Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
1-5-2015 |
Einddatum |
30-6-2015 |
Optie tot verlenging |
Ja |
|
24 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
De projectenkalender 2015 voorziet in het project Digitale WerkOmgeving (DWO2015). Dit project is onderdeel van een meerjarenprogramma. Doel van het programma is om de huidige desktop gebaseerde werkplek te transformeren naar een cloudgebaseerde Digitale WerkOmgeving. Doelstelling van de nieuwe omgeving is het innovatief ondersteunen van onze medewerkers met oog voor eenvoud en werken in nabijheid van onze cliënten. Wij zoeken een programmanager om leiding te geven aan deze transformatie. Het project in 2015 omvat het inrichten van Identiteit en Autorisatie Management (IAM) en vervanging van de kantoorautomatisering (KA).
De Programmamanager DWO heeft:
-aantoonbare ervaring met meerdere programma’s die qua complexiteit en omvang overeenkomen, bij voorkeur binnen de gezondheidszorg;
-ervaring met architectuur, inrichting en implementatie van flexibele omgevingen (apatad). Met name in de transformatie vanuit traditionele ICT werkplekken (kabels, desktop, standaard KA-applicaties);
-ervaringen met grootschalige veranderingen voor eindgebruikers daarbij (omgevingen > 5000 medewerkers, landelijk werkend) en daar programma's op kunnen maken en uitvoeren;
-Inzicht in- en ervaring met ontwikkelingen op de IT-markt (onder meer cloud en kantoorautomatisering), waaronder Google en Microsoft
Verantwoordelijkheden:
-Opstellen en bijhouden van de programmaplanning en toetsen van projectplannen;
-Signaleren van afwijkingen en opdrachtgever tijdig informeren;
-Bewaken van mijlpalen en voeren van risicomanagement binnen het programma;
-Vastleggen en onderhouden van het programmadossier;
-Afronden van de projecten binnen de afgesproken tijd, geld, kwaliteit;
-Zorg dragen voor een heldere, eenduidige communicatie binnen en buiten het programma.
Functie Eisen:
-Affiniteit met Zorg en ICT;
-Ervaring met gevestigde project- en programmamanagement methodieken;
-Uitstekende management vaardigheden, ontwikkeld vanuit minimaal 5 jaar
-(project/programma) management posities bij grote (zorg)organisaties;
-Ruime ervaring met het managen van meerdere projecten tegelijkertijd binnen complexe en dynamische organisaties;
-ervaring met ICT leveranciers incl. directieniveau;
Vaardigheden:
-Kan samenhang brengen tussen operationele vragen en de strategische richting;
-Kent een hoge mate van zelfstandigheid binnen organisaties;
-Kan mensen inspireren en motiveren;
-Heeft een hoog realiserend vermogen;
-Is in staat om projectmanagers tot en met senior niveau te begeleiden;
-Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
-Is in staat om stakeholder management op senior niveau uit te voeren;
-Besluitvaardig en in staat besluiten met overtuigingskracht af te dwingen;
-Heeft een uitstekend gevoel voor organisatie verhoudingen.
Competenties:
-Resultaatgericht;
-Oplossingsgericht;
-Besluitvaardig;
-Innovatief;
-Integer;
-Commercieel inzicht en gevoel;
-Enthousiasmerend en motiverend;
-Communicatief sterk en overtuigend.
|