Beschrijving
20-07-2015
31-12-2015
Ja
20-24
Opdracht omschrijving
De opdracht betreft de inhuur van 0,5 FTE (20/24 uren per week) arbeidsdeskundige ten behoeve van de eenheid Limburg, waarbij de arbeidsdeskundige werkzaamheden zal uitvoeren voor het Veilig en Gezond Werken (VGW) team. Hierbij gelden de kerntaken zoals beschreven onder "Vakmatige activiteiten".
De medior arbeidsdeskundige is stressbestendig en kan goed met conflicten omgaan en weet waar nodig de bemiddelaar te zijn. Is klantgericht, dat wil zeggen, zowel gericht naar mogelijkheden bij de werkgever als bij de werknemer. Kan goed netwerken. Is in staat de verschillende informatie op juiste wijze in te schatten.
Leidinggevenden en medewerkers moeten in toenemende mate zelf oplossingen op het gebied van verzuimbegeleiding, behoud van werk en re-integratie bedenken en vorm geven. Daarbij is de arbeidsdeskundige de belangrijkste adviseur voor de leidinggevende.
Plaats in de organisatie: Gedeconcentreerd als onderdeel van het team Veilig en Gezond Werken in een eenheid onder aansturing van een coördinerend arbeidsdeskundige.
Resultaatgerichtheid: realiseren van doelen op gebied van verzuim, re-integratie en inzetbaarheid uit vooraf vastgestelde HR-accountplan.
-Snel en adequaat re-integratieadvies bij verzuim na 2 weken, waarbij de medior arbeidsdeskundige alle relevante informatie van andere deskundigen verzamelt en deze voor de leidinggevende vertaalt in praktische re-integratieadviezen. De leidinggevende blijft erantwoordelijk.
-Constante monitoring van de “Wet Verbetering Poortwachter-(WvP) processen” in casuïstiek, waarbij de medior arbeidsdeskundige actief intervenieert wanneer het WvP-proces onvoldoende verloopt (zgn. Poortwachter-Proof).
-De medior arbeidsdeskundige voert zelfstandig acties richting leidinggevende en medewerker uit. Deze bevinden zich op het snijvlak van vitaliteit, arbeid en inkomen en zijn in overeenstemming met wet- en regelgeving,. Dit alles gericht op het reduceren van verzuim, het bevorderen van re-integratie en het verhogen van inzetbaarheid.
Meer specifiek heeft de medior arbeidsdeskundige drie rollen:
-Expert in inzetbaarheidvraagstukken.
-Sleutelspeler bij ziekte, ongeval en gebrek.
-Adviseur bij re-integratie.
De medior arbeidsdeskundige:
-is actief op het speelveld van mens, werk en inkomen. De centrale vraag die de medior arbeidsdeskundige zich stelt is: Welke stappen kunnen worden genomen om onnodig verzuim te voorkomen en om terugkeer naar werk mogelijk te maken? De medior-arbeidsdeskundige adviseert de leidinggevende daarbij op het casuïstiek niveau van de medewerker. De mediorarbeidsdeskundige stelt zich daarbij altijd de vraag wat het advies betekent voor de afdeling en/of de organisatie. Deze informatie deelt hij binnen het VGW-team in het kader van risicomanagement;
-stimuleert en coacht de leidinggevende om deze in zijn rol van casemanager te laten blijven of te brengen;
-zorgt binnen de integrale visie en aanpak van inzetbaarheid voor demedicalisering van verzuim en arbeidsongeschiktheid. Hierbij is hij zich constant bewust van de toegevoegde waarde van andere deskundigen, zoals bedrijfsartsen, VGW-specialisten, juristen, psychologen en bedrijfsmaatschappelijk werkers;
-zoekt via uitgebalanceerde advisering, begeleiding en beoordeling, samen met de leidinggevende, (nieuw) evenwicht tussen belasting en belastbaarheid, inkomensverlies en schadelastbeperking en voorwaarden. De medior arbeidsdeskundige realiseert zich hierbij dat arbeidsongeschiktheid vaak complex van aard is. Meerdere binnen en buiten de persoon gelegen factoren kunnen een concrete belemmering vormen;
-bewaakt de kwaliteit van de begeleiding op het niveau van inhoud, interne afspraken en wet- en regelgeving. Hierbij geeft hij gevraagd en ongevraagd advies;
-wordt ingezet op casuïstiek bij bedrijfsonderdelen met enkelvoudige problematiek ten aanzien van inzetbaarheid.
