Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
007044
 
Opdracht
Projectleider/medewerker substitutie, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-05-28 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering), Management support
 
Provincie
Friesland
 
Beschrijving
15-06-2015
15-10-2015
36
8
4
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? Verlengingsperiode
De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.


Opdracht omschrijving

Provincie is op zoek voor de afdeling Informatievoorziening naar een tijdelijke projectleider/medewerker substitutie

Informatievoorziening
Voor een optimale dienstverlening aan de mienskip is een goede ‘informatiehuishouding’ van groot belang. Dit vraagt om een integrale aanpak van (complexe) informatievraagstukken. De afdeling Informatievoorziening is opgezet om dit mogelijk te maken en de organisatie adequaat van informatie te voorzien. Daarnaast willen we informatie en kennis meer delen met onze omgeving.

Informatievoorziening op alle niveaus in de organisatie wordt steeds belangrijker. Informatie moet betrouwbaar, beschikbaar en actueel zijn en voldoen aan de spelregels die wij met elkaar hebben afgesproken. Alleen gegevens opslaan is niet meer voldoende, het gaat om de samenhang van gegevens die uiteindelijk de benodigde (management)informatie oplevert.


Werken met informatiemanagers
De afdeling Informatievoorziening ziet zichzelf als een verlengstuk van de ‘gebruikersorganisatie’. Zij stelt samen met de gebruikers de strategie op voor de informatievoorziening. Elke afdeling heeft een eigen informatiemanager. De informatiemanager voert de regie op informatievraagstukken.

Werkprocessen en managementinformatie van de betreffende afdeling staan hierbij centraal. Alle kennis en ervaring op het gebied van beleidsonderzoek, documentaire informatievoorziening, geo-informatie en ICT wordt integraal ingezet. Zo wordt de informatievoorziening breed ontwikkeld en geborgd.

Op basis van de functionele eisen en wensen vanuit de organisatie levert de afdeling Informatievoorziening ondersteuning door de optimalisatie van (digitale) processen/informatie. De bestaande ICT-systemen worden zoveel mogelijk benut. Uitgangspunt is 80% standaardisatie en 20% maatwerk. 
 

De vijf clusters op een rij
De afdeling heeft vijf clusters: Informatiemanagement, Beleidsonderzoek, Cijfers en Kaarten, Documentaire Informatievoorziening en ICT.

-Informatiemanagement voert regie op informatievraagstukken binnen de provincie.

-Beleidsonderzoek ondersteunt beleidsafdelingen bij het vormgeven van de beleidscycli. Dit doet het cluster door hulp te bieden bij het SMART formuleren van beleid. Maar ook door monitoring, uitvoeren en begeleiden van beleidsevaluaties en het uitvoeren of begeleiden van beleidsonderzoek. Dit alles binnen het brede scala van de provinciale kerntaken, zoals infrastructuur, nieuwe natuur, verkeer en vervoer en naleving milieuwetten.

-Cijfers en Kaarten verzamelt, beheert en ontsluit statistische en geografische gegevens, relevante beleidsstukken, rapporten en tijdschriften. Zowel voor interne als externe gebruikers. Zoals: werkgelegenheidsregister, beheerinformatie van (vaar)wegen, natuur, verkeerstellingen en Staat van Provincie

-Documentaire Informatievoorziening draagt zorg voor de wettelijke papieren en digitale archivering. Daarnaast ontwikkelt dit cluster nieuwe vormen van werken via digitale werkprocessen.

ICT zorgt ervoor dat medewerkers goed en veilig kunnen werken op pc-werkplekken, iPads, laptops en smartphones. Basis hiervoor is de richtinggevende en kader stellende informatiearchitectuur en het informatiebeveiligingsbeleid.

 

Gesprekken worden gevoerd op:

-Zelfstandig en projectmatig kunnen werken

-Bij voorkeur ervaring met het werken binnen een provincie en/of gemeente


Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 4 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Aantoonbaar HBO niveau
Minimaal 5 jaar werkervaring, waarvan 2 jaar als projectleider


Inhoudelijke CV wensen

20 % Bedrijfskundige (HEAO-BI of vergelijkbaar) en/of archiveringsachtergrond (IDM of vergelijkbaar).
20 % Aantoonbare werkervaring met substitutie (van papier naar een digitaal archief)
10 % Aantoonbare werkervaring in vertaalslag van business wensen in informatieoplossingen
10 % Aantoonbare werkervaring in informatieoplossingen om te zetten in resultaten minimaal één referentieproject
10 % Aantoonbare ervaring met digitaliseringsprocessen/projecten en (digitale) archivering
10 % Ervaring in het werken op tactisch niveau
15 % Aantoonbare kennis van de eisen die aan provinciaal archief worden gesteld.
5 %Kennis van Prince 2


Planning
20-05-2015 00:00
26-05-2015 12:00
27-05-2015 23:59
28-05-2015 12:00
01-06-2015 00:00
12-06-2015 23:59
 
Type opdrachtgever
Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht