Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ14980
 
Opdracht
Consulent begeleiding, 40 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-10-14 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg, Onderwijs, wetenschap en cultuur
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

 

Opdrachtinformatie

Startdatum 14-10-2015
Einddatum 30-11-2015
Optie tot verlenging nee
40
Aantal posities 1
Aanvraag reden Piekwerkzaamheden
Aanvraagreden opmerkingen Herindicaties begeleiding kunnen niet binnen eigen formatie worden uitgevoerd.

 

De gemeente heeft ervoor gekozen de herindicaties op stukbasis uit te besteden.
Dit betekent dat inschrijvers een stukprijs aanbieden voor het her indiceren van de indicaties begeleiding op basis van het hieronder beschreven werkproces. Dit dient middels een offerte ingediend te worden
De inschrijvingen worden beoordeeld op basis van de beschrijvingen voor:
 

-Borging zorgvuldigheid,

-Deskundigheid.  

-Borging deadline,

-Prijs.

Werkproces
Herindicatieproject begeleiding
 
  Proces Actie Aandachtpunten Verantwoordelijk
1. Cliënten telefonisch benaderen voor planning keukentafelgesprek
  • Consulent geeft korte uitleg over de herindicaties vanwege de transitie
  • Consulent maakt een inschatting van zorgbehoefte aan de hand van een intakeformulier
  • Consulent vraagt client eventuele medische dossiers voor te bereiden
  • De cliënt wordt de mogelijkheid van mantelzorgondersteuning of cliëntondersteuning voorgelegd
Projectgroep herindicaties begeleiding
 
(inbegrepen in stukprijs)
2. Huisbezoek en keukentafelgesprek
  • Een volledige inventarisatie van de situatie en zorgbehoefte van de client
  • Uitgangspunt is eigen kracht van de burger
  • Eventueel verwijzen naar collectieve voorzieningen
  • Consulent vult na het gesprek het format ondersteuningsplan in
  • Client (wettelijke vertegenwoordiger) ondertekent format ondersteuningsplan
  • Consulent legt uit wat de verdere procedure zal zijn
  • Eventuele (wettelijke) vertegenwoordiging vastleggen in gespreksverslag
  • Goed in kaart brengen van eventuele mantelzorg
  • Format gespreksverslag in Civision  is leidraad gesprek
Projectgroep herindicaties begeleiding
 
(inbegrepen in stukprijs)
3. Registratie
  • Naar aanleiding van het keukentafelgesprek met cliënt wordt een gespreksverslag gemaakt en beschikking opgemaakt
  • Consulent registreert gespreksverslag in Civision samenlevingszaken
  • Consulent maakt beschikking op
  • Het ondertekende ondersteuningsplan wordt toegevoegd aan het dossier in Decos
  • Gespreksverslag en beschikking gaan in postboek voor toetsing
  • Formats voor het gespreksverslag en beschikking zitten in Civision
  • De registratie is binnen 1 werkdag gereed na het keukentafelgesprek
Projectgroep
Herindicaties begeleiding
 
(inbegrepen in stukprijs)
4. Toetsing
  • Binnen 2 werkdagen worden gespreksverslag en beschikking getoetst door consulenten van het zorgloket
  • Wmo consulent geeft getoetste verslag en beschikking terug aan projectmedewerker.
  • Als er aanpassingen gedaan moeten worden, wordt deze teruggegeven aan projectmedewerker met opmerkingen van WMO consulent
  • Wmo consulent kijkt met name of registratie en procedure correct is verlopen
  • Aanpassingen nav toetsing worden binnen 1 werkdag verwerkt
Wmo consulent
 
5. Afronding
  • Er wordt een kopie gemaakt van het gespreksverslag en beschikking en klaargezet voor registratie in Decos
  • De volgende stukken worden verstuurd naar cliënt
  • Kopie ondertekend ondersteuningsplan
  • Beschikking
  • Dichtgeplakte envelop wordt in postvak “Uitgaande Post” gedaan.
  • Kopie van verslag en beschikking gaat naar zorgadministratie
  • Na toetsing of na aanpassingen nav toetsing wordt beschikking uiterlijk de volgende dag verstuurd naar cliënt.
  • Cliënt ontvangt uiterlijk een beschikking binnen 5 werkdagen na het gesprek
Projectgroep
Herindicaties begeleiding
 
(inbegrepen in stukprijs)
6. Administratieve afwikkeling
  • Aanvraag op Stipter
  • Melding naar CAK
  • Bij PGB wordt er ook aangemeld bij CVB
Administratie zorgloket
Werkproces Bezwaarschriften
7.
 
 
Ontvangst bezwaarschrift
 
  • Bezwaarschrift wordt gegeven aan degene die het gespreksverslag heeft gemaakt en beschikking heeft afgegeven.
  • Er wordt een melding gedaan bij afdeling Juridische Zaken
Zorgadministratie
8. Pre-mediation
  • Binnen 3 werkdagen wordt een afspraak gemaakt voor een huisbezoek.
  • Cliënt krijgt uitleg en aanvullende informatie over totstandkoming beschikking.
  • Een gesprekverslag wordt gemaakt en geregistreerd in Civision
  • Voor huisbezoek wordt kort overleg gevoerd met een consulent zorgloket over de indicatie en bezwaar
  • Indien projectmedewerker dat legitiem lijkt, kan de beschikking aangepast worden
Projectgroep
Herindicaties begeleiding
 
(inbegrepen in stukprijs)
9. Afhandeling bezwaar
  • Indien bezwaar door cliënt wordt ingetrokken wordt de administratieve afwikkeling gedaan in Civision
  • Indien bezwaar niet door cliënt wordt ingetrokken krijgt de cliënt een mediationgesprek
  • Afdeling Juridische zaken wordt op de hoogte gesteld van de uitkomsten van het pre-mediationgesprek
Projectgroep
Herindicaties begeleiding
 
(inbegrepen in stukprijs)
 
10. Mediationgesprek
  • Client wordt uitgenodigd voor een mediationgesprek
  • Bij het mediationgesprek is aanwezig vanuit de gemeente:
  • Een zorgloket medewerker
  • De projectmedewerker
  • Medewerker juridische zaken
  • Na het mediationgesprek ligt de verdere afwikkeling van het bezwaarschrift bij juridische zaken
Juridicasche zaken,
Zorgloket,
Projectmedewerker
 
(indien nodig huurt de gemeente de projectmedewerker in op basis van het aangeboden  uurtarief)
 
 
 
De inschrijver dient een stukprijs aan te geven voor herindicering en een uurtarief voor eventueel extra inhuur van projectmedewerker.
 

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht