Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
007825
 
Opdracht
Projectleider Financien, 20 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-08-10 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving
26-08-2015
30-06-2016
20
20
4
3
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? Verlengingsperiode
De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.



Opdracht omschrijving

De afdeling Financiën voldoet aan de wettelijke verplichting om ten behoeve van de provincie een deugdelijke administratie te voeren en draagt zorg voor juist inzicht in de financiën om het dagelijks sturen en beheren van deze organisatie mogelijk te maken. Daarnaast zorgt de afdeling ervoor dat alle aangiften, subsidies en rekeningen worden uitbetaald en de functionaliteiten van het financiële boekhoudpakket Oracle Finance operationeel blijft.

Om het beheer van het boekhoudpakket bij te houden is de Provincie op zoek naar een extern bedrijf die ondersteunt bij het beheren van Oracle.

Sinds augustus 2014 is de nieuwe werkkostenregeling van toepassing. Voor 2015 is de werkkostenregeling ingericht. Dit jaar moet de werkkostenregeling definitief geborgd worden in de processen en dient verder geoptimaliseerd te worden.

Je werkt binnen het team Financiële administratie en beheer en je draagt zorg voor het goed en gedegen voorbereiden van de verschillende projecten. Inhoudelijk stem je werkzaamheden af met meerdere collega’s binnen de afdeling Financiën en externe deskundigen. Zoals de belastingdienst en andere provincies. Het betreft in dat geval afstemming over voortgang, richtlijnen, afspraken en procedures.

Als projectleider krijg je drie projecten;

-Projectleiding voor de Europese aanbesteding van het beheer van het boekhoudpakket.

-Borging en optimalisatie werkkosten regeling (WKR)

-Verminderen van de administratieve boekingen



Projectleider (Europese) aanbesteding:

Het op te leveren resultaat is een plan van aanpak om te komen tot het projectresultaat (een overeenkomst met een externe ondersteuner), je stuurt de projectgroep aan, je voert regie op de uit te besteden werkzaamheden, je komt tot een complete set aanbestedingsdocumenten, je stelt kritische vragen en draagt bij aan het actief voeren van gesprekken over processen en processtappen. Daarnaast informeer je periodiek de opdrachtgever.

 


Borging/optimalisatie werkkostenregeling:

Het op te leveren resultaat is een plan van aanpak om te komen tot het projectresultaat (een advies over optimalisatie en borging van de WKR), je ontwerpt en beschrijft het proces, je stelt verbeteringen voor in de regelingen, je komt tot een complete inrichtingsvoorstel voor de WKR 2016, Bewaken van de fiscale en wettelijke kaders waarbinnen het project wordt gerealiseerd, alsmede de interrelaties met andere projecten en processen, je stemt af met de belastingdienst,  je stelt kritische vragen en draagt bij aan het actief voeren van gesprekken over processen en processtappen. Daarnaast informeer je periodiek de opdrachtgever.



Verminderen administratieve boekingen:

Het op te leveren resultaat is een plan van aanpak om te komen tot het projectresultaat (minder administratieve boekingen), je ontwerpt en beschrijft de processen, je stelt verbeteringen voor in de regelingen, je komt tot voorstellen voor verdere digitalisering van processen, je bewaakt de boekhoudkundige- en fiscale regels, je stelt kritische vragen en draagt bij aan het actief voeren van gesprekken over processen en processtappen. Daarnaast informeer je periodiek de opdrachtgever.

Je bent verantwoordelijk voor de realisatie en borging van de drie projecten binnen de randvoorwaarden van tijd, geld en kwaliteit. Je geeft leiding aan het multidisciplinair projectteam, bestaande uit vertegenwoordigers van de afdelingen financiën, inkoop en I&A. Je zorgt voor effectieve afstemming met andere betrokken afdelingen, projecten en/of teams.

