Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Kwaliteitsmedewerker Participatiewet en Wmo, 28 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-01-05 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 18-1-2016
Voltooiing opdracht: 31-3-2016
Optie verlenging: 3 x 1 maanden
Prijsstelling: maximaal €70
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 28 per week
Aantal FTE:
Type: 2B dienst 

 

 

Opdrachtomschrijving

 
De organisatie
De gemeente staat voor een grote uitdaging. Met 200 betrokken collega's werken we aan een nieuwe organisatie die aansluit bij de behoeften van de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Er is ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en zelf initiatieven te ontplooien; we ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Een nieuwe aanpak, waarin de samenleving aan het roer staat.
 
Deze aanpak vraagt van ons een andere rol. Daarom werken we eraan verantwoordelijkheden laag in de organisatie te leggen, aan teams die zelf de inhoud van hun werk sturen, samen met professionals met een modern klantbewustzijn.
 
Wij hebben een vacature voor een ervaren Kwaliteitsmedewerker Participatiewet met actuele kennis van de Awb en Participatiewet 2015 en affinititeit met de Wmo voor een periode van 3 maanden voor 28 uur per week.
 
De kwaliteitsmedewerker is een schakel tussen de beleidsontwikkeling en beleidsuitvoering op het gebied van de Participatiewet. Hij of zij is medeverantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening aan de klant en het rechtmatig, doelmatig en efficiënt werken.
 
De kwaliteitsmedewerker Participatiewet maakt deel uit van het team Sociale Zaken, onderdeel van de eenheid Dienstverlening. Het team Sociale Zaken bestaat uit 20 mensen die verdeeld zijn over drie vakgebieden: Participatiewet, Wmo en Uitkeringsadministratie en wordt aangestuurd door een teamleider.
 

De werkzaamheden van de kwaliteitsmedewerker Participatiewet bestaan uit:
-           het ontwikkelen en actualiseren van werkprocessen, rapportages, brieven en beschikkingen;
-           het bestuderen en interpreteren van (toekomstige) regelgeving en jurisprudentie;
-           de implementatie van vastgesteld beleid;
-           het juridisch toetsen en beoordelen van bepaalde rapportages en beschikkingen inzake de Participatiewet;
-           het afhandelen bezwaarschriften en beroepzaken;
-           het mede zorgdragen voor correcte communicatie richting de klant;
-           het beantwoorden van inhoudelijke uitvoeringsvragen;
-           het toezien op en bewaken van de kwaliteit van werkzaamheden en processen door het nemen van steekproeven;
-           het coachen en faciliteren van collega’s op kwaliteit en kwantiteit;
-           het gevraagd en ongevraagd adviseren van de teamleider Sociale Zaken en de beleidsmedewerkers over bovenstaande werkzaamheden;
-           vervanging van de kwaliteitsmedewerker Participatiewet.
-           het afhandelen bezwaarschriften en beroepzaken;
-           het mede zorgdragen voor correcte communicatie richting de klant;
-           het beantwoorden van inhoudelijke uitvoeringsvragen;
-           het toezien op en bewaken van de kwaliteit van werkzaamheden en processen door het nemen van steekproeven;
-           het coachen en faciliteren van collega’s op kwaliteit en kwantiteit;
-           het gevraagd en ongevraagd adviseren van de teamleider Sociale Zaken en de beleidsmedewerkers over bovenstaande werkzaamheden;
-          coördineren van de werkzaamheden in de gezamenlijke uitkeringsadministratie van Hattem, Heerde en             Oldebroek;
          vervanging van de collega op het gebied van terugvordering en boete;
-          vervanging van de kwaliteitsmedewerker Wmo.
 
 
 
Kandidaatomschrijving
Functie-eisen
-           een afgeronde relevante opleiding op HBO-niveau;
-           minimaal 1 jaar werkervaring als kwaliteitsmedewerker bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar;
-           ervaring met de uitvoering van de Awb, de Participatiewet 2015 en affiniteit met de Wmo;
-           goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
-           zelfstandig en in teamverband kunnen werken;
-           analytisch, accuraat, behulpzaam, collegiaal en op een positieve manier kritisch.
 


 
Eisen
 
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO-opleiding.
Referentie vereist


Werkervaring
Op CV aantoonbaar ervaring met de uitvoering van Awb en Participatiewet 2015.
Referentie vereist
 

Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie bij of voor een gemeente, opgedaan in de afgelopen drie jaar.
Referentie vereist


Gevraagde documenten aanleveren bij offerte
-Motivatiebrief
-aanleveren na gunning
-ID-bewijs (indien ZZP'er)
-VAR-verklaring (indien ZZP'er)



Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 20 %


 
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:40 %

 
Opleiding
Op CV aantoonbaar een afgeronde relevante opleiding en/of vakgerichte cursussen op HBO-niveau (zoals bijv. SJD).
Weging:20 %

 
Werkervaring
Op CV aantoonbaar ervaring met de uitvoering van de WMO.
Weging:20 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht