Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
439
 
Opdracht
Trainer / Coach Werkacademie, 24 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-08-19 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Training en coaching, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

439

Aanvang

z.s.m.

Duur

6 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend.

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

24

Verloopt op

19-08-2015 09:00

 

 

Opdracht
De gemeente zoekt een trainer / coach voor de werkacademie. De werkacademie is een intensief re-integratieproject van 6 weken voor werkzoekenden met een korte afstand tot de arbeidsmarkt die direct regulier aan het werk kunnen. De werkzoekenden krijgen 4 dagdelen groepsgewijs training en coaching op het gebied van het vinden en houden van werk. Er wordt geen onderscheid gemaakt in leeftijd of opleidingsniveau van de werkzoekenden. Daar waar nodig is er ruimte voor individuele begeleiding en coaching. Onderstaande workshops worden binnen het traject van 6 weken gegeven:
 
    het stellen van realistische doelen en het maken van een plan van aanpak
    CV en sollicitatiebrief
    het sollicitatiegesprek
    competenties (kwaliteiten) en leerpunten (zwakke kanten)
    presenteer jezelf bij een werkgever of uitzendbureau met de STARR-methode
    moeilijke en vaak gestelde vragen tijdens een sollicitatiegesprek
    welke zoekkanalen zijn er en welke zijn het meest succesvol?
    telefoneren, netwerken, sociale media
    omgaan met veranderingen
    assertief handelen en de voordelen daarvan
    passie en energie, sturend of slachtoffer?
 
Om de kwaliteit van het re-integratieproject te waarborgen moeten de trainers/coaches van de werkacademie over een aantal vaardigheden en competenties beschikken. Deze vaardigheden en competenties staan hieronder beschreven. De trainer / coach van de werkacademie...
 
beschikt over de volgende trainer- en coachvaardigheden:
 
    kan zowel groepsgewijs als individueel trainingen verzorgen en coachen
    heeft kennis van nieuwe theorieën en ontwikkelingen op het gebied van training- en coaching en is in staat deze methodisch toe te passen
    kan met allerlei soorten mensen (niveau, opleiding, positie) omgaan
    beheerst het repertoire aan oefenvormen, methoden en interventies, gerelateerd aan training- en coaching
    beheerst communicatieve vaardigheden op inhoud- en betrekkingsniveau
    kan ondersteunende vaardigheden bij het proces van training- en coaching toepassen zoals het observeren, geven van feedback, luisteren, afspreken en aanspreken, interveniëren en confronteren
    kan optreden als zelfstandig trainer, coach en adviseur
    heeft respect voor gedragingen, gewoonten en opvattingen die anders zijn dan de eigen
    kan anderen motiveren en stimuleren tot verandering
    kan presenteren en op een heldere wijze informatie overbrengen
    kan trainingsbehoeften analyseren en daarop inspelen
    kan trainingsoefeningen en cases schrijven die aansluiten bij de groep en haar leerdoelen
 
beheerst de volgende trainingsmethoden:
 
    rollenspel
    vaardigheidsoefeningen
    spelvormen
    simulatie
    interactie
 
heeft theoretische en praktische kennis van:
 
    communicatieleer en communicatieprincipes
    groepsdynamica
    onderhandelen
    conflicthantering
    probleemoplossing
    samenwerking
    leiding geven
 
beheerst trainingsprocedures rond:
 
    kennismaking
    groepsopsplitsing
    evaluatie
 
kan didactisch omgaan met:
 
    videoapparatuur
    beamer
    powerpoint
    overheadprojector
 
Knock-out criterium
 
Uurtarief maximaal € 50,-
 
Gunningscriteria (weging)
 
    Een relevante afgeronde HBO-opleiding (40%)
    Minimaal 3 jaar ervaring gedurende de laatste 5 jaar in als trainer / re-integratiecoach (60%)
 
De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
 
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaat die in deze vergelijking als beste wordt beoordeeld, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
 
    Begeleiden
    Overtuigen en beïnvloeden
    Op de behoeften en verwachtingen van de "klant" richten
    Relaties bouwen en netwerken
    Omgaan met verandering en aanpassen
    Plannen en organiseren
    Beslissen en activiteiten initiëren
    Ethisch en integer handelen
    Samenwerken en overleggen
    Aandacht en begrip tonen
    Analyseren
    Vakdeskundigheid toepassen
    Onderzoeken
    Leren
    Formuleren en rapporteren
    Gedrevenheid en ambitie tonen
    Instructies en procedures opvolgen
 
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht