|
Proces |
Actie |
Aandachtpunten |
Verantwoordelijk |
1. |
Cliënten telefonisch benaderen voor planning keukentafelgesprek |
-
Consulent geeft korte uitleg over de herindicaties vanwege de transitie
-
Consulent maakt een inschatting van zorgbehoefte aan de hand van een intakeformulier
-
Consulent vraagt client eventuele medische dossiers voor te bereiden
|
-
De cliënt wordt de mogelijkheid van mantelzorgondersteuning of cliëntondersteuning voorgelegd
|
Projectgroep herindicaties begeleiding
(inbegrepen in stukprijs) |
2. |
Huisbezoek en keukentafelgesprek |
-
Een volledige inventarisatie van de situatie en zorgbehoefte van de client
-
Uitgangspunt is eigen kracht van de burger
-
Eventueel verwijzen naar collectieve voorzieningen
-
Consulent vult na het gesprek het format ondersteuningsplan in
-
Client (wettelijke vertegenwoordiger) ondertekent format ondersteuningsplan
-
Consulent legt uit wat de verdere procedure zal zijn
|
-
Eventuele (wettelijke) vertegenwoordiging vastleggen in gespreksverslag
-
Goed in kaart brengen van eventuele mantelzorg
-
Format gespreksverslag in Civision is leidraad gesprek
|
Projectgroep herindicaties begeleiding
(inbegrepen in stukprijs) |
3. |
Registratie |
-
Naar aanleiding van het keukentafelgesprek met cliënt wordt een gespreksverslag gemaakt en beschikking opgemaakt
-
Consulent registreert gespreksverslag in Civision samenlevingszaken
-
Consulent maakt beschikking op
-
Het ondertekende ondersteuningsplan wordt toegevoegd aan het dossier in Decos
-
Gespreksverslag en beschikking gaan in postboek voor toetsing
|
-
Formats voor het gespreksverslag en beschikking zitten in Civision
-
De registratie is binnen 1 werkdag gereed na het keukentafelgesprek
|
Projectgroep
Herindicaties begeleiding
(inbegrepen in stukprijs) |
4. |
Toetsing |
-
Binnen 2 werkdagen worden gespreksverslag en beschikking getoetst door consulenten van het zorgloket
-
Wmo consulent geeft getoetste verslag en beschikking terug aan projectmedewerker.
-
Als er aanpassingen gedaan moeten worden, wordt deze teruggegeven aan projectmedewerker met opmerkingen van WMO consulent
|
-
Wmo consulent kijkt met name of registratie en procedure correct is verlopen
-
Aanpassingen nav toetsing worden binnen 1 werkdag verwerkt
|
Wmo consulent
|
5. |
Afronding |
-
Er wordt een kopie gemaakt van het gespreksverslag en beschikking en klaargezet voor registratie in Decos
-
De volgende stukken worden verstuurd naar cliënt
-
Kopie ondertekend ondersteuningsplan
-
Beschikking
-
Dichtgeplakte envelop wordt in postvak “Uitgaande Post” gedaan.
-
Kopie van verslag en beschikking gaat naar zorgadministratie
|
-
Na toetsing of na aanpassingen nav toetsing wordt beschikking uiterlijk de volgende dag verstuurd naar cliënt.
-
Cliënt ontvangt uiterlijk een beschikking binnen 5 werkdagen na het gesprek
|
Projectgroep
Herindicaties begeleiding
(inbegrepen in stukprijs) |
6. |
Administratieve afwikkeling |
-
Aanvraag op Stipter
-
Melding naar CAK
|
-
Bij PGB wordt er ook aangemeld bij CVB
|
Administratie zorgloket |
Werkproces Bezwaarschriften |
7.
|
Ontvangst bezwaarschrift
|
-
Bezwaarschrift wordt gegeven aan degene die het gespreksverslag heeft gemaakt en beschikking heeft afgegeven.
|
-
Er wordt een melding gedaan bij afdeling Juridische Zaken
|
Zorgadministratie |
8. |
Pre-mediation |
-
Binnen 3 werkdagen wordt een afspraak gemaakt voor een huisbezoek.
-
Cliënt krijgt uitleg en aanvullende informatie over totstandkoming beschikking.
-
Een gesprekverslag wordt gemaakt en geregistreerd in Civision
|
-
Voor huisbezoek wordt kort overleg gevoerd met een consulent zorgloket over de indicatie en bezwaar
-
Indien projectmedewerker dat legitiem lijkt, kan de beschikking aangepast worden
|
Projectgroep
Herindicaties begeleiding
(inbegrepen in stukprijs) |
9. |
Afhandeling bezwaar |
-
Indien bezwaar door cliënt wordt ingetrokken wordt de administratieve afwikkeling gedaan in Civision
-
Indien bezwaar niet door cliënt wordt ingetrokken krijgt de cliënt een mediationgesprek
|
-
Afdeling Juridische zaken wordt op de hoogte gesteld van de uitkomsten van het pre-mediationgesprek
|
Projectgroep
Herindicaties begeleiding
(inbegrepen in stukprijs)
|
10. |
Mediationgesprek |
-
Client wordt uitgenodigd voor een mediationgesprek
|
-
Bij het mediationgesprek is aanwezig vanuit de gemeente:
-
Een zorgloket medewerker
-
De projectmedewerker
-
Medewerker juridische zaken
-
Na het mediationgesprek ligt de verdere afwikkeling van het bezwaarschrift bij juridische zaken
|
Juridicasche zaken,
Zorgloket,
Projectmedewerker
(indien nodig huurt de gemeente de projectmedewerker in op basis van het aangeboden uurtarief) |