Beschrijving
Aanvang
z.s.m.
Optie tot verlenging
Mogelijk maar nog niet bekend.
Uren per week
26
Duur
8 maanden
Opdracht
Als Juridisch medewerker Grondzaken heb je onder andere een aantal taken rond het aan en verkopen van grond binnen de gemeente.
Hierbij moet je denken aan het adviseren over de inhoud van de overeenkomsten die de gemeente van plan is aan te gaan.
Je bent belast met het opstellen van verkoop-, verhuurovereenkomsten ten aanzien van vastgoed,
alsmede (complexe) anterieure exploitatieovereenkomsten en andere –niet vastgoed gerelateerde - overeenkomsten.
Binnen de functie adviseer je over de uitleg en toepassing van reeds gesloten overeenkomsten.
Je adviezen verwoord je op een heldere manier in de vorm van voorstellen aan het college van Burgemeester & Wethouders.
Daarnaast bent je belast met het opstellen van overeenkomsten als onderdeel van verkoopprocedures voor particuliere bouwkavels, pachtovereenkomsten
en het opstellen van overeenkomsten tot het vestigen van zakelijke rechten. Verder draag je zorg voor de verkoopovereenkomsten inzake bedrijven- en kantorenkavels,
en voor verkoopovereenkomsten inzake projectmatige woningbouw. Ook ben je verantwoordelijk voor de controle op de naleving van overeenkomsten,
bijvoorbeeld bij de afwikkeling van verrekeningen. Verder ben je betrokken bij de afhandeling van geschillen en de uitvoering van contracten.
Om deze werkzaamheden snel en vakkundig op te kunnen pakken, beschik je over de volgende kwaliteiten:
Je hebt minimaal een opleiding op HBO werk- en denkniveau.
Je hebt minimaal 5 jaar recente werkervaring op het vakgebied grondzaken/privaatrecht.
Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatie vaardigheden.
Je bent zelfstandig, accuraat, samenwerkingsgericht en hebt kwaliteit hoog in het vaandel staan.
Gunningscriteria (weging)
Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het vakgebied grondzaken/privaatrecht (40%)
Directe beschikbaarheid (30%)
Beschikking over goede mondelinge en schriftelijke communicatie vaardigheden (10%)
Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau (15%)
Maximaal uurtarief € 70,- ex BTW en inclusief reis- en marktplaatskosten (5%)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria.
De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek,
waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Zelfstandig
Accuraat
Samenwerkingsgericht
Kwaliteit hoog in het vaandel
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Overige informatie
ZZP-ers die reageren dienen in het bezit te zijn van een geldige VAR wuo of VAR dga. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
|