Denk daarbij aan het opstellen van een plan van aanpak, het regievoeren op externe deskundigen en/of uit te besteden werkzaamheden, voorzitten van projectgroepvergaderingen, het bewaken van de voortgang, voeren van voortgangbesprekingen met de opdrachtgever, inspireren en het prikkelen van de projectgroep om verbeteringen te onderzoeken, het uitwerken van verschillende scenario’s en mogelijke gevolgen/risico’s hier van. Hierbij is out-of-the-box kunnen denken en het stimuleren van het bedenken van creatieve oplossingen belangrijk.

Je bent een zeer ervaren projectleider met een WO werk- en denkniveau en een financiële  achtergrond of opleiding die naadloos aansluit bij dit profiel. Bij voorkeur heb je een RA, RE, RC of een CPC titel. Je beschikt over brede financiële en fiscale basiskennis en grondige en actuele kennis van en ervaring met de werkkostenregeling. Verder heb je tenminste 5 jaar relevante werkervaring opgedaan in de rol van projectleider Financiën binnen een overheidsorganisatie en beschikt je over ervaring met het implementeren van de werkkostenregeling binnen een overheidsorganisatie.

Daarnaast is kennis van de provinciale organisatie en haar financieel-administratieve processen een mooie aanvulling. Bij voorkeur beschik je ook over kennis van en relevante ervaring met aanbestedingen. Competenties als aansturen, regievoeren, samenwerken en accuratesse maken je profiel compleet. Je bent in staat om veranderingen te realiseren in samenwerking met andere disciplines. Je beschikt over een pragmatische en flexibele instelling en werkwijze en je bent resultaat- gericht en stressbestendig. Je beweegt makkelijk op verschillende niveau’s binnen de organisatie, variërend van uitvoerend tot directieniveau.


Tarief
Minimaal: € 80,00
Maximaal: € 105,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.



Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. 

De kandidaat beschikt aantoonbaar over een academisch werk- en denkniveau, opgedaan door een afgeronde HBO opleiding met minimaal 10 jaar werkervaring in financieel-economische richting of een afgeronde WO opleiding met minimaal 5 jaar relevante werkervaring in financieel-economische richting. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het afstudeerjaar. Benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde werkervaring is opgedaan.
 
De kandidaat heeft aantoonbaar tenminste 5 jaar relevante werkervaring (opgedaan in de periode 2005-2015) in de rol van projectleider Financiën binnen een overheidsorganisatie. Benoem en beschrijf concreet in uw toelichting minimaal één vergelijkbaar project/opdracht en de wijze waarop u dit project/programma heeft geleid, waaruit blijkt dat u aan de 5 jaar ervaring in deze eis voldoet. Benoem de naam van de overheidsorganisatie.
 
De kandidaat heeft aantoonbaar een brede financiële en fiscale basiskennis en grondige en actuele kennis van en ervaring met de werkkostenregeling. Benoem en beschrijf concreet in uw toelichting een opdracht/project waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. Mocht u daartoe relevante opleidingen gevolgd hebben, benoem dan de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het afstudeerjaar.
 
De kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met het implementeren van de werkkostenregeling binnen een overheidsorganisatie. Benoem en beschrijf concreet in uw toelichting een opdracht/project waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. Benoem ook de naam van de overheidsorganisatie.


Inhoudelijke CV wensen
40 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over een RA, RE, RC of een CPC titel. Benoem de naam van de afgeronde opleiding en bijbehorende titel.
30 % De kandidaat beschikt over kennis van en relevante ervaring met aanbestedingen. Benoem en beschrijf concreet in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet.
30 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over grondige kennis van en ervaring met de provinciale organisatie en haar financieel-administratieve processen. Benoem en beschrijf concreet in uw toelichting de kennis en ervaring waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet. Benoem ook de naam van de provinciale organisatie.


Planning
15-07-2015 00:00
02-08-2015 23:59
04-08-2015 23:59
10-08-2015 23:59
11-08-2015 00:00
20-08-2015 23:59
 
Type opdrachtgever
Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht