Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
379
 
Opdracht
Handhaver, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-06-16 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

379

Aanvang

z.s.m.

Duur

6 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend.

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

36

Verloopt op

16-06-2015 09:00

 

Opdracht
De gemeente zoekt een handhaver / controle ambtenaar. De handhaver stelt onderzoek in naar de rechtmatigheid van de toekenning en voortzetting van uitkeringen, e.e.a. naar aanleiding van signalen die duiden op fraude, misbruik dan wel oneigenlijk gebruik van door de gemeente Zoetermeer uitgevoerde Sociale Zekerheidsregelingen.


Hoofdtaken

-Verricht aan de hand van in- en externe informatie kortlopend (projectmatig) onderzoek naar de rechtmatigheid van de verstrekking van uitkeringen.

-Voert verificatieonderzoeken uit bij de rijksdienst Wegverkeer, Kamer van Koophandel, kadaster, inlichtingenbureau, Suwinet en andere voorkomende instanties.

-Voert (onaangekondigde) huisbezoeken uit en rapporteert / adviseert daarover, bindend.

-Informeert en adviseert bijstandsconsulenten op het terrein van fraude en misbruik.

-Selecteert fraudesignalen vanuit de diverse werkeenheden en toetst deze op (juridische) haalbaarheid.

-Adviseert en geeft mede het fraudebeleid vorm.

-Onderhoudt contacten met relevante relaties en netwerken en bouwt deze uit (intern en extern).

 

Knock-out criterium

Uurtarief maximaal € 48,-


Gunningscriteria (weging)

-Een relevante afgeronde HBO-opleiding (40%)

-Minimaal 3 jaar ervaring gedurende de laatste 5 jaar in als handhaver (60%)

De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaat die in deze vergelijking als beste wordt beoordeeld, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

-Kennis en ervaring van het vakgebied Sociale Zaken

-Kennis van diverse gesprekstechnieken en ruime ervaring in het voeren van conflicterende gesprekken

-Bereidheid om buiten kantooruren te werken

-Uitstekende mondeling, schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en tact

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht