Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ17085
 
Opdracht
Projectleider, 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-04-08 12:34
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
 

 

Opdrachtinformatie

Startdatum 1-4-2015
Einddatum 1-4-2016
Optie tot verlenging ja
36
Aantal posities 1
Aanvraag reden Anders

 

 

Nadere offerteaanvraag: Projectleider

 

Kenmerk: 2015- _ _ _ _ _ _ _

 

 

(AANPASSEN)

 

 

Situatieschets organisatie

Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is verantwoordelijk voor:

·        stelselbeheer voor de Basisregistratie Personen (BRP)

·        stelselbeheer voor het burgerservicenummer (BSN)

·        productie en distributie van reisdocumenten (paspoorten en Nederlandse identiteitskaarten) en het toezicht op het aanvraag- en uitgifteproces

Verder beheert de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens het Register Paspoortsignaleringen, het Basisregister Reisdocumenten, het Verificatieregister Reisdocumenten en het Centraal Meld- en informatiepunt Identiteitsfraude en -fouten (CMI).

 

De projectleider gaat voor het stelsel van reisdocumenten de nieuwe ontwikkelingen aansturen. Het stelsel van reisdocumenten bestaat uit:

·        productie en distributie van reisdocumenten (paspoorten en Nederlandse identiteitskaarten)

·        het toezicht op het aanvraag- en uitgifteproces

·        beheer van de volgende registers:

o   Register Paspoortsignaleringen

o   Basisregister Reisdocumenten

o   Verificatieregister Reisdocumenten

 

Het stelsel reisdocumenten binnen Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (voormalig BPR) heeft ambitie om komend jaar vijf projecten te starten en hiervan ook een aantal af te ronden. Binnen de projecten zijn er twee belangrijke componenten,

·        ICT, waarbij de ICT systemen aangepast moeten gaan worden en

·        Pilots, daarnaast worden er pilots gedaan met ketenpartners om de oplossingen en procedures te beproeven. Hierbij is communicatie en de aansturing van de communicatie adviseur en het redactieteam essentieel.

 

De projectleider is in staat om samen met de mensen van het team het project plan op te stellen, de business case te maken, te rapporteren, vooruit te kijken, de deliverables tijdig en binnen budget op te leveren. Ook is de projectleider in staat om samen met de teamleden de pilots tot een goed einde te brengen en een gedegen resultaat neer te zetten. De projectleider is verantwoordelijk voor het op te zetten, te begeleiden en te evalueren van de pilots.

 

De projectleider houdt rekening met de samenhang met andere systemen, de benodigde veiligheid van informatie en reduceert complexiteit waar nodig.

 

De projectleider werkt nauw samen met andere reisdocumenten medewerkers, zoals onze R&D functionarissen, onze stelsel adviseurs, de ICT afdeling etc.


Probleemstelling

Inhuur van een projectleider
 

Doel van de opdracht

Het tot een goed einde brengen van de projecten en pilots.

Hiervoor is nodig:
-Opstellen projectplan
-Opleveren business case
-Aansturen projectleden
-Rapporteren
-Bijsturen van project waar nodig
-De projectleider voert het dagelijks management over het project waarbij hij de volgende verantwoordelijkheden heeft:

-Hij legt alle relevante afspraken vast in het projectplan;
-Hij zorgt ervoor dat hij voldoende en kwalitatief adequate mensen en middelen beschikbaar krijgt;
-Hij plant, verdeelt en bewaakt de noodzakelijke activiteiten;
-Hij is verantwoordelijk voor de fasering en de projectbeheersing;
-Hij bewaakt de realisatie ten opzichte van de planning;
-Hij neemt, wanneer resultaten niet behaald lijken te worden, corrigerende maatregelen;
-Hij legt verantwoording af aan de opdrachtgever;
-Hij zorgt voor draagvlak en communicatie
-Hij legt op mijlpaalmomenten de beslispunten voor aan de opdrachtgever;
-Hij draagt bij afsluiting van het project de resultaten over aan de opdrachtgever.
        

