Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Secretaris Personele Kamer bezwaarschriften commissie, 2 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-12-04 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Juridisch
 
Provincie
Flevoland
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 1-1-2016
Voltooiing opdracht: 31-12-2018
Optie verlenging: 2 x 12 maanden
Prijsstelling: €0 - €90 per uur
Vakgebied: Juridisch
Uren: 2 per week
Aantal FTE: 1
Type: 2B dienst 


 

Opdrachtomschrijving
 
De afdeling Facilitair, Advies en Beheer (FAB)
De afdeling FAB ondersteunt, faciliteert en adviseert de gemeentelijke organisatie op het gebied van bedrijfsvoering. Dat omvat onder meer advisering op het gebied van veiligheid, recht en inkoop, bezwaarafhandeling maar ook secretariële ondersteuning van college, directie en afdelingssecretariaat. FAB is de vanzelfsprekende partner op het gebied van bedrijfsvoering en biedt haar werknemers een uitdagende en professionele werkomgeving waarin ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling.
 

Het team
Het team JZV bestaat uit diverse disciplines op het gebied van veiligheid, recht (bezwaarschriften, advisering) en inkoop. De PK secretaris valt binnen het team onder de discipline bezwaarafhandeling.
In de gemeente Lelystad worden bezwaarschriften zowel ambtelijk als door een externe commissie behandeld. De externe commissie voor de bezwaarschriften adviseert over bezwaarschriften op alle rechtsgebieden met uitzondering van zaken op het gebied van belastingen. De commissie bestaat uit drie kamers: de algemene, de sociale en de personele kamer.
 

De Personele Kamer behandelt bezwaarschriften op het brede gebied van personele aangelegenheden. De Personele Kamer van de gemeente Lelystad behandelt ook bezwaarschriften van de gemeente Urk en bezwaarschriften van de Omgevingsdienst Flevoland en Gooi- en Vechtstreek.
De Personele Kamer vergadert op ad hoc basis. De commissie wordt ondersteund door een vaste secretaris die niet verbonden is aan de gemeente Lelystad, de gemeente Urk of de omgevingsdienst Flevoland en Gooi- en Vechtstreek.


De secretaris verricht de volgende werkzaamheden:

-Inhoudelijk voorbereiden van zaken, secretaris zijn bij de hoorzitting, het verslag van de hoorzitting opstellen, de commissie ondersteunen tijdens de advisering en de overwegingen van de commissie uitwerken. De secretaris dient er voor te zorgen dat het conceptadvies uiterlijk drie weken nadat de commissie haar definitieve standpunt heeft bepaald naar de commissieleden is verstuurd;

-Werkzaamheden ter ondersteuning van de intake van bezwaarschriften, verzamelen van de stukken en bundelen tot procesdossier en indien nodig verzorgen van de organisatie van hoorzittingen.

 
Kandidaatomschrijving
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:

-Een afgeronde WO-opleiding Nederlands Recht waarbij deskundigheid, recente en aantoonbare werkervaring op het terrein van het ambtenarenrecht en de Algemene Wet Bestuursrecht noodzakelijk is;

-Aantoonbare, recente ervaring als secretaris van een bezwaarschriftencommissie;

-Onafhankelijk zijn en de commissie als vaste secretaris op oproepbasis bij de behandeling van bezwaarschriften ondersteunen;

-Geen arbeidsrelatie hebben met een bestuursorgaan van de gemeente Lelystad, de gemeente Urk of de omgevingsdienst Flevoland, Gooi- en Vechtstreek;

-Beschikken over goede sociale en communicatieve vaardigheden;

-In staat zijn tot het vormen van een onafhankelijk oordeel;

-Inzicht hebben in en ervaring hebben met het functioneren van het openbaar bestuur op lokaal niveau.

 Gedurende de selectiegesprekken bij de gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
 


Eisen
 
Kennis wetgeving
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar op het gebied van ambtenarenrecht en de Algemene Wet Bestuursrecht.
Referentie vereist


Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar als secretaris van een bezwaarschriftencommissie bij een gemeente.
Referentie vereist


Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde WO opleiding rechten.


Beschikbaarheid
De kandidaat dient per 1 januari 2016 op ad-hoc basis beschikbaar te zijn voor de werkzaamheden als secretaris van de Personele Kamer.


Gevraagde documenten aanleveren bij offerte
-Motivatiebrief


aanleveren na gunning

-VOG

-Kopie paspoort/ID

-VAR verklaring (indien ZZP-er)

 
 
Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 10 %

 
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:50 %

 
Werkervaring en kennis
Op CV aantoonbare werkervaring met het schrijven van juridische adviezen op het gebied van ambtenarenrecht en de Algemene Wet Bestuursrecht, opgedaan in de afgelopen 7 jaar

-2 t/m 3 jaar werkervaring (10 %)

-4 t/m 5 jaar werkervaring (20 %)

-Meer dan 5 jaar werkervaring (30 %)

Weging: 30 %


Opleiding Nederlands Recht
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde WO opleiding Nederlands recht.
Weging: 10 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht