Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
008754
 
Opdracht
ProductOwner Informatievoorziening, 12 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-12-08 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving
01-01-2016
31-12-2016
12
8
Verschillende lokaties in Gelderland. Zwaartepunt: Nijmegen en Ede
1
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? Verlengingsperiode
12 De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.


 

Er is gekozen om een informatievoorziening te realiseren voor de 7 omgevingsdiensten op basis van een Scrum-aanpak.

De ProductOwner (PO) is verantwoordelijk voor de bepaling van de "wat-vraag" bij de realisatie van de informatievoorziening voor de 7 Gelderse Omgevingsdiensten. Dit betekent dat op basis van de wensen van de verschillende stakeholders een samenhangende vraagstelling / opdrachtformulering gemaakt moet worden. Hierbij dienen de belangen onderling afgewogen te worden en bewaakt te worden, zodat de doelstellingen, zoals die in het vastgestelde programmaplan zijn verwoord, worden gerealiseerd.

Stakeholders zijn onder andere: de 7 omgevingsdiensten, de Provincie Gelderland, inhoudelijke experts en een programmamanager.

De PO neemt (gedeeltelijk) deel in het Scrum-team. Dit scrumteam bestaat uit 7 personen die het merendeel van het uitvoerende werk doen om te komen tot realisatie van waardetoevoegende producten. De PO zorgt iedere drie weken voor een pakket met, door het scrumteam te realiseren, producten.

De acceptatie van de op te leveren producten is tevens een taak van de PO. Na acceptatie van producten bereidt de PO de besluitvorming voor door de stuurgroep.

 

Kandidaat omschrijving

De kandidaat is in staat om inhoudelijk overzicht te houden over de gewenste koers en daarbij rekening te houden met de verschillende belangen. Dat vraagt om een grote inhoudelijke kennis en uitgebreide vaardigheden om verschillende belangen onderling af te wegen. De kandidaat moet namelijk in staat zijn om verschillende partijen inhoudelijk (waar mogelijk) op één lijn te brengen en waar dit niet mogelijk is gefundeerde keuzen te maken in het ontwikkelproces.

Er wordt om die reden gevraagd om een autoriteit op het VTH proces bij Omgevingsdiensten waarbij grote affiniteit bestaat met bestuurlijke-/ management-issues om resultaten te kunnen boeken.


Tarief
Maximaal: € 130,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

WO opleiding op het terrein van Ruimtelijke ordening en / of bedrijfs-/ bestuurskunde

Minimaal 1 jaar werkervaring bij een Regionale uitvoeringsdienst in management/-management-adviesrol. Tevens ervaring met het werken binnen een provinciale overheid op het terrein van Bouwen / Milieu.

Inhoudelijke kennis op het terrein van wet- en regelgeving op het terrein van Milieu (vergunningverlening en handhaving), inclusief landelijke ontwikkelingen op dit terrein.
 
Ruime kennis en ervaring op het terrein van (implementatie van) ICT / informatievoorziening bij RUD's.
 
Ervaring met scrum projecten in de rol van ProjectOwner.


Inhoudelijke CV wensen
40 % Ervaring met implementaties van informatiesystemen bij Omgevingsdiensten, bij voorkeur op het gebied van Workflow, Zaaksystemen, documentinformatiesystemen. - kennis van de markt (leveranciers systemen)
20 % Kennis en ervaring met het werken in een bestuurlijk en politiek complexe omgeving.
40 %Ervaring in het milieu-domein met vergunningverlening en handhaving - Ervaring binnen Omgevingsdiensten die inhoudelijk samenwerken op het terrein van vergunningverlening / handhaving



Planning

23-11-2015 00:00
30-11-2015 23:59
04-12-2015 23:59
08-12-2015 12:00
09-12-2015 00:00
17-12-2015 23:59
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht