Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ17670
 
Opdracht
(Senior) adviseur 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-04-15 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Startdatum: 15-4-2015
Einddatum: 31-12-2015
Optie tot verlenging: ja
Aantal uur per week: 36
Aantal posities: 1

Functiecategorie: Advisering
Functie: (Senior) Adviseur
Functietitel: Sr Inkoop adviseur


Functieomschrijving
Als senior adviseur inkoop bij het dienstenteam zorg je voor het zelfstandig tot stand brengen en in stand houden van overeenkomsten op het gebied van diensten en leveringen. D
eze overeenkomsten zijn gebaseerd op een door interne gebruikers opgesteld Programma van Eisen (PvE). Bij het tot stand brengen van dit PvE adviseer en ondersteun  je de interne gebruiker.
Je aandacht is daarbij met name gericht op de bruikbaarheid van dit PvE voor de fase aanbesteden en contracteren. De fase aanbesteden (nationaal en Europees) en contracteren wordt door jou, in lijn met de daarvoor geldende richtlijnen, zelfstandig uitgevoerd.
Naast het tot stand brengen van de (raam)overeenkomsten draag je ook zorg voor het beheer van deze overeenkomsten en het afsluiten van nadere overeenkomsten. M
ede op basis van het beheer adviseer je de interne opdrachtgever over de inhoud van de overeenkomsten. Ook eventuele veranderende marktomstandigheden worden door jou actief gevolgd en vertaald in adviezen aan interne opdrachtgevers.
Tot slot draag je actief bij tot een GWW-breed gebruik van de afgesloten overeenkomsten.

Samen met anderen
Je bent hét aanspreekpunt binnen en buiten Rijkswaterstaat. Je werkt nauw samen met jouw projectteam en de opdrachtgever. Je stemt af met opdrachtgever/ afnemer en opdrachtnemer/ leverancier over de inhoud van het contract.
Hierbij kun je de opdrachtnemer/ leverancier aanspreken op contractafspraken waarbij je altijd het doel van het contract voor ogen houdt.
Verder realiseer je een juist informatieniveau over afgebakende onderdelen van het inkoop- en contractmanagement/contracteringsproces en communiceer je hierover.

Elke dag beter
Als senior adviseur inkoop werk je mee aan de ontwikkeling en het verder professionaliseren van het vakgebied inkoop- en contractadvies en in het bijzonder van het onderdeel dienstenteam van de afdelingen Inkoop- en Contract advies 2. Standaardisatie, uniformiteit en het borgen van kwaliteit zijn daarbij belangrijke aspecten. Je speelt een actieve en stimulerende rol in het delen en uitwisselen van kennis.

Functie-eisen

Kennis en ervaring

• Werk- en denkniveau: HBO
• Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de werkprocessen inkoop;
• Je hebt kennis van en inzicht in de organisatie en werkwijze van Rijkswaterstaat en Infrastructuur en Milieu;
• Deskundigheid op het gebied van inkopen van diensten;
• Kennis van contracteren;
• Aantoonbare kennis en ervaring op gebied van projectmatig inkopen;
• Kennis en ervaring van het inhuurproces en het proces van uitbesteden;
• Nevi 1 opleiding
• Aantoonbare kennis van het aanbestedingsprocedure en -beleid van RWS
• Kennis van het ARW 2012
• Relevante ervaring met nationale en Europese aanbestedingen

Meest  essentiële competenties:

• Je bent initiatiefrijk, klantgericht en hebt leervermogen.
• overtuigingskracht
• organisatiesensitiviteit
• plannen en organiseren
• innovatief handelen.


Voor deze functie geldt het profiel voor de functiegroep (Senior) Adviseur (functiefamilie Advisering) uit het Functiegebouw Rijk
Organisatie - Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. We beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en –wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat.

GPO is dé betrouwbare partner die zorg draagt voor de gevraagde productie op aanleg en onderhoud binnen de gestelde kaders, scope, budget en tijd. Bij Grote Projecten en Onderhoud (GPO) zijn alle DBFM-contracten en de D&C projecten ondergebracht die groter zijn dan € 65 miljoen.
GPO werkt nauw samen met het onderdeel Programma’s, projecten en onderhoud (PPO). Beide diensten zijn verantwoordelijk voor het realiseren van de productie binnen het aanleg- en onderhoudsproces. GPO en PPO hebben veel onderlinge raakvlakken Beiden zijn verantwoordelijk voor het realiseren van de productie binnen het aanleg- en onderhoudsproces.
Directie Inkoop en Contractmanagement, afdeling Inkoop en Contractadvies 2
Het Dienstenteam van de afdeling Inkoop en Contractadvies 2 maakt deel uit van de directie Inkoop en Contractmanagement en draagt zorg voor de inkoop van diensten en producten,  levert inkoopkennis aan projecten en de organisatie, met expertise op de thema’s inkoop algemeen, juridisch en financiën. Verder zorgen we voor inkoop en monitoring van ir-diensten.

Aanvraag selectiecriteria 
Omschrijving Knock-out Belang (1 = minst, 10 = meest)
HBO werk- en denk niveau Niet ingeschakeld 8
3 tot 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met de werkprocessen inkoop Niet ingeschakeld 8
Je heb kennis van en inzicht in de organisatie en werkwijze van Rijkswaterstaat en Infrastructuur en Milieu Niet ingeschakeld 7
Deskundigheid op het gebied van inkopen van diensten en kennis van contracteren Niet ingeschakeld 10
3 tot 5 jaar aantoonbare kennis en ervaring op gebied van projectmatig inkopen Niet ingeschakeld 9
Kennis en ervaring van het inhuurproces en het proces van uitbesteden Niet ingeschakeld 7
Nevi 1 opleiding Niet ingeschakeld 10
Aantoonbare kennis van het aanbestedingsprocedure en – beleid van RWS Niet ingeschakeld 8
Kennis van ARW 2012 Niet ingeschakeld 8
Relevante ervaring met nationale en Europese aanbestedingen Niet ingeschakeld 9

 
Type opdrachtgever
Rijkswaterstaat
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht