Beschrijving
Aanvraagnummer
|
535
|
Aanvang
|
z.s.m.
|
Duur
|
6 maanden
|
Opleidingsniveau
|
WO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
24 tot 36
|
Verloopt op
|
20-12-2015 23:59
|
Opdracht
De afdeling Bedrijven is samen met de afdeling Uitvoering verantwoordelijk voor de uitvoering van beheertaken in de openbare ruimte (schoon, heel en groen) en de exploitatie van een aantal voorzieningen (begraafplaats, zwembad, sport). In de afdeling Bedrijven zijn die uitvoeringsonderdelen geplaatst waarvoor het voornemen bestaat deze te outsourcen. Diverse procedures lopen reeds en voor het merendeel van de veranderingen bestaan plannen omtrent richting en aanpak.
Om de lopende en nog op te starten procedures voortvarend af te ronden zoekt Delft een ervaren veranderaar. Ondersteuning op diverse trajecten is aanwezig maar inhoudelijke kennis van het werkveld en ervaring met de te volgen procedures (contractueel, arbeidsrechterlijk) is gewenst. De opdracht heeft de duur van 6 maanden, met optie tot verlenging tot maximaal 24 maanden waarbij aanpassing van omvang uren aannemelijk is.
Functieomschrijving
Zorgen voor omvorming / afbouw van de afdeling Bedrijven in een periode van twee jaar. Hierbij spelen diverse randvoorwaarden een rol:
-Financiële taakstelling gekoppeld aan omvorming;
-Gedurende de omvorming continuïteit van prestaties van de afdeling;
-Aandacht voor de medewerkers.
Taken:
-Het afsluiten van overeenkomsten met externe partijen over de outsourcing van bovengenoemde activiteiten
-Het opstellen en periodiek actualiseren van een planning met betrekking tot de omvorming.
-Het opstellen van voortgangsrapportages
-Het organiseren en doorlopen van de diverse procedures met betrekking tot ondernemingsraad en Georganiseerd Overleg
-Het inzichtelijk maken van de financiele gevolgen en bewaken van de taakstelling
-Inhoudelijke bijdragen leveren aan besluitvormingsdocumenten
Vereisten / knock-outcriteria
-Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau
-Minimaal 24 uur per week beschikbaar-
Gunningscriteria (weging)
-Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als verandermanager (25%)
-Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen een gemeente (25%)
-Aantoonbare kennis en ervaring met procedures rondom outsourcing, blijkend uit relevante werkervaring (35%)
-Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase (15%)
De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
-Goed ontwikkelde organisatiesensitiviteit.
-Goed kunnen samenwerken
-Goede communicatieve vaardigheden
-Goede onderhandelingsvaardigheden
-Flexibel kunnen schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau
-Resultaatgericht (focus, scherpte en doortastendheid)
-Goed ontwikkeld analytisch vermogen.
|