Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
1-5-2015 |
Einddatum |
31-12-2015 |
Optie tot verlenging |
Ja |
|
24 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Vacatureruimte / vervanging |
Het team is in juli 2013 gestart en WoerdenWijzer.nl is de integrale toegang tot het sociale domein voor inwoners. Dit betekent dat inwoners hier terecht kunnen met al hun vragen over domeinen als werk & inkomen, zorg en jeugd. Dit kan via de website en de telefoon. Inwoners kunnen o.a. doorverwezen worden naar consulenten of sociaal makelaars. Consulenten richten zich met name op inwoners met eenduidige problematiek. De sociaal makelaar richt zich op inwoners waar sprake is van complexe en chronische problematiek en waar de regie ontbreekt.
WoerdenWijzer.nl wil inwoners ondersteunen om hun eigen kracht, eigen netwerk en vrijwilligers in te zetten. Uiteraard worden daar waar nodig professionals ingezet. Dit doen wij in de vorm van een ondersteuningsplan. In dit plan beschrijft de inwoner zelf welke ondersteuning er nodig is en hoe dit georganiseerd moet worden. Een consulent is degene die dit traject begeleidt en zijn/haar akkoord moet geven op het ondersteuningsplan.
Kenmerkend in de werkwijze is dat elke situatie weer anders is en dat maatwerk wordt geleverd. Daardoor kan je rol nog wel eens veranderen. Het doel is helder: inwoners zoveel als mogelijk weer de regie over het eigen leven te laten nemen. Leidend voor de ontwikkeling van de organisatie de komende jaren is het Integraal Beleidsplan Sociaal Domein 2015-2016.
De functie
-Het voeren van een gesprek met als doel een brede vraagverheldering en analyse van de ondersteuningsvraag. Focus zal liggen op aanvragen huishoudelijke hulp (her-indicaties)
-Samen met de inwoner oplossingen zoeken in de eigen kracht en het eigen netwerk, zo mogelijk de hulpvraag koppelen aan aanwezige lokale (welzijns) voorzieningen
-Besluiten nemen over ondersteuningsplannen en toekennen Persoonsgebonden budget (pgb) of Zorg in Natura (ZIN)
-Indien noodzakelijk medisch advies opvragen en interpreteren
-Offertes aanvragen en beoordelen
-Regie voeren van melding en aanvraag tot effectuering en afhandeling (cliëntondersteuning)
Jouw kwaliteiten
-Pro actieve houding, enthousiast
-Communicatief vaardig, in woord en geschrift
-Klant- en resultaatgericht
De startdatum is 1 mei of zo mogelijk eerder.
Het aantal uur is minimaal 24, dit kan variabel zijn.
|