Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
1-7-2015 |
Einddatum |
31-12-2015 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
36 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
Het (direct) bemiddelen van jongeren met als doel het verminderen van de uitkeringsduur van jongeren door werkhervatting of het gaan volgen van een opleiding, al dan niet via een traject.
Kerntaken
1. Bemiddelen cliënten
het in beweging brengen en houden van jongeren richting scholing en/of de arbeidsmarkt: de jongeren actief aansporen bij het zoeken naar werk/opleiding;
het voeren van een intake- en diagnosegesprek;
het matchen van vacatures met jongeren;
handhaven van gemaakte afspraken met jongeren;
het bemiddelen en begeleiden van jongeren;
2. Begeleiden van cliënten
het inventariseren van mogelijke belemmeringen bij jongeren in de toestroom naar de reguliere arbeidsmarkt en een passend aanbod doen om de belemmeringen weg te nemen (opleidingsbehoeften, houding, gedrag, verzorging etc.)
het motiveren van jongeren richting arbeidsmarkt/scholing/traject;
het bieden van ondersteuning bij het solliciteren
het bieden van nazorg op maat aan de jongere wanneer hij/zij een baan heeft gevonden
3. Informatie verzamelen en verstrekken
het verstrekken van informatie en advies aan jongeren over de uitstroom en activeringsmogelijkheden van de dienst
signaleren van kansen en knelpunten op de arbeidsmarkt;
het helder hebben van beschikbare vacatures
op de hoogte blijven van het aanbod aan instrumenten en hulpmiddelen (zoals sollicitatietraining, branchetrajecten etc.)
het leveren van input voor de ontwikkeling van instrumenten en hulpmiddelen;
Competenties
resultaatgericht
initiatiefrijk en creatief
fraude alert
inlevingsvermogen
sociaal vaardig
representatief
pro-actief
commercieel
Contacten
De werkcoach heeft zowel interne als externe contacten. Intern bestaan de contacten van de werkcoach uit informerende, adviserende en afstemmende contacten met o.a. accountmanager, werkmakelaars en werkcoaches.
De werkcoach dient in het contact zakelijk, resultaat- en oplossingsgericht te zijn, met oog voor de omstandigheden van de cliënt.
Daarnaast heeft de werkcoach externe contacten met organisaties als het UWV Werkbedrijf en hulpverlenende instanties. De contacten zijn gericht op samenwerking, elkaar informeren en gezamenlijk ontwikkelen van aanpak waar mogelijk. De werkcoach heeft tevens contact met contactpersonen van bedrijven waar jongeren geplaatst worden.
Daarnaast is de werkcoach fraude alert en bespreekt hij met de fraude preventie medewerkers situaties die mogelijk niet juist zijn v.w.b. de rechtmatigheid van de uitkering
|