We zijn op zoek naar een Medewerker Kabinetszaken. Hij/zij ondersteunt het college van B&W en in het bijzonder de Burgemeester bij Rijksaangelegenheden, provinciale- en gemeentelijke taken (van protocollaire aard). Als het gaat om de representatieve rol van de Burgemeester draagt de medewerker zorg voor het contact met belangrijke actoren in de samenleving, het voorbereiden en coördineren van werkbezoeken van de Burgemeester en het verzorgen van de eventuele follow-up, organisatorische borging en correspondentie in dit verband. Ook financieel/administratieve taken behoren tot je takenpakket. De medewerker bewaakt de balans in de activiteiten en optredens (in- én extern) van de Burgemeester. Hierbij wordt nauw samengewerkt met de drie bestuurssecretaresses en de communicatieadviseurs.
Werkzaamheden:
- (Mede verantwoordelijk voor) het schrijven van speeches in samenwerking met de afdeling Communicatie voor representatieve optredens;
- Je hebt een ondersteunde functie naar het college van B&W en in het bijzonder de
Burgemeester bij het voorbereiden van officiële ontvangsten en zaken van representatieve aard;
- Je bouwt op en onderhoudt bestuurlijke en politieke contacten en netwerken op lokaal, regionaal en nationaal en internationaal niveau;
- Je hebt uitvoerende en de organisatorische taken voor jaarlijks terugkerende evenementen, zoals de Lintjesregen, de nieuwjaarsreceptie, de gemeentelijke Veteranenbijeenkomst, activiteiten in het kader van de herdenking en viering van 4 en 5 mei, Koningsdag, de Sinterklaasintochten en de gemeentelijke Veteranen dag;
- Je behandelt kabinetszaken van vertrouwelijke aard;
- Je vervangt je collega’s op het bestuurssecretariaat bij ziekte of afwezigheid.
- Je hebt HBO werk– en denk niveau;
- Je hebt ervaring opgedaan in de functie van medewerker kabinetszaken binnen een gemeente;
- Je bent binnen de gemeente de spin in het web en bent bij uitstek degene die alle lijntjes aan elkaar knoopt en je neemt daarin het voortouw;
- Je bent representatief;
- Je bent probleemoplossend, proactief en zelfstandig;
- Je hebt een goed gevoel voor de politiek-bestuurlijke omgeving;
- Je kunt goed organiseren, analyseren, verbinden en je hebt een flexibele werkinstelling;
- Je bent op de hoogte van (internationale) protocollaire zaken;
- Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in Nederlands en Engels;
- Je beschikt over een flinke dosis doorzettingsvermogen, werkt planmatig, houd overzicht en bewaakt je deadlines.
Gespreksplanning
Uit de top 10 van kandidaten wordt door de gemeente bepaald welke kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 21 oktober 2015.
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als Medewerker Kabinetszaken bij een gemeente.
Referentie vereist
-VAR-verklaring (indien ZZP-er)
-Kopie ID-bewijs (indien ZZP-er)
-VOG
Weging prijsdeel: 15 %
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:55 %
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO Opleiding.
Weging:5 %
Op CV aantoonbaar kennis van en/of werkervaring met het systeem Corsa.
Weging:5 %
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar op het bestuurssecretariaat van een gemeente.
Weging:20 %