De afdeling Financiën voldoet aan de wettelijke verplichting om ten behoeve van de provincie een deugdelijke administratie te voeren en draagt zorg voor juist inzicht in de financiën om het dagelijks sturen en beheren van deze organisatie mogelijk te maken. Daarnaast zorgt de afdeling ervoor dat alle aangiften, subsidies en rekeningen worden uitbetaald en de functionaliteiten van het financiële boekhoudpakket Oracle Finance operationeel blijft.
Om het beheer van het boekhoudpakket bij te houden is de Provincie op zoek naar een extern bedrijf die ondersteunt bij het beheren van Oracle.
Sinds augustus 2014 is de nieuwe werkkostenregeling van toepassing. Voor 2015 is de werkkostenregeling ingericht. Dit jaar moet de werkkostenregeling definitief geborgd worden in de processen en dient verder geoptimaliseerd te worden.
Je werkt binnen het team Financiële administratie en beheer en je draagt zorg voor het goed en gedegen voorbereiden van de verschillende projecten. Inhoudelijk stem je werkzaamheden af met meerdere collega’s binnen de afdeling Financiën en externe deskundigen. Zoals de belastingdienst en andere provincies. Het betreft in dat geval afstemming over voortgang, richtlijnen, afspraken en procedures.
Als projectleider krijg je drie projecten;
-Projectleiding voor de Europese aanbesteding van het beheer van het boekhoudpakket.
-Borging en optimalisatie werkkosten regeling (WKR)
-Verminderen van de administratieve boekingen
Projectleider (Europese) aanbesteding:
Het op te leveren resultaat is een plan van aanpak om te komen tot het projectresultaat (een overeenkomst met een externe ondersteuner), je stuurt de projectgroep aan, je voert regie op de uit te besteden werkzaamheden, je komt tot een complete set aanbestedingsdocumenten, je stelt kritische vragen en draagt bij aan het actief voeren van gesprekken over processen en processtappen. Daarnaast informeer je periodiek de opdrachtgever.
Borging/optimalisatie werkkostenregeling:
Het op te leveren resultaat is een plan van aanpak om te komen tot het projectresultaat (een advies over optimalisatie en borging van de WKR), je ontwerpt en beschrijft het proces, je stelt verbeteringen voor in de regelingen, je komt tot een complete inrichtingsvoorstel voor de WKR 2016, Bewaken van de fiscale en wettelijke kaders waarbinnen het project wordt gerealiseerd, alsmede de interrelaties met andere projecten en processen, je stemt af met de belastingdienst, je stelt kritische vragen en draagt bij aan het actief voeren van gesprekken over processen en processtappen. Daarnaast informeer je periodiek de opdrachtgever.
Verminderen administratieve boekingen:
Het op te leveren resultaat is een plan van aanpak om te komen tot het projectresultaat (minder administratieve boekingen), je ontwerpt en beschrijft de processen, je stelt verbeteringen voor in de regelingen, je komt tot voorstellen voor verdere digitalisering van processen, je bewaakt de boekhoudkundige- en fiscale regels, je stelt kritische vragen en draagt bij aan het actief voeren van gesprekken over processen en processtappen. Daarnaast informeer je periodiek de opdrachtgever.
Je bent verantwoordelijk voor de realisatie en borging van de drie projecten binnen de randvoorwaarden van tijd, geld en kwaliteit. Je geeft leiding aan het multidisciplinair projectteam, bestaande uit vertegenwoordigers van de afdelingen financiën, inkoop en I&A. Je zorgt voor effectieve afstemming met andere betrokken afdelingen, projecten en/of teams.
Denk daarbij aan het opstellen van een plan van aanpak, het regievoeren op externe deskundigen en/of uit te besteden werkzaamheden, voorzitten van projectgroepvergaderingen, het bewaken van de voortgang, voeren van voortgangbesprekingen met de opdrachtgever, inspireren en het prikkelen van de projectgroep om verbeteringen te onderzoeken, het uitwerken van verschillende scenario’s en mogelijke gevolgen/risico’s hier van. Hierbij is out-of-the-box kunnen denken en het stimuleren van het bedenken van creatieve oplossingen belangrijk.