Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000634
 
Opdracht
Projectleider doorontwikkeling managementrapportages.
 
Sluitingsdatum
2013-04-11 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving
Startdatum 01-05-2013
Einddatum 31-12-2013
Uren per week 40
Uren per dag 8
Optie verlenging Aantal 2
Optie verlenging Maanden 6
 
 
Opdracht omschrijving

De afdeling Financiën bestaat uit een frontoffice, een backoffice en een secretariaat die nauw samenwerken om de provinciale organisatie te ondersteunen en te adviseren op het gebied van financiën en bedrijfsvoering.
De backoffice, het team Financiële Administratie en Beheer (FAB), zorgt voor de financieel administratieve processen en boekhoudkundige werkzaamheden voor de provinciale organisatie.
De frontoffice, bestaande uit een team Business Planning en Control (BPC) en een team Financieel Beleid (FIB), ondersteunen de afdelingsmanagers, managers prioritaire programma’s en directeuren bij de planning- en controlcyclus, de financiële beleidskaders en integrale managementverantwoordelijkheid. Daarnaast ondersteunt en adviseert het team Financieel Beleid het provinciebestuur en de directie op financieel gebied en bij specifieke financieel-economische vraagstukken.
Het team Business Planning en Control bestaat uit drie clusters van circa 8 adviseurs, die de managers ondersteunen en adviseren op het gebied van planning & control, financiën en bedrijfsvoering. Daarnaast kent het team BPC een cluster waar de centrale regie op de organisatie en totstandkoming van de planning- en controlcyclus vorm wordt gegeven (P&C-regie). Bij dit laatste cluster is deze opdracht voorhanden.

Voor deze opdracht wort gezocht naar een stevige projectleider met aantoonbare ervaring in het organiseren en leidinggeven aan een project, gericht op het verder doorontwikkelen van het marap dashboard en daarnaast andere onderdelen van de P&C-cyclus.

De opdracht voorziet in een drietal fasen die in elkaar overlopen
Fase 1 (tot 1 oktober 2013).
1. Borgen projectresultaat ontwikkeling marap 2013> en zorgen voor het uitnutten van het instrument managementmonitor als onderdeel van de huidige P&C-cyclus;
2. Onderzoeken van de mogelijkheden tot verbeteren van de gehele P&C-cyclus door verdere digitalisering, vereenvoudiging en versnelling in eerste instantie in de richting van de Begroting 2014.
3. Verder doorontwikkelen van het managementdashboard van de afdeling Financiën via KPI's.

Fase 2 (tot 1 januari 2014)
4. Concept plan van aanpak opstellen voor ontwikkeling P&C-cyclus met ingang van het begrotingsjaar 2015 (dus vanaf het proces van de voorjaarsnota 2014/begroting 2015)

Fase 3 (tot uiterlijk 1 januari 2015):
5. Realiseren van het vastgestelde plan van aanpak ontwikkeling P&C-cyclus, in afstemming met management en bestuur.
 
 
Kandidaat omschrijving
 
Wij zoeken een kandidaat (stevige projectleider) die aantoonbaar voldoet aan de volgende competenties:
• In de aard een doener: kunnen schakelen tussen theorie en de vertaling naar de praktijk.
• Gericht op ontwikkeling samenwerking en invulling geven aan partnership;
• Pragmatische instelling en werkwijze;
• Teamspeler;
* Aantoonbaar kennis van en ervaring met provinciale planning- en controlprocessen in eerste instantie gericht op doorontwikkelen marapdashboard en in tweede instantie op het doorontwikkelen van andere onderdelen P&C-cyclus;
* Aantoonbaar gedegen kennis van financiële systemen, bij voorkeur Oracle Financials, alsmede digitale dashboard ontwikkeling en bijv. excel.
* Aantoonbaar in staat constructief te functioneren op het snijvlak van de P&C-cyclus en de koppeling met/vertaling naar ICT-systemen.
• Invulling geven aan de verschillende rollen, voorwaardenscheppend, adviserend en toetsend (VAT) vanuit beleidsmatig oogpunt.
* In staat om vanuit de doelstellingen partijen mee te nemen en mee te krijgen in de gewenste ontwikkelingsrichting.
 
 
 
Tarief (inclusief alle kosten, exclusief BTW)
 
Uurtarief
Minimaal: 85,00
Maximaal: 100,00
 
 
Inhoudelijke CV eisen
 
Werkervaring cv eis
Ervaren projectleider met aantoonbaar ervaring in het opzetten, inrichten en leiding geven aan (werken in) een programma- en projectorganisatie voor wat betreft de organisatie van de processen van de planning- en controlcyclus en dan met name de doorontwikkeling van digitale managementrapportages (via dashboards), waarbij de uiteindelijke documenten tijdig volgens planning en kwalitatief van voldoende aard zijn (naar het oordeel van o.a. de Directie/GS/PS). Hierbij gaat het ook om het zorg dragen voor de juiste randvoorwaarden en/of documenten, incl. adequate informatievoorziening in een provinciale organisatie.
 
 
Opleiding cv eis
Tenminste aantoonbare HBO werk- en denkniveau (waaronder opleidingsniveau) met financieel-economische achtergrond.
 
 
Werkervaring CV eis 2
Het aantoonbaar in de samenwerking met verschillende betrokken partijen op ambtelijk en politiek niveau goed kunnen schakelen tussen de verschillende abstractieniveau's (Gedeputeerde Staten/Directie/programmamanagers en collega adviseurs en administrateurs) in een provinciale organisatie.
 
 
Werkervaring CV eis 3
Aantoonbaar gedegen kennis van financiële processen (en procesmatig werken), financiële systemen (bij voorkeur Oracle) en de Planning- en controlcyclus in een provinciale organisatie, waarbij het essentieel is een goede verbinding te leggen tussen de beleidsinhoud en de vertaling vanuit de financiële functie (P&C-cyclus) naar digitale dashboardontwikkeling, gericht op het "in control" zijn van de provinciale organisatie.
 
 
Werkervaring CV eis 4
Aantoonbaar in staat constructief te functioneren op het snijvlak van de beleidsinhoudelijke materie van de P&C-cyclus en de koppeling met/vertaling naar ICT-systemen (affiniteit met ICT).
 
 
Werkervaring CV eis 5
Aantoonbaar ervaring met het borgen van programma's en projecten naar/in de reguliere lijnorganisatie, in een provinciale dan wel grote gemeentelijke organisatie (100.000 +), waarbij het gaat om de snijvlakken tussen de financiële afdeling en de beleidsinhoudelijke afdelingen. Deze koppeling tussen genoemde snijvlakken is essentieel. Geef minimaal 2 voorbeelden.
 
 
Inhoudelijke CV wensen
 
Opleiding
Tenminste aantoonbare HBO werk- en denkniveau (waaronder opleidingsniveau) met financieel-economische achtergrond.
Gewicht: 10 %
 
 
Werkervaring
Aantoonbaar analytisch vermogen gericht op het verbinden van beleidsinhoud en financiën (vanuit de P&C-cyclus) en daarbij in staat om vanuit de financiële business de vertaling te maken naar ICT-omgeving (bij voorkeur Oracle), zonder die rol van ICT-er over te nemen (afstemming met afdeling Informatisering & Automatisering).
Aantoonbaar in relatie tot de werkvelden die gevraagd worden (P&C-cyclus en ICT-afdeling).
Benoem minimaal 2 organisaties voorzien van de betreffende projecten en uw rol daarin.
Gewicht: 30 %
 
 
Specifieke kennis / Ervaring
Aantoonbaar ervaring met het werken in een programma- gestuurde en projectmatige omgeving (team/project) en de gevraagde werkzaamheden in een provinciale dan wel gemeentelijke (100.000 +) organisatie op het snijvlak van financiën (P&C-cyclus) en de vertaling naar ICT-systemen waarbij u als gerespecteerd collega (projectleider) het stuur stevig in handen hebt met het oog op het realiseren van het beoogde doel en het vertrouwen geniet van Directie/Programmamanagers en collegae en waarbij geaccepteerd wordt dat u als financieel en proces- verantwoordelijke voor het betreffende project opdrachten geeft aan collegae ter uitvoering.
Benoem minimaal 2 organisaties voorzien van de betreffende projecten en uw rol daarin.
Gewicht: 20 %
 
 
Werkervaring
Aantoonbaar advies- en communicatievaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk: Nederlandse taal) gericht op de advies- en controlrol naar afdelingsmanagers en Directie (stevige gesprekspartner; rechte rug met aantoonbaar omgevingsbewustzijn met een antenne voor politiek-bestuurlijke verhoudingen).
Geef een voorbeeld op basis waarvan u aan gevraagde voldoet.
Gewicht: 20 %
 
 
Werkervaring
Aantoonbaar kennis hebben van een politiek-bestuurlijke organisatie, de werkwijze van en in het politieke-bestuurlijke krachtenveld en ervaring als gesprekspartner met het politieke bestuur (politiek-bestuurlijke sensitiviteit).
Geef een voorbeeld waaruit dit blijkt.
Gewicht: 20 %
 
 
 
Planning
 
Start publicatie 02-04-201300:00
Vragenstellen tot (NVI) 07-04-201323:59
Beantwoording vragen 09-04-201323:59
Offertes indienen tot 11-04-201323:59
Beoordeling offertes (vanaf) 12-04-201300:00
Verwachte terugkoppelingsdatum 19-04-201323:59

 

 
Type opdrachtgever
Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht