Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
411
 
Opdracht
Organisatieadviseur, 20-24 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-07-21 15:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Personeel en organistatie
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

411

Aanvang

z.s.m.

Duur

4 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend.

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

20 tot 24

Verloopt op

21-07-2015 15:00

 

 

Personeel & Organisatie
De afdeling Personeel & Organisatie is een professionele afdeling die een ondersteunende rol heeft in de realisatie van de organisatiedoelstellingen. P&O is aanspreekbaar op het volgende:
 
    Breed en deskundig advies aan bestuur en organisatie over personeelsbeleid en organisatie-ontwikkeling, waarbij nadrukkelijker in oplossingen dan in problemen wordt gesproken;
    Actieve betrokkenheid bij de personele en organisatievraagstukken van de opdrachtgever (klantgericht handelen);
    Zakelijke en efficiënte dienstverlening aan de hoofdafdelingen;
    Betrouwbare sturingsinformatie voor bestuur en management (tijdig, juist, volledig, onafhankelijk);
    Van een aanbodgerichte en uitvoerende rol naar  ‘meedoen aan de voorkant’,  in de fase waarin belangen worden gewogen en beslissingen worden genomen.
    Personeelsvraagstukken worden geplaatst in de bredere context van organisatie-ontwikkeling en integrale bedrijfsvoering.
 

De afdeling bestaat uit twee teams, t.w. team Beleid en ontwikkeling en team Advies en ondersteuning.
 
Opdracht/aard van de werkzaamheden
Met ingang van 2015 is in gemeente Zoetermeer alle nieuwe wetgeving zo ingericht dat zij de afgesproken dienstverlening kan leveren op het gebied van zorg aan langdurig zieken en/of ouderen, het vinden van werk c.q. een uitkering verstrekken en de jeugdzorg. Deze ‘transitie’ is grotendeels vormgegeven binnen bestaande structuren en bestaande wijzen van werken. Voor het verankeren (de transformatie) en het continue verbeteren van de dienstverlening kiest de afdeling Werk, Zorg en Inkomen (WZI) voor een andere manier van organiseren.
 
WZI wil die praktijk realiseren door de uitvoering in de lead te zetten, bevoegdheden zo laag mogelijk in de organisatie te leggen en door het vakmanschap van de professionals in het sociale domein. Medewerkers kunnen als geen ander bepalen waar en welke middelen het verschil maken. Deze ambitie betekent een andere manier van werken en een andere manier van organiseren. De tweede helft van 2015 start WZI met het vormgeven van de ambitie in zogenaamde proeftuinen. De afdeling WZI wil voorzien de proeftuinen begeleiden en ondersteunen door:
 
    Het leren opzetten van de bedrijfsvoering van de proeftuin
    Leren omgaan en keuzen maken in het speelveld van geld, politiek en vakmanschap
    Het bepalen, verdelen en rouleren van (coördinerende, team)rollen die nodig zijn om de proeftuin zelfstandig ‘te laten draaien’
    Het leren toepassen en inbedden van reflecterend leren
    Overdraagbaar maken van geleerde lessen en werkwijzen die werken (professioneel manifest)
    Het leren omgaan met opdrachtgeverschap naar ondersteunende diensten
    Het inrichten en ontwikkelen van een pool van proeftuincoaches en vraagbaken
    Creëren van samenhang en leidende principes voor en door proeftuinen
    Monitoren van de beoogde effecten en mogelijke belemmeringen
 
De organisatieadviseur gaat deel uitmaken van het kernteam dat de verandering bij WZI begeleidt en ondersteunt. De organisatieadviseur werkt daarbij vanuit de afdeling P&O en verleent in die positie tevens ondersteuning aan de opzet en ontwikkeling van het talentenbureau van de gemeente. Het talentenbureau heeft als doel de organisatie meer vanuit kwaliteiten van medewerkers te laten denken in plaats van eisen die aan hen worden gesteld. De komende periode betekent dat onder meer:
 
    Het bepalen van uitgangspunten voor talentmanagement dat past bij de visie op personeel
    Het adviseren en ondersteunen van het opzetten van een talentpool gebaseerd op rollen
    Het opzetten van matching op ‘vraag en aanbod’ van talent
    Het afstemmen van het talentenbureau op het HR instrumentarium van de gemeente
 

Gunningscriteria
 
    Aantoonbare kennis en ervaring van HRM/HRD en in het bijzonder talentmanagement en –ontwikkeling (25%)
    Aantoonbare ervaring met en conceptuele kennis van het denken en werken in rollen (25%)
    Kennis en ervaring met het sociaal domein en in het bijzonder op het gebied van professionaliseren c.q. zelfregulerend werken in het sociale domein (25%)
    Ervaring met leren, ontwikkelen en organisatieontwikkeling bij gemeenten (15%)
    Uurtarief gemaximeerd op € 85,00 inclusief reiskosten/exclusief BTW (10%)
 
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
 
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan genoemde criteria.
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht