De afdeling Facilitair, Advies en Beheer (FAB)
De afdeling FAB ondersteunt, faciliteert en adviseert de gemeentelijke organisatie op het gebied van bedrijfsvoering. Dat omvat onder meer advisering op het gebied van veiligheid, recht en inkoop, bezwaarafhandeling maar ook secretariële ondersteuning van college, directie en afdelingssecretariaat. FAB is de vanzelfsprekende partner op het gebied van bedrijfsvoering en biedt haar werknemers een uitdagende en professionele werkomgeving waarin ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling.
Het team
Het team JZV bestaat uit diverse disciplines op het gebied van veiligheid, recht (bezwaarschriften, advisering) en inkoop. De PK secretaris valt binnen het team onder de discipline bezwaarafhandeling.
In de gemeente Lelystad worden bezwaarschriften zowel ambtelijk als door een externe commissie behandeld. De externe commissie voor de bezwaarschriften adviseert over bezwaarschriften op alle rechtsgebieden met uitzondering van zaken op het gebied van belastingen. De commissie bestaat uit drie kamers: de algemene, de sociale en de personele kamer.
De Personele Kamer behandelt bezwaarschriften op het brede gebied van personele aangelegenheden. De Personele Kamer van de gemeente Lelystad behandelt ook bezwaarschriften van de gemeente Urk en bezwaarschriften van de Omgevingsdienst Flevoland en Gooi- en Vechtstreek.
De Personele Kamer vergadert op ad hoc basis. De commissie wordt ondersteund door een vaste secretaris die niet verbonden is aan de gemeente Lelystad, de gemeente Urk of de omgevingsdienst Flevoland en Gooi- en Vechtstreek.
De secretaris verricht de volgende werkzaamheden:
-Inhoudelijk voorbereiden van zaken, secretaris zijn bij de hoorzitting, het verslag van de hoorzitting opstellen, de commissie ondersteunen tijdens de advisering en de overwegingen van de commissie uitwerken. De secretaris dient er voor te zorgen dat het conceptadvies uiterlijk drie weken nadat de commissie haar definitieve standpunt heeft bepaald naar de commissieleden is verstuurd;
-Werkzaamheden ter ondersteuning van de intake van bezwaarschriften, verzamelen van de stukken en bundelen tot procesdossier en indien nodig verzorgen van de organisatie van hoorzittingen.