Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
15-2-2016 |
Einddatum |
30-4-2016 |
Optie tot verlenging |
Ja |
|
24 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Ziekte |
Klantmanager Werk (24 uur)
De functie
Als klantmanager Werk ben je de spin in het web van de re-integratie en voert de regie op de (zorg)klant.
Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de trajectplannen waarbij het stimuleren, begeleiden en bemiddelen van de klanten naar de arbeidsmarkt centraal staat. Daarnaast onderzoek je het recht op een uitkering op basis van de bestaande wet- en regelgeving, verzorg je de verstrekking en controle hiervan
Relatiebeheer en netwerken zijn een belangrijk onderdeel van de functie. De klantmanager Werk zorgt ervoor dat welzijn, zorg, onderwijs en arbeidsmarkt optimaal op elkaar aansluiten en legt de benodigde verbindingen daarvoor. We werken samen in het regionale Werkgeversservicepunt (WSP)dat gehuisvest is in het Huis van de Stad van gemeente. Vanaf februari 2016 werken we ook samen in het Werkontwikkelcentrum (WOC), gepositioneerd in de gemeente. Door een groepsgerichte en integrale aanpak is de verwachting dat dit een efficiëntere en effectievere bemiddeling naar werk oplevert. De uitdaging voor jou als klantmanager is om de meest geschikte personen aan te leveren voor het WOC van wie wordt verwacht dat hij of zij snel uit kan stromen naar betaald werk. j
Taken
•Je verwerkt aanvragen in het kader van de Participatiewet en je bent verantwoordelijk voor het rechtmatig verstrekken van uitkeringsgelden.
•Je beheert een vast klantenbestand en bemiddelt klanten naar werk of maatschappelijke activiteiten ter voorbereiding op de reguliere arbeid. Dit doe je onder andere door middel van het opstellen en organiseren van trajectplannen, waaronder het afsluiten van samenwerkings- of uitvoeringsovereenkomsten en contracten met derden.
•Je voert zowel intern als extern de regie over de klanten in je caseload. Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor de goede uitvoering van interne werkprocessen op het gebied van doelmatigheid.
•Om de rechtmatigheid van de uitkeringsgelden te controleren verricht je dossieronderzoek en je legt, waar nodig, huisbezoeken af.
•Je toets het werk van je collega’s
•Je signaleert en adviseert over beheersmatige aspecten van je werkterrein.
•Je bewaakt financiële kaders.
•Je behandelt bezwaarschriften en vertegenwoordigd de gemeente in rechte.
•Signaleren van mogelijke knelpunten en aandachtspunten voor beleidsverbetering;
•Registeren van aanvragen, de voortgangsbewaking in het systeem Civision Welzijn;
•Uitvoeren van administratieve taken die voortvloeien uit de dienstverleningsprocessen.
Wat wij vragen
•Een afgeronde HBO-opleiding,
•Kennis van de sociale wet- en regelgeving, in het bijzonder van de WWB en Participatiewet.
•Pro-actieve en dienstverlenende instelling
•Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
•Een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
•Samenwerkings- en resultaatgerichte houding
•Accuratesse;
•De-escalerend op kunnen treden.
|