Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ10649
 
Opdracht
Uitvoerdend medewerker, 24 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-01-12 16:47
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 19-1-2015
Einddatum 3-4-2015
Optie tot verlenging ja
24
Aantal posities 2
Aanvraag reden Piekwerkzaamheden
Aanvraag reden opmerkingen herbeoordelingen AWBZ en HBH2

 

1.Primaire dienstverlening
-Verleent diensten in inhoudelijke aandachtsgebieden;
-Handelt na interpretatie van de vraag zelfstandig (complexere) producten af en/ of leidt de vragen door naar andere collega's ter
afhandeling en/ of verwijst door;
-Voert controle- en correctiewerkzaamheden uit;
-Verleent zo nodig frontofficedienstverlening aan de balie, via de telefoon, het internet en/ of de post;
-Signaleert onbedoelde effecten en tekorten in instructies, regelingen en voorzieningen;
-Is verantwoordelijk voor het kasbeheer, verwerkt betalingen, ontvangt legesinkomsten, maakt de kas op en verzorgt de
maandelijkse verantwoording van de leges;
-Neemt klachten in ontvangst, vult het klachtenformulier in en verstuurt dit naar de behandelende organisatie;
-Verricht administratief werk in de backoffice voor de inhoud van de dienstverleningsprocessen;
-Adviseert vanuit de praktijk over het verbeteren van administratieve processen en doet voorstellen hiertoe;
-Doet beleidsondersteunende voorstellen vanuit de praktijk door het verzamelen van gegevens en hete verzorgen van
uitvoeringsinformatie.
 
 
Resultaat:
Werkzaamheden ten behoeve van (inhoudelijk meer complexe) primaire dienstverlening verricht, zodanig dat
dienstverleningsprocessen efficiënt en effectief verlopen en over verbetermogelijkheden is geadviseerd en verbetervoorstellen en
beleidsondersteunende voorstellen zijn gedaan.
 
 
2.Secundaire dienstverlening
-Biedt inhoudelijke ondersteuning en bewaakt actief de voortgang/ kwaliteit bij dienstverlenende activiteiten van de organisatie;
-Neemt inhoudelijk complexe aanvragen in behandeling, verzamelt hiertoe de benodigde gegevens;
-Beoordeelt aanvragen op juistheid en rechtmatigheid;
-Voert (intake)gesprekken en (her)beoordelingsgesprekken met cliënten;
-Stelt een diagnose en stelt op basis hiervan een advies en/ of een trajectplan op;
-Stelt indicaties of vraagt deze aan en verstrekt voorzieningen;
-Stelt beschikkingen op, verricht bijbehorende correspondentie en administratieve werkzaamheden;
-Draagt zorg voor en is belast met werkzaamheden met betrekking tot de dienstverlenende, financiële en juridische afhandeling;
-Voert (fraude)onderzoek, rechtmatigheid- en doelmatigheidscontroles uit;
-Voert bezwaar- en beroepsprocedures;
-Levert kerngegevens voor de meerjarenraming, begroting en budgetbewaking;
-Leidt deelprojecten binnen het vakgebied.
 
 
Resultaat:
Werkzaamheden ten behoeve van secundaire dienstverlening verricht, zodanig dat inhoudelijke ondersteuning is geboden,
aanvragen tijdig en correct behandeld, afspraken, richtlijnen, beleidskaders en regelgeving juist zijn gevolgd/ nageleefd. Het volledige
proces van screening, diagnose/ indicatie en beoordeling van de aanvraag is verzorgd.
 
 
3. Klanten begeleiden, adviseren, motiveren en informeren
-Fungeert als eerste aanspreekpunt voor de klant, (hulpverlenings)instanties en verstrekkers van voorzieningen;
-Begeleidt, adviseert, motiveert en informeert klanten bij het traject over te volgen procedures en bij de oplossing van
aandachtsgebiedgerelateerde vragen en knelpunten, waarbij in bepaalde situaties sterke weerstanden en/ of
belangentegenstellingen moeten worden overwonnen;
-Draagt zo nodig zorg voor de doorverwijzing en aanmelding van klanten bij instanties;
-Neemt deel aan in- en externe overlegstructuren ten behoeve van de klantbegeleiding.
-Legt en onderhoudt actief contacten met instanties, instellingen enzovoorts. Breidt het netwerk gericht uit.
 
 
Resultaat:
Klanten begeleid, geadviseerd, gemotiveerd en geïnformeerd, zodanig dat het trajectplan wordt gevolgd en klanten en
overige betrokkenen tijdig over de juiste informatie, middelen en hulp beschikken. Het netwerk is onderhouden en uitgebreid en relaties
zijn tevreden over de onderhouden contacten.
 
 
4. Werkprocessen verbeteren
-Signaleert trends op het aandachtsgebied en maatschappelijke ontwikkelingen en knelpunten in de uitvoering van beleid en
vertaalt deze naar voorstellen voor verbetering (kwaliteit en dienstverlening);
-Draagt bij aan de kwaliteit(sontwikkeling van medewerkers) binnen de organisatie en draagt zorg voor kennisdeling binnen het
team;
-Zorgt dat productinformatie en werkprocessen actueel zijn;
-Evalueert dienstverlening en vertaalt deze in adviezen aan de leidinggevende;
-Levert een bijdrage aan de implementatie van verbeteringen/ wijzigingen in wet  -en regelgeving na goedkeuring van de
leidinggevende;
-Is belast met het verrichten van beleidsondersteunende werkzaamheden ten aanzien van een toegewezen aandachtsgebied.
 
 
Resultaat:
Werkprocessen verbeterd, zodanig dat werkzaamheden efficiënter, effectiever en met een zo hoog mogelijke kwaliteit
kunnen worden uitgevoerd.
 
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht