Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
005572
 
Opdracht
Procescoördinator Leveren en Storingen, 40 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-01-21 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Drenthe
 
Beschrijving
02-02-2015
30-04-2015
40
40
8
1
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? Verlengingsperiode
De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.





De Facilitaire (incl. ICT) dienstverlening  van de provincie wordt verzorgd door de teams Bestuursservice en gebouwen,  Documenten  en I&A.  Het team Bestuursservice en gebouwen bemant de Servicedesk van waaruit meldingen worden opgelost of doorgezet naar de diverse backoffices in andere teams.

De teams hebben de beweging ingezet om meer procesgestuurd te gaan werken. Er is een project gestart om deze kanteling te realiseren. Voor deze kanteling wordt een meerjarig veranderings-traject uitgezet. Door het uitvallen van de huidige incidentmanager wordt vooruitlopend op deze kanteling een procescoördinator gezocht voor de twee belangrijkste operationele processen, nl. het leveren van dienstverlening (Leveren) en het oplossen van verstoringen op deze dienstverlening (Storingen).  70 tot 80 % van de meldingen is ICT gerelateerd, mede daarom is de inrichting van de processen gebaseerd op ITIL (ISM).

De procescoördinator is verantwoordelijk voor het goed verlopen en optimaliseren van het leveren- en storingenproces. Hij/zij zorgt ervoor dat medewerkers van de teams de meldingen juist prioriteren, ziet daar op toe en stuurt bij waar nodig. Bij escalaties is hij/zij in staat om goede besluiten te nemen en analyses te maken van de situatie. Indien nodig betrekt hij/zij daar de noodzakelijke specialisten bij. De procescoördinator rapporteert wekelijks over de in het kwaliteitshandvest vastgelegde afspraken.

 


De registratiemodule Topdesk kent voor de procescoördinator geen geheimen en hij/zij is daardoor in staat om monitoractiviteiten goed te organiseren.Ten behoeve van het leveren, monitoren en oplossen van storingen is er een roulatieschema. De procescoördinator zorgt wekelijks voor een actueel bezettingsschema en rouleert zelf mee.

In nauwe samenwerking met servicedesk en overige backoffices stemt de procescoördinator een gezamenlijke doorontwikkeling naar een professionele meldingenafhandeling af. De procescoördinator is in staat om hiervoor het proces te verbeteren en levert een actieve bijdrage in het procesoverleg. De rol is tijdelijk en heeft als doel het proces en de kennis te borgen in de bestaande organisatie en waar dit niet haalbaar is aan te geven wat wel nodig is.

Van de kandidaat worden de volgende competenties verwacht: aantaanbaar dienstverlenende houding, sterke klantgerichtheid, communicatief zeer sterk, resultaatgericht, stressbestendig, flexibel, goed kunnen samenwerken en zelfstandig kunnen omgaan met (niet ICT) gebruikers.

De functie wordt vervuld onder aansturing van de procesmanager. De procescoördinator krijgt adviserende bevoegdheden en stemt waar nodig af met de teamleiders en procesmanager.


Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.

 
Afgeronde HBO opleiding
 
Kennis van projectmatig werken
 
5 jaar ervaring in ICT omgeving
 
5 jaar ervaring met ITIL (ITIL Foundation certificering en een aanvullende (op servicemanagement gerichte) opleiding
 
Kennis van en ervaring met Topdesk
 
Aantoonbare dienstverlenende instelling


Inhoudelijke CV wensen
40 % Kennis van en ervaring met Prince II
60 % Kennis van en ervaring met ISM


Planning
14-01-2015 00:00
19-01-2015 12:00
19-01-2015 23:59
21-01-2015 12:00
21-01-2015 00:00
26-01-2015 23:59
 
Type opdrachtgever
Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht