Beschrijving
Aanvraagnummer
|
445
|
Aanvang
|
z.s.m.
|
Duur
|
tot en met 31 december 2015
|
Opleidingsniveau
|
HBO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
36
|
Verloopt op
|
28-08-2015 09:00
|
De afdeling Werk, Zorg en In komen (WZI)
De afdeling Werk, Zorg en Inkomen biedt dienstverlening op het gebied van reïntegratie, werk en zorg voor de inwoners van Zoetermeer. De afdeling Werk, Zorg en Inkomen bestaat uit een vijftal teams, t.w. Beleid & Implementatie, Zorg en Inkomen, Werk en Inkomen, Handhaving en Bedrijfsbureau. Deze teams worden aangestuurd door een teammanager. De afdeling wordt aangestuurd door het afdelingshoofd.
Opdracht
De gemeente is op zoek naar een ervaren klantmanager, die zelfstandig de relaties kan beheren met klanten met zwaardere en/of meervoudige problematiek. De focus ligt bij deze inhuuropdracht voor 60% op de rechtmatigheid en voor 40% op de doelmatigheid.
Inzake effectief en rechtmatig verstrekking van uitkeringen (60%):
Behandelen van aanvragen, heronderzoeken, mutaties en beëindigingen
Verrichten van onderzoeken en verwerken van de resultaten in GWS
Namens het College van B&W beslissen en redigeren van beschikkingen
Participeren in projecten waarin vorm wordt gegeven aan beleidsmatige ontwikkeling
Inzake realiseren uitstroom en sociale activering (zelf en/of door inschakeling van derden) (40%)
Voeren van (intake) gesprekken
Stellen van diagnose en uitdiepen van de klantsituatie (assesment)
Motiveren en selecteren
Uitvoeren van re-integratie- en activeringstrajecten: bemiddelen en plaatsen
Regisseren en monitoren van de trajectuitvoering door derden
Ontwikkelen en onderhouden van netwerken
Initiëren en (mede) ontwikkelen van nieuwe producten en werkmethodieken
Algemeen voor de opdracht geldt:
Het behalen van beoogde resultaten
Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties
Beslissingsbevoegd binnen gestelde kaders
Geven van voorlichting
Het signaleren van kansen en risico’s
Tijdig en nauwkeuring administreren
Uitvoering overige werkzaamheden in opdracht van leidinggevende
Knock-out criterium
Uurtarief maximaal € 50,-
Gunningscriteria (weging)
Een relevante afgeronde HBO-opleiding (35%)
Heeft minimaal 3 jaar ervaring gedurende de laatste 5 jaar als klantmanager (35%)
Heeft aantoonbare ervaring met GWS (20%)
Aantoonbare affiniteit met het jongerenloket (10%)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaten voldoen aan de hierna te noemen competenties:
Uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden
Proactief
Een netwerk kunnen opbouwen en onderhouden
|