De afdeling Uitvoering Werken van de provincie is ondermeer verantwoordelijk voor de realisatie van de nieuwbouw en reconstructieprojecten van de provincie op het gebied van wegeninfrastructuur. Dit varieert van reconstructies van kruisingen tot het ontwikkelen van nieuwe tracés. De provincie heeft circa 1200 kilometer weg in beheer en onderhoud.
De afdeling bestaat uit drie teams: Projectmanagement en Concessiebeheer (PMCB), Ontwerp en Realisatie Werken (ORW) en Aanbesteding, Bouwrechtelijke- en Grondzaken en Regiotaxi (ABGR). In totaal telt de afdeling momenteel circa 70 medewerkers. Een deel van de werkzaamheden wordt door uitbesteding gerealiseerd. ORW verzorgt de uitwerking en de uitvoering van de wegenbouwprojecten. De medewerkers van ORW maken ontwerpen, contracten (bestekken) en begeleiden de uitvoering van de wegenbouwprojecten.
De assistent contractmanager werkt voor de afdeling Uitvoering Werken team ORW, die gevestigd is in het gebouw Marktstate in Arnhem. Het merendeel van de werkzaamheden zal vanuit de projectlocaties in Culemborg en Zaltbommel worden verricht.
Functie omschrijving:
Algemeen:
-het adviseren van de contractmanager en de overige projectteamleden;
-het vervangen van de contractmanager indien nodig;
-het in algemene zin ondersteunen van de contactbegeleiders bij de uitoefening van hun taken;
-het in samenwerking met de projectondersteuning voeren van de contractadministratie;
Specifiek m.b.t. de rol van assistent contractmanager:
-het bijwonen en verslaglegging van diverse overleggen met de opdrachtnemer;
-het voeren van correspondentie met de opdrachtnemers en teamleden (o.a. via VISI);
-inplannen van overleggen en agendabeheer;
-in samenwerking met de overige teamleden zorg dragen / klankborden voor de contractstukken;
-het bewaken van de opleverdossiers;
-het beoordelen van verzoeken tot wijziging;
-mede opstellen van concept contractwijzigingen;
-mede beoordelen van aanbiedingen van de opdrachtnemers;
-het opstellen en toetsen van kleinere inkopen.
Specifiek m.b.t. de rol van lead auditor:
Ondersteunen bij:
-het opstellen van een auditplanning en inplannen audits;
-het uitvoeren van systeem- en procesaudits;
-het vastleggen en rapporteren van audit resultaten;
-het bewaken en volgen van verbeterpunten.
Overwerk
Het is mogelijk dat werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijden. Deze zullen worden verrekend op basis van het geoffreerde uurtarief, verhoogd met de volgende percentages:
- Werkzaamheden op werkdagen tussen 07:30 uur - 18:00 uur: basisloon = 100%
- Werkzaamheden op werkdagen tussen 05:30 uur - 07:30 uur en 18:00 uur - 20:00 uur: basisloon + 25% = 125%
- Werkzaamheden op werkdagen tussen 20:00 uur en 05:30 uur en dienstvrije dagen (zaterdag/zondag en feestdagen): basisloon + 50% = 150%
Van overwerk is sprake als er werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijd van 07.30 uur - 18.00 uur waarbij de overeengekomen uren in reguliere werktijd ook gewerkt zijn.
De assistent contractmanager moet beschikken over / door het detacheringsbureau worden voorzien van :
-lap-top met Windows en Office voorzien van mobiel internet;
-mobiele telefoon;
-veiligheidsschoenen;
-auto;
-digitale camera.
De kosten van deze voorzieningen worden geacht te zijn opgenomen in het uurtarief. Kosten voor zakelijke kilometers worden verrekend tegen een tarief van € 0,28 per km.
Provincie zal voorzien in een veiligheidsjas/-vest, voorzien van provinciaal logo.