Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Functioneel beheerder 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-04-29 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Drenthe
 
Beschrijving

Aanvang opdracht: 6-5-2015
Voltooiing opdracht: 31-12-2015
Optie verlenging: 2 x 3 maanden

De gemeente is een uitgestrekte gemeente met veel natuurschoon, 26 woonkernen en bijna 19.000 inwoners.
Een uitgesproken plattelandsgemeente, waar inwoners én toeristen kunnen genieten van rust en ruimte.
De ambitieuze gemeentelijke organisatie wordt – naast het bestuur – gevormd door circa 150 medewerkers.
De organisatie is opgedeeld in twee afdelingen: Dienstverlening en Ondersteuning.
De afdeling Dienstverlening bestaat uit vier teams: Frontoffice, Maatschappelijk welzijn, Openbare werken en Leefomgeving.
De afdeling Ondersteuning bestaat uit drie teams: Faciliteiten, Financiën & Belastingen en Bestuurs- en Managementondersteuning.
 
Als gevolg van de ontwikkelingen die momenteel gaande zijn op het gebied van automatisering en kwaliteitsontwikkeling, is het team Faciliteiten van de gemeente Westerveld op zoek naar een Functioneel Beheerder.
 
Functie-inhoud
In deze functie zorg je ervoor dat de applicaties de functionaliteiten (blijven) bieden die noodzakelijk zijn om de bedrijfsprocessen adequaat te ondersteunen.
Het gaat dus om het optimaal laten functioneren van de informatievoorziening voor de gebruikersorganisatie.
Verlenen van ondersteuning bij het gebruik van informatiesystemen;
Oplossen en afhandelen van incidenten;
Autoriseren van gebruikers en beheer van documenten;
Maken van rapportages met besturing- en beheersingsinformatie met behulp van het BI-software;
Onderkennen van informatiebehoeften en deze vertalen naar functionaliteiten gericht op het optimaal benutten van applicaties;
Vaststellen van de haalbaarheid en consequenties van wijzigingsvoorstellen voor de bedrijfsprocessen in relatie tot de systemen en gebruikt daarbij het informatiebeleidsplan als referentiekader;
Beheren en administreren van wijzigingsverzoeken voortkomend uit wensen van de gebruikersorganisatie of wetswijzigingen;
Rapporteren en adviseren aan ICT-adviseur over de geïnventariseerde wijzigingsverzoeken;
Contact onderhouden met gebruikers (bijwonen regulier werkoverleg) en leveranciers;
Opstellen functionele specificaties voor (nieuwe releases) van informatiesystemen;
Opstellen testplan en uitvoeren en begeleiden van tests;
Opstellen gebruikershandleidingen en procesbeschrijvingen;
Deelnemen aan project- en werkgroepen.
KandidaatomschrijvingFunctie eisen
Een afgeronde relevante opleiding op HBO niveau, dan wel een door opleiding en werkervaring verkregen HBO werk- en denkniveau in de richting van functioneel beheer/informatiekunde;
Kennis van de processen van belastingen, financiën de gemeentelijke dienstverlening is een must;
Kennis van de processen op het terrein van P&O is een pré;
Kennis en ervaring met het genereren van allerhande rapportages met behulp van een BI-software zoals SAS, Cognos, etc.

Competenties
Je bent pro-actief;
Je bent klantgericht;
Je bent communicatief vaardig;
Je hebt een goed analytisch vermogen;
Je kunt goed samenwerken;
Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit.

Gespreksplanning
Uit de top 10 van kandidaten wordt door de gemeente bepaald welke kandidaten uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek.
De gesprekken vinden plaats in week op maandag 4 mei 2015 tussen 10:00 en 13:00 uur.

Eisen

Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO-opleiding Functioneel beheer óf Informatiekunde.

Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 6 jaar, bij een gemeentelijke afdeling financiën óf belastingen óf ICT.

Referentie vereist

Gevraagde documenten
- aanleveren na gunning
- ID-bewijs (indien ZZP-er)
- VAR verklaring (indien ZZP-er)
- VOG

Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 0 %
Gesprekkenronde Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen.
Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging: 60 %Werkervaring belastingen
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 6 jaar als functioneel beheerder met processen van gemeentelijke belastingen, financiën en gemeentelijke dienstverlening (afdeling KCC en Burgerzaken)
Weging: 15 %
Kennis P&OOp CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met personeelsadministratieprocessen bij een gemeente.
Weging: 10 %Werkervaring manamentrapportages
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 6 jaar met het genereren van managementrapportages met behulp van Business Intelligence- software SAS óf Cognos.
Weging: 15%

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht