Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Medewerker Inkomen, 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-03-06 00:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 1-4-2015
Voltooiing opdracht: 1-7-2015
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
Prijsstelling: €35 - €40 per uur
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 36 per week
Aantal FTE: 2
Type: 2B dienst     

 

Opdrachtomschrijving
 
De afdeling Werk en Dienstverlening is een bedrijfs- en beleidsmatige afdeling, opererend op het snijvlak van economische ontwikkelingen, de arbeidsmarkt en sociale infrastructuur.
Kerntaken zijn:
 

-het toeleiden van werkzoekenden naar werk;

-het verstrekken van een (tijdelijk) inkomen;

-het (financieel) ondersteunen van burgers met een laag inkomen en/of handicap;

 
De afdeling Werk en Dienstverlening bestaat uit de teams Werk & Poort, Handhaving & Werk, Uitkering (Front-Office) en Uitkering (Back-Office).
 
Wij zijn op zoek naar meerdere kandidaten voor de functie van medewerker Inkomen. De medewerkers Inkomen vallen onder de Back-Office.
 
 

De functie
Het is een hele brede functie met diverse, uiteenlopende en veel verschillende taken.
 
De werkzaamheden omvatten:
Het voorbereiden van besluiten en het beslissen op aanvragen, premies (belonings-en uitstroompremies) en heronderzoeken WWB, IOAW en Bijzondere Bijstand, evenals het verwerken van beslissingen van de inkomensconsulenten met betrekking tot WWB, IOAW, Bijzondere Bijstand, WWIK, BBZ en IOAZ in de uitkeringsadministratie.
Deze taak omvat:
 

-Het controleren van het dossier op juistheid en volledigheid, het rappelleren bij ontbreken van gegevens en waar nodig in contact treden met de cliënt en/of instanties om aanvullende gegevens te verkrijgen: voorts het signaleren van fraude aan de hand van gegevens uit het dossier

-Het motiveren en na rapportage verwerken van de genomen beslissingen op de genoemde aanvragen en heronderzoeken in de uitkeringsadministratie en bij moeilijke gevallen overleg plegen met de inkomensconsulent c.q. teammanager over de uitvoering en/of vertaling van de beslissingen

-Het verwerken van beslissingen n.a.v. aanvragen en heronderzoeken in een geautomatiseerd systeem (i.v.m. de betaalbaarstelling c.q. wijziging/beëindiging van de uitkeringen), evenals het zelfstandig onderhouden van bestanden voor WWB- en IOAW uitkeringen, minimaregelingen, Bijzondere Bijstand, regelingen kinderopvang, WWIK, BBZ en IOAZ en het omzetten van deze bestanden naar een betalingsbestand.

 

Het telefonisch beantwoorden van vragen van cliënten, instanties en overheden en het (telefonisch) stellen van vragen aan cliënten, instanties en overheden over aanvragen en genomen beslissingen.
Deze taak omvat:
 

-Het informeren van cliënten over de stand van zaken m.b.t. aanvraagprocedure en het geven van uitleg over de samenstelling en uitbetaling van uitkeringen

-Het verstrekken van informatie, inlichtingen en toelichtingen aan belanghebbenden over alle genoemde regelingen

-Het signaleren van fraude aan de hand van telefonisch contact met de cliënt

Het dagelijks verwerken van ingekomen post van cliënten, inhoudende het beoordelen van de stukken op eventuele consequenties naar recht en hoogte van de uitkering die de betreffende cliënt ontvangt inclusief het opvragen van informatie en bewijsstukken.
Deze taak omvat:
 

-Het maandelijks verwerken van inkomstenverklaringen, inhoudende het controleren op volledige en correcte invulling van de formulieren, het beoordelen of de uitkering van de betreffende cliënt op grond van opgaven van inkomsten aangepast dient te worden, evenals de beoordeling van recht op premie

-Het bijhouden van tijdige inlevering van inkomstenbriefjes en zo nodig blokkeren van de uitkering

 
Overige werkzaamheden, waaronder:
 

-Het bijhouden en bewaken van openstaande voorschotten, het afwerken van controlelijsten en bestandsvergelijkingen

 
 
Kandidaatomschrijving
Uw profiel
MBO+ Werk-en Denkniveau.
 
Een medewerker Inkomen dient zowel Administratief, Financieel en Communicatief zeer goed onderlegd te zijn en daarnaast zeer accuraat en computervaardig te zijn.
 
U heeft een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Dit is noodzakelijk vanwege het telefonische contact met cliënten en instanties en het zowel mondeling als schriftelijk kunnen verstrekken en opvragen van gegevens en het geven van toelichtingen op voorstellen en besluiten.
 
Verder dient u aantoonbare kennis en/of affiniteit te hebben van/met: Administratie, Financiën (loonstroken, belastingen, etc.), Wetten/Sociale Zekerheid/Beleidsregels.
 
U moet verbanden kunnen zien en leggen en situaties inschatten.
Het betreft een functie waarbij een hoge productiesnelheid wordt verwacht en waar sprake is van duidelijke piekmomenten. Stressbestendigheid (handhaven van deadlines)  en het onder druk kunnen werken zijn een vereiste om de functie goed te kunnen uitvoeren.
 
 
Gespreksplanning
De gesprekken vinden plaats dinsdag 10 maart op het Stadskantoor van de gemeente 's-Hertogenbosch.
Dienstencategorie
Andere diensten
 
 
 
Eisen
 
 
Opleiding
Minimaal MBO Sociaal Juridische dienstverlening
Werkervaring
Minstens 1 tot 2 jaar werkervaring
 
 
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte

-Eigen Verklaring

aanleveren na gunning

-VAR-verklaring

 
 
Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel:30 %

 
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:30 %

 
Werkervaring in genoemde werkzaamheden
< 3 jaar (15%) > 3 jaar (25%)
Weging:25 %

 
Opleiding minimaal een mbo-werk en denkniveau
nee (0%) ja (5%)
Weging:5 %

 
Ervaring met het automatiseringssysteen Civision SAM en kennis van het beleid van de gemeente 's-Hertogenbosch
nee (0%) ja (10%)
Weging:10 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht