Als adviseur inkoop en contracten ben jij verantwoordelijk voor de contractvoorbereiding, –aanbesteding en –uitvoering richting verschillende marktpartijen op het eigen gebied.
1. Inkoop uitbesteding van niet-kerntaken van manager projectbeheersing. :
Je werkt in opdracht voor het projectteam. Jij bepaalt de marktbenadering en stelt het inkoopplan op waarin de omvang, bijbehorende kaders, wensen en eisen op een juiste wijze zijn vertaald en zijn afgestemd op ontwikkeling in de markt. Jij zorgt dat een contract wordt opgesteld, aanbesteed en beheerst. De fase aanbesteden (nationaal en Europees) en contracteren wordt door jou, in lijn met de daarvoor geldende richtlijnen, zelfstandig uitgevoerd.
2. Realisatiecontract IJsseldelta:
Voor het in uitvoering zijnde GWW-contract beoordeel je voorstellen tot wijzigingen op initiatief OG of ON. Hierbij werk jij voor je contractmanager, maar opereer jij onafhankelijk. Tevens stel en begeleidt je mandaatverzoeken aan de afdeling ICG.
Ook eventuele veranderende marktomstandigheden worden door jou actief gevolgd en vertaald in adviezen aan interne opdrachtgevers..
Samen met anderen
Je bent hét aanspreekpunt binnen en buiten Rijkswaterstaat. Je werkt nauw samen met jouw projectteam en de opdrachtgever. Je stemt af met opdrachtgever/ afnemer en opdrachtnemer/ leverancier over de inhoud van het contract. Verder realiseer je een juist informatieniveau over afgebakende onderdelen van het inkoop- en contractmanagement/contracteringsproces en communiceer je hierover.
Elke dag beter
Als senior adviseur inkoop werk je mee aan de ontwikkeling en het verder professionaliseren van het vakgebied inkoop- en contractadvies en in het bijzonder voor het project IJsseldelta.
Functie-eisen
Kennis en ervaring
• Werk- en denkniveau: HBO
• Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de werkprocessen inkoop;
• Je hebt kennis van en inzicht in de organisatie en werkwijze van Rijkswaterstaat en Infrastructuur en Milieu;
• Deskundigheid op het gebied van inkopen van diensten;
• Kennis van contracteren;
• Aantoonbare kennis en ervaring op gebied van projectmatig inkopen;
• Kennis en ervaring van het inhuurproces en het proces van uitbesteden;
• Nevi 1 opleiding
• Aantoonbare kennis van het aanbestedingsprocedure en -beleid van RWS
• Kennis van het ARW 2012 en Aanbestedingswet
• Relevante ervaring met nationale en Europese aanbestedingen
’
Meest essentiële competenties:
• Je bent initiatiefrijk, klantgericht en hebt leervermogen.
• overtuigingskracht
• organisatiesensitiviteit
• plannen en organiseren
• innovatief handelen.
Voor deze functie geldt het profiel voor de functiegroep (Senior) Adviseur (functiefamilie Advisering) uit het Functiegebouw Rijk
Organisatie - Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. We beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en –wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat.
GPO is dé betrouwbare partner die zorg draagt voor de gevraagde productie op aanleg en onderhoud binnen de gestelde kaders, scope, budget en tijd. Bij Grote Projecten en Onderhoud (GPO) zijn alle DBFM-contracten en de D&C projecten ondergebracht die groter zijn dan € 65 miljoen.
GPO werkt nauw samen met het onderdeel Programma’s, projecten en onderhoud (PPO). Beide diensten zijn verantwoordelijk voor het realiseren van de productie binnen het aanleg- en onderhoudsproces. GPO en PPO hebben veel onderlinge raakvlakken Beiden zijn verantwoordelijk voor het realiseren van de productie binnen het aanleg- en onderhoudsproces.
Aanvraag selectiecriteria