Gevraagde inzet

Gevraagde inzet is per direct, voor 36 uur per week. Looptijd 1 jaar met optie op verlenging.

 

 

 

Gunningscriteria

 

 Laagste prijs           Economisch voordeligste aanbieding

 

De beoordeling vindt plaats volgens de onderstaande criteria:

Beoordelingscriteria

Wegingsfactor

1. Kwaliteit

60

2. Beschikbaarheid

30

3. De gevraagde prijs voor de uitvoering van de gevraagde activiteiten

10

Totaal

100

 

 

Bijlage

N.v.t.

 

Functiegegevens

Functienaam: Projectleider

 

Functieniveau: Senior

De kandidaat werkt minimaal 5 jaar in de rol van projectleider. De kandidaat beschikt over ruime kennis van en ervaring met ICT en Pilot projecten. Hij heeft aantoonbaar projecten binnen tijd en budget opgeleverd en daarnaast aantoonbaar ervaring met het succesvol realiseren van projecten waarbij meerdere partijen met verschillende belangen betrokken zijn Daarnaast heeft de kandidaat aantoonbare ervaring met het opleveren van business cases. Ook heeft de kandidaat ruime ervaring met Prince2, Agile en scrum.

 

Daarnaast is het een pre als de kandidaat beschikt over kennis van:

·        Onze reisdocumenten registers;

·        Het aanvraag- en uitgifteproces van de reisdocumenten;

·        De decentrale reisdocumentenadministraties (de zogenaamde RAAS-en) en de koppeling daarvan met de gemeentelijke basisadministraties via de reisdocumentenmodules;

·        Apparatuur en programmatuur waarmee een foto en handtekening gedigitaliseerd kan worden en waarmee vingerafdrukken kunnen worden opgenomen.

 

Bijzonderheden

Voorafgaand aan inzet wordt het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring gevraagd en dient een verklaring omtrent gedrag te worden afgegeven. De kandidaat zal gescreend worden i.v.m. de vertrouwelijkheid van de gegevens waarmee gewerkt wordt. Het met een goed gevolg doorlopen van deze screening is een voorwaarde voor het kunnen starten met de opdracht.

 

 

Uitvoeringsadres

Werkzaamheden worden grotendeels uitgevoerd in Den Haag, maar soms ook op locatie van de pilot gemeenten.

 

Tijdpad

Uiterste inleverdatum vragen over de nadere offerteaanvraag:

17 maart 2015 17:00 uur

Antwoorden op vragen over de nadere offerteaanvraag

20 maart 2015 17:00 uur

Sluiting offreertermijn:

20 maart 2015 17:00 uur

Eventuele gesprekken/presentaties/bijeenkomst

24 t/m 26 maart 2015

Gunning

30 maart 2015

Uitvoeringstermijn

(start / einde opdracht)

1 april 2015 – 1 april 2016

Verlenging van externe inhuur

Optie op verlengen.

 

 

Wijze van aanbieding

Inspanningsverplichting:
-Nacalculatie, betaling vindt plaats na ontvangst en acceptatie van maandelijkse facturen van aantoonbaar werkelijk gemaakte uren.

-Opdrachtnemer stelt personele capaciteit beschikbaar op basis van een inspanningsverplichting, waarbij een gezagsverhouding bestaat tussen BZK enerzijds en het door Opdrachtnemer aangeboden personeel anderzijds.

-Opdrachtnemer draagt zorg voor continuïteit in het geval dat ingezette medewerker(s) voor langere tijd niet beschikbaar is (zijn) door middel van adequate vervanging.

-Tenzij anders overeengekomen verplicht opdrachtnemer zich niet tot het daadwerkelijk behalen van een resultaat door de geplaatste externe arbeidskracht;

-Opdrachtnemer biedt geen externe arbeidskracht aan die niet voldoet aan het functiestramien;

 

 
Type opdrachtgever
Ministerie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht