Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ09635
 
Opdracht
Consulent WMO huishoudelijke hulp, 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-01-05 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Drenthe
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 12-1-2015
Einddatum 1-4-2015
Optie tot verlenging ja, 3x 1 maand
36
Aantal posities 5
Aanvraag reden Anders
Aanvraag reden opmerkingen extra taken naar gemeenten, waaronder huishoudelijke hulp

 

Uitgangspunten

In het eerste kwartaal van 2015 worden alle klanten van de gemeente, die momenteel huishoudelijke hulp ontvangen, bezocht voor een herindicatie. Tijdens de herindicatie worden de vraag en de mogelijkheden van de klant in beeld gebracht. De gemeente Meppel kent maatwerkvoorzieningen. Wanneer blijkt dat de klant niet op eigen kracht of met hulp van het sociaal netwerk tot een oplossing kan komen, wordt beoordeeld of er maatwerk moet worden geleverd door de gemeente.
 

Wat zijn je taken?

-Je verricht huisbezoeken;

-Je onderzoekt de klantvraag door vraagverheldering;

-Je verstrekt informatie op het terrein van de WMO;

-Je stelt herindicaties;

-Je registreert de klantgegevens in het geautomatiseerd systeem GWS4all;

-Je werkt aanvragen maatwerkvoorzieningen zelf af;

-Je zorgt voor een goede onderbouwing van het advies over herindicering huishoudelijke hulp.

 
 

Wat neem je mee aan gedrag en vaardigheden?
Je bent overtuigend in je gespreksvoering met de klant, waarbij je de vraag achter de vraag onderzoekt tijdens het gesprek.  Je bent in staat samen met de klant de eigen mogelijkheden (eigen kracht) of die in het eigen netwerk te verkennen (kanteling Wmo). Je bent in staat de medische/psychische situaties te beoordelen en te interpreteren naar gebreken in zelfredzaamheid. Vervolgens bepaal je of en welke voorziening aanvullend noodzakelijk is. Je maakt daarbij gebruik van de wet- en regelgeving in het brede sociale domein. Je bent in staat een gedragsverandering bij de klant te bewerkstelligen en kunt omgaan met mogelijke weerstand bij de klant.
 

Competenties

-Oordeelsvorming: Mogelijke handelswijzen en de informatie daarover, tegen elkaar afwegen in het licht van relevante criteria; op basis daarvan tot realistische beoordelingen en keuzes komen.

-Probleemanalyse: een probleem in componenten, de herkomst ervan en de interne samenhang beschrijven. Opsporen van mogelijke oorzaken, verzamelen en relevante gegevens.

-Communiceren: Kan een boodschap duidelijk overbrengen. 

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht