Opdracht omschrijving
Regiotaxi is een samenwerkingsverband tussen de Provincie en 39 gemeenten. Namens deze partijen beheert het projectbureau contracten met vervoerbedrijven en een callcenter en ziet het toe op de kwaliteit van het vervoer. De doelgroep bestaat naast reguliere OV-reizigers voor een groot deel uit mensen die krachtens de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) als gevolg van een lichamelijke of verstandelijke beperking recht hebben op ondersteuning door de gemeente in hun mobiliteitsbehoefte. Met jaarlijks 1,7 miljoen ritten vervult Regiotaxi een belangrijke maatschappelijke taak voor zowel de OV als de WMO doelgroepen.
De kerntaak van het contractbeheer is te bewaken dat de nieuwe contractpartijen de afspraken naar zowel de letter als de geest van het contract uitvoeren. De contractbeheerder is de contactpersoon voor de vervoerders en het callcenter. Hierbij ligt de nadruk op het monitoren, beheren en het maken van afspraken met de contractpartijen zodat de kwaliteitseisen zoals deze in het bestek zijn opgenomen in de praktijk optimaal tot uitvoering worden gebracht.
Hoofdtaken:
- Het operationele beheer van de overeenkomsten met de verschillende vervoerders en het callcenter.
- Het monitoren en beheren van de kwaliteit van de uitvoering van de contractpartijen. Het uitvoeren van analyses en onderzoeken, het opstellen van rapportages en adviezen en verbetervoorstellen.
- Het signaleren en pro-actief meedenken bij het oplossen van knelpunten die tot problemen kunnen leiden in de uitvoering.
- Het financieel beheer richting vervoerders en het callcenter.
- Het voorbereiden en uitvoeren van toekomstige aanbestedingen van regiotaxi in samenwerking met de Provincie en deelnemende gemeenten.
- Inhoudelijke bijdrage leveren aan het (voorbereiden van) bestuurlijke en ambtelijke overleg van de provincie met de deelnemende gemeenten.