Algemeen
1.Relatiebeheer
Onderhoudt proactief relaties met in- en externe partijen zodat de leveranciersafspraken succesvol worden gerealiseerd . Met het verkopen van de diensten en de regieorganisatie in de buitenwereld; en daarmee verwachtingen managen bij leveranciers tav de regie organisatie. Ten aanzien van de leverancierstevredenheid; op strategisch niveau contactpunt voor leveranciers en verantwoordelijk voor het bewaken en meten van leverancierstevredenheid en hun blijvende toegevoegde waarde voor de politie.
2.Leveranciersstrategieën
Opstellen voor richtlijnen voor KPI’s en SLA’s, ethiek in de omgang met leveranciers en vanuit de leverancier naar klanten toe, communicatievormen en frequenties, condities waaronder partijen samenwerken en de wijze waarop met de samenwerking met De politie plaatsvindt.
3.Leveranciersselectie
Ondersteunt de inkoopexpert bij de leveranciersselectie.
4.Marktkennis
Het opbouwen van marktkennis van het leverancierspotentieel, innovatie van producten en diensten in de markt en prijsstelling zodat proactief kan worden ingespeeld op kansen, problemen, verwachtingen, klachten.
5.Incident coördinatie
Is primair aanspreekpunt bij grote incidenten en calamiteiten. Informeert de interne organisatie en coördineert en bewaakt de incidentoplossing. Mobiliseert een deskundig team van de betrokken disciplines dat voor een adequate afhandeling van de problemen zorgt en ondersteunt hen hierin . Treedt op als incident manager voor storingen dan wel schakelt op naar de procedure voor grotere incidenten.
6.Leveranciersrapportages
Rapporteert over de resultaten en ontwikkelingen per leverancier aan de manager LM IV en in- en externe betrokkenen (op directieniveau). Stuurt informatiemedewerkers aan omtrent de inhoud, frequentie en kwaliteit van de rapportages. Stelt op basis van contractuele afspraken, rapportages, incl. analyse en toelichting, beschikbaar aan alle betrokken interne partijen. Stelt een jaarlijks leveranciersplan op, waarin wordt opgenomen een communicatieplan, een resourceplanning en verbeterdoelen voor de klant leveranciers relatie.
Specifiek verantwoordelijk voor
-Draagt zorg voor het op de juiste manier vastleggen van de (K)PI’s per leverancier zodat gewenste informatievoorziening en sturing mogelijk zijn;
-De levering van producten en diensten door leveranciers binnen de contractuele kaders; de realisatie van de binnen contract(en) geformuleerde verplichtingen en niveaus van dienstverlening.
-De kostenbeheersing in relatie tot de leveranciersdiensten;
-Het relatiemanagement met de verschillende leveranciers;
-Het contractmanagement;
-Het kennisbehoud van de leveranciersmarkt;
-De advisering op het gebied van leveranciers en contractmanagement.
-Fungeert vanuit specialistiche expertise als gesprekspartner voor de organisatie;
-Stuurt naar oplossingen van complexe problemen dan wel van één contract overstijgende problemen tussen leverancier en opdrachtgever en hanteert daarvoor de benodigde escalatielijnen.
-Klanttevredenheid en verwachtingen;
-Monitoren geleverde diensten aan klanten (middels dienstenovereenkomsten);
-Kanaliseren van wensen en eisen naar product en dienstenmanagers;
-Vaststellen van benodigde veranderingen in dienstverlening;
-Communicator bij verstoringen.