Voor de ondersteuning van de OWO-directie zoeken we een OWO-directiesecretaris. Met deze directiesecretaris wil de OWO-directie dat de benodigde besluitvorming en aansturing in de samenwerking goed wordt gefaciliteerd. Deze functie is functioneel losgemaakt van de drie moederorganisaties.
De OWO-directiesecretaris heeft de verantwoordelijkheid om de OWO-directie te ondersteunen in haar eigen directieoverleggen en alle overlegmomenten of –gremia waar de OWO-directie vanuit haar sturende rol aan deelneemt. Voorbeelden hiervan zijn overleggen met politiek en bestuurder, met de gezamenlijke managementteams en de medezeggenschap. Naast de OWO-directiesecretaris wordt de OWO-directie ondersteund met secretariële/management-ondersteuningscapaciteit. De OWO-directiesecretaris stuurt dit functioneel aan.
De hoofdactiviteiten van de OWO-directiesecretaris zijn erop gericht om de OWO-directie te ondersteunen en te faciliteren in de besluitvorming. Voorbeelden hiervan zijn:
-Voorbereiden agenda van het OWO-directieoverleg;
-Zorgen voor de tijdige aanlevering van stukken voor de agenda via de OWO-afdelingen, de moederorganisaties of de expertteams;
-Toets of bij de aangeleverde stukken helder is wat het doel is van de bespreking: ter kennisname, ter bespreking of ter besluitvorming;
-Toets of de aangeleverde stukken voldoen aan het gewenste kwaliteitsniveau en of de stukken vooraf zijn afgestemd met de relevante partners;
-Afstemming met het directiesecretariaat zodat de agenda en de bijlagen in de daarvoor bestemde systemen worden vastgelegd;
-Na het directieoverleg toetsen op de juiste vastlegging van de gemaakte afspraken, zorgdragen voor de terugkoppeling van de besluiten aan de relevante actoren en monitoren van de totstandkoming van de gemaakte afspraken.
Daarnaast zijn er nevenactiviteiten die te maken hebben met andere overlegmomenten en –gremia en de verbinding met de OWO-afdelingen en de moederorganisaties, zoals overleg en afstemming met de verschillende actoren en opstellen/toetsen conceptagenda's voor andere gremia.