Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
15-2-2016 |
Einddatum |
15-10-2016 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
36 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
Functie omschrijving:
Als re-integratiecoach begeleid je de cliënt naar een (waar mogelijk reguliere) baan. Samen met de klantmanager zorg je voor een integrale aanpak op doelmatigheids- en rechtmatigheidsgebied. Je voert intakegesprekken en matchingsgesprekken en rapporteert hierover. Je stelt een adequaat uitstroomplan op met de cliënt en zorgt voor een goede uitvoering hiervan. Je draagt zorg voor de regie rondom de uitvoer van het uitstroomplan en zet daartoe tijdig de juiste instrumenten in.
Je traint, stimuleert en motiveert (groepen van) deelnemers van het uitstroomprogramma op aandachtsgebiedgerelateerde attitude, vaardigheden, kunde en kennis.
Van belang is dat de cliënt maatwerk krijgt aangeboden en binnen de keten snel, deskundig en respectvol wordt benaderd. Ondernemerschap staat hoog in je vaandel, je durft risico’s te nemen en je weet de juiste balans te vinden en te behouden tussen de cliënt en de geldende wet- en regelgeving.
Met een actiegerichte-, outreachende houding weet jij je te onderscheiden en zoveel mogelijk belemmeringen bij de klant weg te nemen om duurzaam te kunnen participeren in de samenleving. Dit vereist mensenkennis en het kunnen stellen van een goede diagnose.
Je zorgt voor het onderhouden van informatie in de beschikbare systemen en onderhoudt een goed contact met je relevante commerciële netwerk. Je neemt je verantwoordelijkheid, je ondersteunt je collega’s die te nemen en spreekt ze waar nodig aan op hun eigen verantwoordelijkheid.
Functie eisen :
Relevante HBO opleiding en werkervaring in een contactfunctie binnen werkterrein Sociale Zekerheid. De benodigde competenties zijn tenminste samenwerken, resultaatgericht, klantgericht, marktgericht, initiatief, voortgangsbewaking. Vaardigheid in begeleiden en adviseren. Kennis van GWS/Suite4wiz is gewenst.
|