Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
373
 
Opdracht
Adviseur inkoop en aanbestedingen, 16-24 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-06-19 10:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

373

Aanvang

z.s.m.

Duur

3 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend.

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

16 tot 24

Verloopt op

19-06-2015 10:00

 

 

Opdracht
De gemeente zoekt een adviseur inkoop en aanbesteding (inkoopcoördinator). De inkoop coördinator is verantwoordelijk voor de inkoopprocessen en het begeleiden van zowel onderhandse, nationale als Europese aanbestedingstrajecten. Als inkoop coördinator ben je in staat om de interne organisatie te adviseren over alle facetten van het aanbestedingstraject en desgewenst te begeleiden of uit te voeren, rekening houdend met het interne inkoopbeleid en de geldende wet- en regelgeving hieromtrent. De inkoop coördinator voert het inkoopbeleid uit en doet voorstellen tot verbetering. Je ontwikkelt inkoop(meer)jaarplannen. Je adviseert over en begeleidt waar nodig (onderhandse, nationale en Europese) aanbestedingstrajecten. Je coördineert het proces van voorbereiding en uitvoering. Je participeert binnen de inkoopregio Inkoopkracht Zuid-Holland West in onder andere gezamenlijke inkoop trajecten. Je geeft voorlichting over inkoopprocessen. De functie inkoopadviseur is gepositioneerd binnen de afdeling Bedrijfsvoering.

 

Taken:

-Inrichten en advisering over inkoopprocessen;

-Opstellen en bijhouden van een inkoopkalender (borgen rechtmatigheid en doelmatigheid);

-Begeleiden, adviseren en/of uitvoeren van (Europese) aanbestedingstrajecten;

-Adviseren, beoordelen en/of opstellen van aanbestedingsvoorstellen, aanbestedingsdocumenten alsmede overeenkomsten (met in acht name van Wet & Regelgeving);

-Begeleiden van de implementatie van overeenkomsten volgende uit aanbestedingstrajecten (overdracht contracteigenaar en/of –beheerder);

-Adviseren over Wet & Regelgeving en wat mogelijk is in specifieke situaties (Aanbestedingswet 2012 en relevante richtlijnen, zoals Gids Proportionaliteit, in acht houdend);

-Key-User en aanspreekpunt MyCorsa (Inkoopcase);

-Realiseert raamovereenkomsten voor inkoop en aanbesteding;

-Monitoren, evalueert en optimaliseert inkoopcontracten;

-Behaalt inkoopdoelen en synergie in inkoopsamenwerking;

-Voert tactische en operationele inkoopanalyses uit en stelt inkoopplannen op;

-Vertaalt interne en externe ontwikkelingen naar inkoopadviezen en -contracten;

-Adviseert over leverancierskeuze en contracten;

-Bewaakt het inkoopbeleid;

-Legt en onderhoudt verbindingen met relevante partners (in- en extern);

-Participeert in of geeft leiding aan projecten;

-Draagt zorg voor administratieve organisatie en procesbewaking;

-Signaleert de continuïteit van de voortgang van werkzaamheden.

 

Kennis:

-Goed in staat om inkoop en (Europese) aanbestedingen te kunnen begeleiden;

-Inzicht in organisatorische en inhoudelijke samenhangen in bredere context dan eigen-

 

werkterrein;

-Vaardigheid in het signaleren en inhoudelijk analyseren van ontwikkelingen en problemen;

-Vaardigheid in het opstellen en beoordelen van  opdrachten/contracten.


Ervaring:

-Minimaal een relevante HBO opleiding;

-Ervaring en aantoonbaar succesvol;

-Werken in team-verband; samenwerken met andere werkvelden / kennisgebieden;

-Meerdere klanten; projectteam/-omgeving; meerdere fases van het adviesproces;

-Heeft ervaring met inkoop en aanbesteding en is in staat om het administratieve proces te plannen en organiseren.

 

Gunningscriteria (weging)

-Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als gemeentelijk adviseur inkoop en aanbesteding (30%)

-Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau (25%)

-Aantoonbare ervaring met inkoopanalyse en contractbeheer (15%)

-Aantoonbare ervaring met juridische aspecten van inkoop en aanbesteding (15%)

-Direct inzetbaar voor minimaal 16 uur per week (10%)

-Aantoonbare ervaring met MyCorsa (5%)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaten voldoen aan de hierna te noemen competenties:

-Flexibel

-Resultaatgericht

-Omgevingsbewust

-Servicegericht

-Transparant

-Teamplayer

-Samenwerkingsgericht

-Zorgvuldig

-Plannen en Organiseren

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht