Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ20120
 
Opdracht
HRM adviseur, 18 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-11-17 23:50
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Personeel en organistatie
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 2-11-2015
Einddatum 31-10-2016
Optie tot verlenging ja
18
Aantal posities 1
Aanvraag reden Vacatureruimte / vervanging
Aanvraagreden opmerkingen Start per zo spoedig mogelijk

 

Omgeving
De projectorganisaties Keringenteam 1 & 2 (verder: KT1 & KT2) van Rijkswaterstaat (RWS) Projecten Programma’s en Onderhoud (PPO) zoeken een adviseur omgevingsmanagement. De adviseur omgevingsmanagement adviseert direct aan de IPM-rol omgevingsmanager. Naast de omgevingsmanager bestaan de IPM-teams uit de rollen projectmanager, technisch manager, manager projectbeheersing en contractmanager.

De projectorganisatie is verantwoordelijk voor het onderhoud van de Maeslantkering en Hartelkering (behorende bij KT1), Hollandsche IJsselkering, Haringvlietsluizen en Volkeraksluizen (behorende bij KT2). Het omgevingsteam is onderdeel van beide projecten. Tussen de keringen en de omgeving is interactie met zowel de droge infrastructuur als de natte infrastructuur. Het omgevingsteam werkt namens de projecten nauw samen met de beheerder van de objecten, het district Noord van West Nederland Zuid (WNZ), team keringenbeheer.

Voor het onderhoud hebben KT1 & KT2 meerdere contracten met marktpartijen. In deze contracten is het vaste en variabel onderhoud uitbesteed. De contractbeheersing van deze onderhoudscontracten vindt plaats op basis van systeem gerichte contractbeheersing (SCB).

De uitdaging voor de adviseur omgevingsmanagement is om in deze complexe omgeving met politiek gevoelig objecten de omgevingsmanager te assisteren bij het pro-actief in beeld brengen van Stakeholdermanagement, beoordelen van nieuwe kleine/ grote projecten m.b.t. Omgevingsmanagementaspecten, kennis van conditionering (zwaarte punt vergunningen uitvraag, toetsen en beoordelen), publiekscommunicatie  (adviseren en uitwerken van diverse communicatie middelen), vraagspecificatie opstellen voor bouwcommunicatie, opstellen van  KES (externe Klant Eisen Specificatie), strategisch adviseren in producten en diensten voor omgevingsmanagement aan de omgevingsmanager.  In samenwerking met het minderhinderteam en het verkeersloket de tijdvensters voor de uitvoering in kaart brengen en eventueel aanvragen van deze tijdvenster. Naast deze werkzaamheden besteed je ook aandacht aan het in kaart brengen van omgevingsrisico’s, met de veiligheidsdeskundige communicatiemiddelen bedenken en inzetten om veiligheidsbewustzijn te vergroten.


Het is jouw taak om door te luisteren en rekening te houden met ieders wensen en belangen, creatieve oplossingen en consensus te bereiken. Idealiter streef je naar een situatie waarbij alle betrokken partijen voordeel hebben bij de gekozen oplossing (kortom het creëren van draagvlak). Je zorgt voor de omgevingsinformatie op basis waarvan de omgevingsmanager en Kernteamleden beslissingen kunnen nemen.

Je houdt je primair bezig met het goed op elkaar afstemmen van de belangen vanuit de omgeving en het behouden van overzicht. Als adviseur omgevingsmanagement werk je samen met de overige adviseurs van de andere IPM-rolhouders, de SLU, de beheerder.

 

Functie-eisen
Je hebt een relevante opleiding en hebt enige jaren HRM-ervaring. Ervaring met en kennis van organisatieontwikkeling en veranderingsprocessen is een pre. Je kunt adviseren over HRontwikkelingen en je weet wat het is om voor en met klanten te werken. Je hebt kennis van het systeem P-Direct. Je kent de managementcyclus en de sturingslijnen en je maakt je de context waarin het CD-management opereert eigen. Je hebt een proactieve aanpak en kunt prima functioneren in een veranderende organisatie. 

? HBO/Academisch werk- en denkniveau   ? Afgeronde opleiding op het gebied van HRM, sociale wetenschappen, Bedrijfskunde,  organisatieontwikkeling, e.d. ? Goede kennis van wet- en regelgeving op gebied HRM (ARAR, BBRA 1984, kaders BZK en  IenM).


Competenties
? Geaccepteerd gesprekspartner op MT niveau en een Concerndenker (één RWS). ? Analytische vaardigheden ? Organisatiesensitiviteit. ? Overtuigingskracht ? Integriteit. ? Netwerkvaardigheid ? Omgevingsbewustzijn

? Plannen en organiseren ? Samenwerken ? Leervermogen

Je onderschrijft en handelt naar de kernwaarden van Rijkswaterstaat: resultaatgedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend.

Aantoonbaar succesvol geweest met projectmatig en resultaatgericht werken, managementinformatie en analyses. Samenwerken met collega’s vind je vanzelfsprekend. Je bent een stevige, onafhankelijke en leergierige gesprekspartner die andere invalshoeken meebrengt en zijn adviesstijl kan variëren. In je HR advisering heb je een integrale CD-brede blik en werk je ook samen met je collega’s van managementcyclus

 

Aanvraag selectiecriteria

 

Omschrijving

Knock-out

Belang (1 = minst, 10 = meest)

De kandidaat vervult totaal niet meer dan 36 uur per week bij Rijkswaterstaat

Niet ingeschakeld

10

Tenminste een Hbo-opleiding afgerond op het gebied van HRM, sociale wetenschappen, bedrijfskunde of organisatieontwikkeling

Niet ingeschakeld

8

Tenminste 5 jaar aantoonbare ervaring met 1eLijn managementadviezen over HRM-beleid, zoals omschreven in functieprofiel

Niet ingeschakeld

10

Aantoonbare kennis van wet- en regelgeving op gebied van HRM bij de Rijksoverheid (bekend met ARAR, BBRA 1984, kaders BZK en IenM)

Niet ingeschakeld

9

Aantoonbare ervaring met en kennis van organisatieontwikkeling en veranderingsprocessen

Niet ingeschakeld

5

Relevante werkervaring bij Rijkswaterstaat

Niet ingeschakeld

5

 

 

 

 
Type opdrachtgever
Rijkswaterstaat
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht