden door de consulent. Analyse, en het opstellen van een Plan van aanpak op basis van de bespreking in het Ronde Tafel leiden daarbij tot een gebundelde meervoudige casuïstiek voorzien van een passende oplossing
 
De doelgroep bestaat uit klanten waarbij sprake is van multi-problematiek. Zij zijn daardoor niet direct in staat om te werken. Door het uitvoeren van een uitgebreide diagnose maak je samen met de klant een plan/diagnose. Het in de eigen kracht zetten van mensen, en zorgen voor door- en uitstroom zijn hierbij leidend.
Het gaat hier vaak om het  motiveren, coachen en spiegelen van mensen. De consulent moet dan ook buiten kaders kunnen en willen denken. Hij/Zij moet het volledige proces bewaken en overzien. Signaleren, delegeren en probleemoplossend vermogen zijn hierbij cruciaal en de consulent moet er dus voor zorgen dat hij/zij door alle betrokkenen (zowel in- als extern) wordt geïnformeerd over van belang zijnde informatie met betrekking tot de klant en het te volgen traject, zodat een volledig beeld ontstaat  over de klant en belangrijke uit te zetten acties. Dit vereist proces- en planmatig denken, inclusief kosten inzicht.  Het oppakken van signalen, maar ook het kunnen aansturen van wijknetwerken zijn daarbij van belang.
 
Tenslotte is van groot belang dat hij/zij aantoonbare ervaring en affiniteit heeft met de doelgroep en denkt vanuit mogelijkheden i.p.v. beperkingen. Klantvriendelijkheid,  geduld, maar ook doortastendheid  zijn belangrijke eigenschappen.  

Voor deze funtie wordt zowel intern als extern geworven. Bij meedere kandidaten hebben interne kandidaten voorrang. Uit de top 10 van kandidaten wordt door de gemeente bepaalt welke kandidaten uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek. De sollicitatiegesprekken worden gevoerd op in de 1e week van januari 2015.
Kandidaatomschrijving

-Analytisch vermogen

-Zelfstandige en proactieve werkhouding

-Teamspeler

-Generalist

-Communicatief vaardig en grensoverschrijdend kunnen denken

-Probleemoplossend vermogen

-Kunnen Spiegelen en de vraag achter de vraag herkennen

-Onderkennen van meervoudig vragen en Multi problematiek vragen

Als cultuurwaarden voor alle medewerkers zijn geformuleerd: Afspraak is afspraak, Klantgericht, Toekomstgericht, Integer en Veranderingsbereid (AKTIV).

 
Toelichting op rooster
Tussen de 20 - 24 uur per week.
Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing


Eisen
 
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan in de laatste 5 jaar als consulent zorg bij een gemeentelijke organisatie, UWV of SW bedrijf.
Referentie vereist


Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.


Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan in de laatste 5 jaar met het begeleiden van mensen met multi-problematiek.
Referentie vereist
Gevraagde documenten

-Kopie paspoort/ID-kaart

-Eventuele VAR-verklaring bij ZZP-er

-Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)


Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel:20 %

Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:42 %

Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met het aansturen van een groep mensen.
Weging:14 %


Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring met relatiebeheer en potentiele contacten (leads) warm houden.
Weging: 14 %


Kennis van en ervaring met GWS en Suite4werk
Op CV aantoonbare kennis van en ervaring met GWS en Suite4werk
Weging: 5 %


Kennis sociale kaart Dronten en regio
Op CV aantoonbaar minimaal 1 voorbeeld geven waaruit blijkt dat u kennis heeft van de sociale kaart van Dronten en regio.
Weging:5 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht