Beschrijving
02-02-2015
29-05-2015
16
8
1
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? Verlengingsperiode
3 De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.
Opdracht omschrijving
Opdracht “Procesbegeleider inkoop beheerapplicaties, inspectiemodules en gegevens-transitie”.
Inleiding.
In 2013 heeft de directie van de provincie besloten dat het informatiesysteem GEO-Obis vervangen moet worden. GEO-Obis wordt door medewerkers als informatiebron gebruikt voor zowel de aanleg, de reconstructie als het beheer (en onderhoud) van de provinciale infrastructuur. Het informatiesysteem is niet toekomstbestendig en op onderdelen kwetsbaar. De informatie is heel breed en bestaat uit geografische en geometrische informatie, technische in-formatie, financiële informatie, foto’s en (kopieën van) verschillende documenten (word, PDF, etc). Deze informatie wordt via verschillende formats en toepassingen ontsloten.
Momenteel wordt gewerkt aan een functionele specificatie en een informatieanalyse. Deze moeten inzage geven over de aard en de omvang van de werkzaamheden en kaders en randvoorwaarden stellen om te komen tot een afgewogen keuze en een duurzame opvolger van het informatiesysteem GEO-Obis.
Beheerapplicatie (BOR).
Voor de objecten vaarwegen (oevervoorzieningen, beheer bagger), wegen (verhardingen) en kunstwerken (bruggen, sluizen, viaducten) wordt aan marktpartijen gevraagd in te schrijven op het leveren van beheerapplicaties, deze beheerapplicaties (aan) te vullen met ontbrekende objecten en bestaande (in GEO-Obis aanwezige) objectinformatie. Een deel van deze beheerinformatie moet ontsloten kunnen worden vanuit de BOR-applicatie naar een (ARC)GIS –omgeving.
Om de technische staat van objecten te kunnen volgen moeten de beheerapplicaties voorzien zijn van een inspectiemodule. Deze inspectiemodule (NEN 2767) moet in het veld toepasbaar en toegankelijk zijn.
Nog besloten moet worden of een 0-meting (eerste inspectieronde over de technische staat van het object) onderdeel uitmaakt van de uitvraag.
Daarnaast moet nog besloten worden of een trainingsprogramma voor (toekomstige) inspectie-medewerkers hiervan onderdeel uitmaakt.
Aanpak.
Voordat de markt benaderd wordt met een uitvraag, wordt eerst besloten volgens welk in-koopproces deze uitvraag verloopt. Om dit advies uit te brengen wordt samen met de BA, de IA en de collega’s van FZ-Inkoop de scope (technisch en financieel) bepaald.
De vervolgstap is dat op basis van de scope bepaald wordt welke inkoopprocedure toegepast wordt en wat de inschrijvings- en gunningscriteria zijn.
Aansluitend wordt een matrix opgesteld om verschillende onderdelen binnen de inschrijving te kunnen wegen ten opzichte van elkaar. Deze matrix, inclusief onderbouwing, maakt on-derdeel uit van de uitvraag.
Voordat de markt benaderd wordt, worden scope, inkoopadvies en waardenmatrix ter goed-keuring voorgelegd aan de stuurgroep. Na akkoord start het inkoopproces of aanbesteding.
Na het inschrijvingsproces (met een inlichtingenronde) zal eerst overgegaan worden tot een voorlopige gunning, waarbij op basis van de uitkomsten van de “proof of concept” (bewijs dat de prestatie en levering geleverd wordt en het systeem cf de spec.’s functioneert) overgegaan wordt tot definitieve gunning. De duur van het inschrijvingsproces is afhankelijk van de gekozen procedure en zal incl. bezwarenprocedure (Alcatel) maximaal 80 dagen bedragen.
In geval van bezwaar met opschortende werking wordt het proces heroverwogen.
Na de definitieve gunning zal de uiteindelijke levering en installatie plaatsvinden en de migratie / conversie van de informatie uit GEO-Obis naar de nieuwe informatie-omgeving. Dat kan een beheerapplicatie zijn, maar ook een andere standaard applicatie, zoals ARC-Gis. In deze fase spelen de collega’s van ICT (technisch beheer) en C&K en PW (functioneel beheer) hun toezichthoudende en toetsende rol.
Indien het proces afgerond is en de applicaties naar behoren functioneren, zal overgegaan worden naar de onderhoudsfase en gaan de technisch beheerfase en functioneel beheerfase in.
Uw rol wordt het leiden van de projectgroep in dit inkoopproces.
Uw resultaten;
- het opstellen van een inkoopadvies over het toe te passen inkoopproces,
- het opstellen van selectiecriteria, gunningscriteria en wegingsmatrix.
- het opstellen van een selectie-advies en de uitvraag aan marktpartijen.
- het opstellen van een voorlopig gunningsadvies
- begeleiden van en het adviseren over de resultaten van de Proof of concept-fase
- het opstellen van de definitieve gunning
- het begeleiden van de uitvoeringsfase
- het informatiesysteem na goedkeuring/oplevering overdragen naar beheerorganisatie
Tijdspad inzet;
- februari t/m mei 2015; 16 uren per week (2 dagen a 8 uur).
- juni t/m september 2015; 4 uren per week (verlenging 1 dag ad 4 uur)
gesprekken worden gevoerd op donderdag 22 januari 2015 (van 9.00 tot 13.00)
Resultaatgericht, aanspreekbaar, integer, ondernemend en verbindend
Plannen en organiseren
Analyserend vermogen
Overtuigingskracht
Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Afgerond HBO-opleiding op het gebied van ICT of Informatiekunde.
5 % Afgerond HBO-opleiding Informatica of ICT
30 % Aantoonbare werkervaring van minimaal 3 jaren werkervaring als procesbegeleider binnen de overheid
20 % Aantoonbare werkervaring binnen de civieltechnische branche en de hierbij behorende informatiehuishouding, minimaal één referentieproject van bv een beheerprogramma
15 % In bezit zijn van Prince2-Foundation.
13-01-2015 12:00
15-01-2015 23:59
16-01-2015 17:00
19-01-2015 00:00
26-01-2015 23:59
|