Intern: leidinggevenden, medewerkers, VGW-team gedeconcentreerd, andere teams binnen PDC, HR-adviseurs
Extern: behandelende sector, UWV, providers (bijvoorbeeld leveranciers revalidatie-instituut), belangenbehartigers
|
-HBO-diploma, in de richting van mens, werk en samenleving
-Erkend diploma arbeidsdeskundige door Stichting Register Arbeidsdeskundige (SRA)
-Opgenomen in SRA-register voor arbeidsdeskundigen
-Rijbewijs B
-Min. 5 jaar werkervaring, in de richting van mens, werk en samenleving.
-Materiedeskundig. Kennis van en affiniteit met arbeidsomstandigheden, verzuim, re-integratie, arbeidsvoorwaardelijke zaken en relevante wet- en regelgeving.
-Zowel in teamverband als zelfstandig kunnen werken
-T.a.v. communicatie: hard op de inhoud, zacht op de relatie
-Buiten bestaande kaders kunnen denken en handelen
-Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk), passend bij ontvanger
Planning / Afspraken
De intakegesprekken vinden plaats op 24 juni 2015 te Den Bosch
22-06-2015
CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient ten aller tijden een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd. Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien de kandidaat in de afgelopen zes maanden reeds eerder op een intakegesprek bij de Inhuurdesk Politie is geweest voor dezelfde of een vergelijkbare functie en hieruit is gebleken dat de kandidaat onvoldoende geschikt is geweest.
Opleidingen en diploma's
Indien bij de selectiecriteria gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dienen kandidaten een kopie diploma en/of certificaat toe te voegen aan de aanvraag. De originele gewaarmerkte diploma's en/of certificaten moeten tijdens een intakegesprek (uiteraard alleen in het geval een kandidaat wordt uitgenodigd) ter kennisgeving kunnen worden aangetoond. Kunnen kandidaten dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.
PLANNING
In de aanvraag wordt de planning vermeld. Wij verzoeken u vriendelijk om uw kandidaat op de hoogte te stellen hiervan. Indien u uiterlijk de dag voor de geplande intake niets heeft vernomen, kunt u ervan uitgaan dat uw kandidaat niet geselecteerd is voor de eerste gespreksronde. Wellicht wordt uw kandidaat nog uitgenodigd voor een tweede ronde. Wij verzoeken u vriendelijk om de procedure af te wachten en geen contact op te nemen over de status van de aanvraag als u nog niets van ons heeft vernomen.
Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 20-07-2015 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-12-2015 voor 20-24 uur per week. Het contract kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Geheimhoudingsverklaring
Met het selecteren van de geheimhoudingsverklaring verklaart u dat de kandidaat deze gelezen en ondertekend heeft en uiterlijk kan toezenden bij het bevestigen van het intakegesprek.
Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient bij voorkeur gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Het CV is omgekeerd chronologisch en in het Nederlands gesteld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
40 % Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring als arbeidsdeskundige met inzetbaarheid, arbeidsomstandigheden, verzuimaanpak, re-integratie, arbeisvoorwaardelijke zaken en relevante wet- en regelgeving bij een overheids -of politiek-bestuurlijke organisatie. Deze ervaring dient niet ouder te zijn dan 5 jaar.
20 % Aantoonbare arbeidsdeskundige expertise met Poortwachtervraagstukken (verzuim, WvP) en bij het UWV. Dit dient per werkervaring te worden aangegeven.
20 % Minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van verzuimbegeleiding en het coachen van leidinggevenden. Deze ervaring dient duidelijk benoemd te zijn in het CV.
10 % Minimaal 5 jaar werkervaring in de richting van mens, werk en samenleving. Deze ervaring dient duidelijk benoemd te zijn in het CV.
10 % Aantoonbare ruime ervaring met de rol van Arbeidsdeskundige in de 1e lijn Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat.
Planning
09-06-2015 00:00
15-06-2015 09:00
15-06-2015 23:59
18-06-2015 18:00
19-06-2015 00:00
22-06-2015 23:59
|