Je werkt binnen het team Uitvoering Sociaal Domein, taakveld Inkomen. Je zorgt voor de afhandeling van alle soorten aanvragen voor een uitkering. Je werkt naast je collega gespreksvoerder werk, die zich met de re-integratie bezig houdt. Je voert samen met je collega de regie op de klant. Jouw accent ligt op de juiste uitvoering van de regelgeving en de handhaving hiervan. Je draagt zorg voor correcte procedurele afhandeling van de complexere inkomensvraagstukken. Je beheert een caseload, doet heronderzoeken en legt zonodig maatregelen op.
Je hebt een HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar door een opgeronde relevante HBO-opleiding, aangevuld met de opleiding Juridisch Kwaliteitsmedewerker Gemeentelijke Sociale Dienst.
Bovendien heb je tenminste 3 jaar relevante werkervaring.
Je bent flexibel en je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Verder kan je goed samenwerken en ben je initiatiefrijk.
Je hebt een zakelijke houding gericht op het aanwenden van de eigen kracht van de klant.
Voor deze funtie wordt zowel intern als extern geworven. Bij meedere kandidaten hebben interne kandidaten voorrang. Uit de top 10 van kandidaten wordt door de gemeente bepaalt welke kandidaten uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek. De sollicitatiegesprekken worden gevoerd op maandagmiddag 29 december 2014.
We zijn op zoek naar 2 consulenten sociaal domein Inkomen, beiden voor 25 uur per week.
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde juridische HBO-opleiding of Maatschappelijk Werk of SPH.
Op CV aantoonbaar in de afgelopen 5 jaar, tenminste 3 jaar werkervaring als cosulent inkomen.
-VAR-verklaring indien ZZP-er
-ID-bewijs indien ZZP-er
Weging prijsdeel:30 %
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:36 %
Op CV aantoonbaar afgeronde opleiding Juridisch Kwaliteitsmedewerker Gemeentelijke Sociale Dienst (JKGSD).
Weging:34 %