Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Beleidsmedewerker Samenleving, 16 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-06-30 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Overijssel
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 6-7-2015
Voltooiing opdracht: 6-11-2015
Optie verlenging: 2 x 4 maanden
Prijsstelling: Geen bedrag
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 16 per week
Aantal FTE:
Type: 2B dienst     

 

Beleidsmedewerker Samenleving
met het accent op sociale werkvoorziening en de participatiewet
 
De visie en doelstellingen voor de drie decentralisaties zijn beschreven in het beleidsplan 3D1P (3 decentralisaties, één perspectief). De gemeente heeft gekozen voor een ‘zachte landing’. Eerst transitie, dan transformatie. Het transitieproces is afgerond en de gemeente is klaar voor de nieuwe taken. In 2015 en 2016  gaan we samen met aanbieders en inwoners het transformatieproces vormgeven. Overheidsparticipatie is hierbij een belangrijk uitgangspunt.
 
Het team Samenleving omvat al het tactisch beleid op het gebied van participatie, WMO/AWBZ, jeugd, cultuur, sport, recreatie en toerisme, veiligheid, cultuur en duurzaamheid.?


Wat ga je doen?
Als beleidsmedewerker ga je je bezighouden met de volgende taken:

-Je geeft uitvoering  aan diverse taken binnen het team Samenleving maar specifiek voor transitie en transformatie binnen het sociaal domein;

-Je ontwikkelt op tactisch niveau beleidsplannen en (deel)scenario’s;

-Je stelt nota’s en adviezen op, op het gebied van het sociale domein;

-Je treedt in overleg met je teammanager op als projectleider;

-Je treedt binnen het eigen beleidsterrein op richting organisaties, bewoners en belanghebbenden.

 
 
Kandidaatomschrijving
Wie ben je?

-Ervaring op het vlak van sociale werkvoorziening en de participatiewet is vereist.

-Je hebt  minimaal een HBO opleiding op een voor deze functie relevant terrein;

-Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als (senior) beleidsmedewerker bij een gemeente en met onderwerpen van het team Samenleving;

-Je bent op ontwikkeling gericht en kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken;

-Je hebt kennis van het Sociaal Domein en een goed ontwikkeld gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;

-Je hebt ervaring in het optreden in overlegsituaties (bewoners, belanghebbenden en college);

-Je kunt goed samenwerken, plannen en organiseren;

-Je bent communicatief vaardig, klantgerichtheid, kunt analyseren en adviseren gaat je goed af.

De kerncompetenties van de gemeente Raalte zijn: resultaatgericht, zelfinzicht en klantgericht. Voor het verrichten van deze werkzaamheden vragen we een Verklaring Omtrent Gedrag.
 
 

Team Samenleving
Binnen het Sociale Domein werken drie teams nauw samen. Dit zijn de teams:

-Ontwikkeling en Projecten (verantwoordelijk voor clustercoördinatie en strategisch beleid);

-Samenleving (verantwoordelijk voor uitvoerend beleid);

-Participatie (waar het Gemeentelijk Toegangsteam is gepositioneerd).

Team Samenleving bevindt zich dus tussen de teams Ontwikkeling & Projecten en Participatie. Team Samenleving houdt zich bezig met het vertalen van beleid naar de uitvoering binnen het sociaal domein, veiligheid en duurzaamheid.
 
De teams zijn met ingang van 2015 nauwer gaan samenwerken in clusters. Het gaat om de clusters Jeugd/Onderwijs, WMO/AWBZ en Participatie. De transformatieopdracht heeft betrekking op taken uit alle drie de clusters. 
Gespreksplanning
Uit de top 10 van kandiaten wordt door de gemeente bepaalde welke kandidaten uitgenodigd worden voor een sollicatiatiegesprek. De gesprekken vinden plaats in week 27. 

?Voor deze functie wordt zowel intern als extern geworven. Bij meedere kandidaten hebben interne kandidaten voorrang.

Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Taletenregio. Wij verzoeken u dan ook hierover geen contact met de gemeente op te nemen.
Toelichting op rooster

Kandidaten die minimaal 16 uur en maximaal 36 uur per week beschikbaar zijn vragen wij te reageren.
Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing


Eisen
 
Werkervaring beleidsmedewerker
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker bij een gemeente.
Referentie vereist


Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring in een beleidsfunctie met de sociale werkvoorziening en de participatiewet
Referentie vereist


Gevraagde documenten aanleveren na gunning

-ID bewijs (indien ZZP-er)

-VAR verklaring (indien ZZP-er)

-VOG


Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel:30 %

 
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:50 %

 
Werkervaring sociaal domein
Op CV aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker bij een gemeente binnen het sociaal domein.
Weging:20 %

 

 
Type opdrachtgever
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht