Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ14515
 
Opdracht
Specialist Uitvoerend Juridisch/Financieel/Technisch/Administratief, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-01-26 09:20
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie, Juridisch
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 1-2-2016
Einddatum 29-4-2016
Optie tot verlenging ja
36
Aantal posities 2
Aanvraag reden Piekwerkzaamheden
 
 
 
3.   Taken en resultaten  
-Behandelt bezwaar- en (hoger)beroepsprocedures en vertegenwoordigt de gemeente hierin.
-Behandelt bezwaar- en (hoger)beroepsprocedures met betrekking tot evenementen en vertegenwoordigt de gemeente hierin.
-Adviseert de afdeling over juridische aspecten en draagt bij aan de juridische kwaliteit.  
-Verricht daartoe aangewezen specifieke werkzaamheden o.g.v. de door de afdeling uit te voeren wet- en regelgeving.
-Volgt ontwikkelingen op het gebied van relevante wet - en  regelgeving.
-Onderhoudt de mandaatregeling ten behoeve van de afdeling.
-Verzorgt individuele en groepsgewijze instructie en voorlichting aan medewerkers en intermediairs over de juridische uitvoering binnen het vakgebied.
-Leidt of neemt deel aan projectgroepen  
-Bemiddelt of adviseert bij juridische situaties tussen de klant en de gemeente.
-Behandelt klachten van cliënten van de afdeling.
-Bereidt besluiten voor in het kader van de afstemmingsverordening inzake agressie: hoort samen met de afdelingsmanager de cliënt, stelt een rapportage op en geeft advies in de vorm van een conceptbesluit.  
-Verzorgt het secretariaat en de ambtelijke ondersteuning bij de Adviescommissie bezwaarschriften sociale zekerheid.  
-Verricht overige voorkomende werkzaamheden.
-Participeert binnen het proces rampenbestrijding.   
 

4. Functieprofiel  

4.a. Zelfstandigheid/verantwoordelijkheid/bevoegdheden Verschillende keuzes en/of beslissingen zijn mogelijk binnen richtlijnen c.q. hoofdlijnen, maar de alternatieven en bijbehorende gevolgen moeten nadrukkelijk bekend zijn. Een afweging is noodzakelijk om een goede beslissing te nemen en veelal zijn algemene beginselen als redelijkheid en billijkheid leidend. Afzonderlijke keuzes en beslissingen beïnvloeden elkaar in geringe mate. De werkzaamheden vereisen een eigen analyse, interpretatie, conceptie, optreden en/of aanpak.  

4.b. Contacten Contacten komen tot stand door bewuste keuze van de functiehouder. Gezagsverhoudingen en rolpatronen zijn beide contactpartijen veelal bekend. Contactpartijen moeten vaak overtuigd worden van het wederzijdse belang in verband met (de mogelijkheid) van belangentegenstellingen die binnen de functie voor (kunnen) komen. Doel van het contact is ondermeer het uitdragen, afstemmen en realiseren van de naleving van interpretaties van beleid, regelgeving, het maken van afspraken en eventueel te leveren diensten. De aard van de contacten is instructief en gericht op het verkrijgen van medewerking.  


4.c. Functie-eisen (uitgedrukt in kwaliteit en kwantiteit)
-HBO werk- en denkniveau.
-Twee jaar aanvullende relevante ervaring.
-Ruime kennis van de wet- en regelgeving binnen de afdeling.
-Bedrijfsmatig kunnen werken met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
-Voor competenties zie competentieprofiel. 
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht