Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
(is geannuleerd) REQ01366
 
Opdracht
Projectleider Civiel
 
Sluitingsdatum
2013-04-22 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Riolering grond- en wegenbouw
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

 

Je plaats in de organisatie

De projectleider A legt hiërarchisch verantwoording af en rapporteert aan het afdelingshoofd van de afdeling Projecten openbare ruimte (POR), functioneel leg je verantwoording af aan de senior projectleiders. Je geeft functioneel leiding aan één of meerdere projectmedewerkers.

 

Het doel van de functie is het coördineren, realiseren en evalueren van grote projecten in de openbare ruimte, het beheersen en sturen van hiermee gepaard gaande processen. Zorgdragen voor en optimale kwaliteit van de te leveren producten.

 

Verder bestaan de contacten van de projectleider A uit zowel interne als externe contacten. De interne contacten bestaan uit het adviseren van en overleggen met het afdelingshoofd, de interne opdrachtgever, directie en de verantwoordelijke wethouder.

De externe contacten bestaan uit contacten met opdrachtnemers, burgers en belangengroepen.

 

Wat ga je doen

 

het aansturen en trekken van grote projecten in de openbare ruimte (eindverantwoordelijke);

het opstellen en beheren van projectplanningen en projectbegrotingen;

bewaken van projecten op voortgang van tijd, geld, risico’s en kwaliteit;

onderhandelen over financiën, budget en middelen, zowel met intern als externe opdrachtnemers;

advies aan opdrachtgever en management over effectieve en efficiënte aanpak van het project;

beoordelen en adviseren over prijs-, kwaliteit-, wensverhouding ten aanzien van de projecten;

organiseren of voorzitten van bewonersbijeenkomsten;

adviseren aan het afdelingshoofd over de werkwijze binnen de afdeling;

interne procedures opstellen en in- en toepassen van gestelde beleidslijnen in het dagelijks werk.

delen van verkregen kennis van nieuwe technieken met collega’s.

 

 

Wat neem je mee

Kerncompetenties

klantgerichtheid

samenwerken

resultaatgerichtheid

Functiegerelateerde competenties

politiek bestuurlijke sensitiviteit

plannen en organiseren

communiceren

flexibiliteit

onderhandelen

ervaring met projectmatig werken

ervaring met het begeleiden en opstellen van diverse  aanbestedings- en contractvormen;

ervaring in het gebruik van Microsoft office pakketten Word Excel en Powerpoint;

zowel schriftelijk als mondeling een zeer goede beheersing van de Nederlandse taal;

pro-actief in oppakken van projecten

kunnen stellen van prioriteiten;

overzicht en praktisch technisch inzicht;

ondernemende en overtuigende teamspeler;

conflictoplossende kwaliteiten.

 

Indicatief werk en denkniveau

minimaal HBO opleiding in de civiele techniek;

werk en denkniveau HBO+

minimaal 1 jaar ervaring in een vergelijkbare functie of minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare functie binnen het vakgebied met minder verantwoordelijkheid met aantoonbaar potentieel (via ontwikkel assessment)

 

Opdracht informatie

 

Startdatum 1-6-2013
Einddatum 30-11-2013
Optie tot verlenging ja
Aantal posities 1
Aanbiedingen totaal 0
Aanvraag reden Uitbreiding formatie
Aanvraag reden opmerkingen De flexibele schil aan ingehuurde medewerkers moet afgeslankt worden door het uitbreiden van de vaste formatie.

 

Profiel informatie

 

   
  Organisatie
Je bent werkzaam bij de afdeling Projecten Openbare Ruimte onder de directie Ruimtelijke Ontwikkeling. Deze directie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en in stand houden van een goede woon-, werk en leefomgeving.

De afdeling bestaat op dit moment uit een kern van 17 medewerkers. Afwisselend zijn er voor bepaalde tijd ook verschillende externe (op dit moment 18) deskundigen werkzaam bij de afdeling. De afdeling laat vanuit een sterke regierol projectmatig alle onderhouds- en nieuwbouwprojecten in de openbare ruimte definiëren, voorbereiden en realiseren. Zij schakelt daartoe bewust en weloverwogen marktpartijen in.

Binnen de afdeling wordt gewerkt volgens het principe van “de juiste persoon op de juiste plaats”. Hierbij wordt ook rekening gehouden met de persoonlijke ontwikkeling. De afdelingsmedewerkers werken als een team waarbij men elkaars kwaliteiten raadpleegt in de grote diversiteit van en binnen de projecten. Er is een ontspannen, open maar ook resultaatgerichte sfeer. We praten met elkaar en niet over elkaar. Er is geen negen tot vijf mentaliteit maar vooral een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Deze leidt tot het naar tevredenheid realiseren van projecten in de openbare ruimte en het gericht zijn op verbeteringen in aanpak en duurzaamheid.

De gemeente werkt volgens het flexwerk principe, waarbij het plaats en tijdsonafhandelijk werken de basis is. Dit is echter niet los te zien van het behalen van het optimale project(team) resultaat.
Er wordt gezocht naar een projectleider die ons team gaat versterken. 32 tot 36 uur (4 of 5 dagen). Incidenteel valt dit in de avonduren. Dit is met name bij deelname aan bewonersavonden.

Het betreft hier een deta-vast contract, waarbij bij gebleken geschiktheid, en na 6 maanden, de kandidaat zonder verdere financiële verplichtingen in dienst komt bij de gemeente Gouda. Bij het definitief aangaan van een deta-vast contract zal ook een intentieverklaring omtrent de arbeidsvoorwaarden met de kandidaat opgesteld worden.

Deze vacature staat staat ook open op de site van de gemeente Gouda voor directe sollicitaties.
Voor uitgebreide functie informatie verwijzen wij u graag naar de bijlage van de functiebeschrijving.

 

Aanvraag gunningscriteria

 

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
Minimaal afgeronde HTS opleiding richting civiele techniek. Ingeschakeld  
Minimaal 1 jaar ervaring in een vergelijkbare functie of minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare functie binnen het vakgebied met minder verantwoordelijkheid met aantoonbaar potentieel (via ontwikkel assessment) Ingeschakeld  
MOTIVATIE en INTENTIEVERKLARING: De kandidaat heeft een sollicitatiebrief met intentieverklaring opgestelt voor deze functie. Met de ondertekening verklaart hij/zij, dat bij wederzijds bevallen, na 6 maanden in dienst komt bij gemeente Gouda. Ingeschakeld  
CONTRACTAFSPRAAK: De detacheerder verklaart (ondertekent) dat na de periode van detachering van 6 kalendermaanden de kandidaat kosteloos overgenomen worden. Een detacherings of wervingsvergoeding is verwerkt in het tarief. Ingeschakeld  
   

 

Uren en werkdagen

36
Werkdagen Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht