Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
005399
 
Opdracht
OWO-directiesecretaris, 32 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-01-07 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Management support
 
Provincie
Friesland
 
Beschrijving
19-01-2015
01-07-2015
32
8
1
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? Verlengingsperiode
De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.


Opdracht omschrijving

Voor de ondersteuning van de OWO-directie zoeken we een OWO-directiesecretaris. Met deze directiesecretaris wil de OWO-directie dat de benodigde besluitvorming en aansturing in de samenwerking goed wordt gefaciliteerd. Deze functie is functioneel losgemaakt van de drie moederorganisaties.
De OWO-directiesecretaris heeft de verantwoordelijkheid om de OWO-directie te ondersteunen in haar eigen directieoverleggen en alle overlegmomenten of –gremia waar de OWO-directie vanuit haar sturende rol aan deelneemt. Voorbeelden hiervan zijn overleggen met politiek en bestuurder, met de gezamenlijke managementteams en de medezeggenschap. Naast de OWO-directiesecretaris wordt de OWO-directie ondersteund met secretariële/management-ondersteuningscapaciteit. De OWO-directiesecretaris stuurt dit functioneel aan.

De hoofdactiviteiten van de OWO-directiesecretaris zijn erop gericht om de OWO-directie te ondersteunen en te faciliteren in de besluitvorming. Voorbeelden hiervan zijn:

-Voorbereiden agenda van het OWO-directieoverleg;

-Zorgen voor de tijdige aanlevering van stukken voor de agenda via de OWO-afdelingen,  de moederorganisaties of de expertteams;

-Toets of bij de aangeleverde stukken helder is wat het doel is van de bespreking: ter kennisname, ter bespreking of ter besluitvorming;

-Toets of de aangeleverde stukken voldoen aan het gewenste kwaliteitsniveau en of de stukken vooraf zijn afgestemd met de relevante partners;

-Afstemming met het directiesecretariaat zodat de agenda en de bijlagen in de daarvoor bestemde systemen worden vastgelegd;

-Na het directieoverleg toetsen op de juiste vastlegging van de gemaakte afspraken, zorgdragen voor de terugkoppeling van de besluiten aan de relevante actoren en monitoren van de totstandkoming van de gemaakte afspraken.

Daarnaast zijn er nevenactiviteiten die te maken hebben met andere overlegmomenten en –gremia en de verbinding met de OWO-afdelingen en de moederorganisaties, zoals overleg en afstemming met de verschillende actoren en opstellen/toetsen conceptagenda's voor andere gremia.


We zijn op zoek naar een communicatief sterke (schriftelijk, maar vooral verbaal) OWO-directiesecretaris die steving in haar/zijn schoenen staat en zonder formele bevoegdheden mensen in het krachtenveld in beweging kan krijgen.  De OWO-secretaris is loyaal aan de gezamenlijkheid, dus aan alle drie de gemeenten. Zij/hij probeert te allen tijde de belangen van de drie gemeenten met respect te herkennen en erkennen. Zij/hij weet lastige processen recht te trekken om vervolgens toe te werken naar resultaten. De OWO-directiesecretaris staat voor de OWO-samenwerking en zij/hij draagt het belang van de samenwerking uit.

Belangrijk is dat de OWO-secretaris oog heeft voor diverse belangen en deze belangen weet te verbinden. Ook kan zij/hij met tact en diplomatie de vinger op de zere plek leggen en met overtuigingskracht perspectief bieden.


Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.



Inhoudelijke CV eisen
 
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
 
Afgeronde HBO/WO-opleiding aangevuld met voor de functie relevante opleidingen.



Inhoudelijke CV wensen
33,33 % Kennis van politiek-bestuurlijke systemen van gemeenten en intergemeentelijke samenwerking.
33,34 % Meerjarige relevante werkervaring bij voorkeur met intergemeentelijke samenwerking.
33,33 % De onder kandidaatbeschrijving genoemde vaardigheden en eigenschappen.


Planning
19-12-2014 00:00
05-01-2015 12:00
06-01-2015 23:59
07-01-2015 12:00
07-01-2015 00:00
26-01-2015 23:59
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht