Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Projectleider I&A Decentralisaties (tijdelijk tot 1-1-2017)
 
Sluitingsdatum
2016-02-10 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Groningen
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 21-2-2016
Voltooiing opdracht: 1-1-2017
Optie verlenging: n.v.t.
Prijsstelling: €0 - €80 per uur
Vakgebied: Welzijn
Uren: 0 per week
Aantal FTE: 0,6
Type: 2B dienst 

 
 
Opdrachtomschrijving
 
Op 1 januari 2010 is de gemeente Oldambt gestart. In de toekomstvisie, Grenzeloos Goûd!, positioneert Oldambt zich als jongste watergemeente van Nederland.
In Oldambt tref je een bundeling van oud en nieuw aan. Bijzonder is de historische gaafheid van het landschap en van de bebouwing. Bosachtige gebieden, weidse polders, eindeloze vergezichten en mooie luchten. Herenboerderijen typeren het verleden waarin tegenstellingen tussen arm en rijk bepalend waren. Daarnaast zijn er nieuwe landschappen in Blauwestad waar recreatie en toerisme flink in ontwikkeling zijn. Oldambt heeft ook een stadskern en verschillende bedrijventerreinen.
De inwoners zijn karaktermensen. Ze zijn recht door zee en taaie doorzetters.
Oldambt, een gemeente met bijna 40.000 inwoners en een ambtelijke organisatie van ongeveer
300 medewerkers.

Gemeente is in beweging en hecht aan betrokkenheid van inwoners bij het ontwikkelen en uitvoeren van beleid. Burgerparticipatie staat hoog op de agenda. Naast het reguliere werk is er een aantal grote projecten zoals Blauwestad, de aanleg van een vaarverbinding en de bouw van een Cultuurhuis.
Kortom, Oldambt is een uitdagende organisatie, waar medewerkers volop de ruimte krijgen.


Decentralisaties
De Decentralisaties in het sociale domein hebben als doel de gemeente als logische eerste ingang voor alle zorggerelateerde zaken te positioneren. Concreet betekent dit dat gemeenten verantwoordelijk worden voor de taakvelden Participatie, WMO en Jeugd. Voor de eerste onderdelen was de gemeente dat al deels; Jeugd is grotendeels een nieuwe tak van sport voor gemeenten. Meer info is te vinden op bv. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/inhoud/decentralisatie-van-overheidstaken-naar-gemeenten


 
Wat ga je doen?
Je geeft als projectleider I&A Decentralisaties verdere invulling aan het inrichten van de informatievoorziening in het sociale domein. De huidige projectleider heeft de huidige situatie in beeld gebracht en een aanzet gemaakt voor de gewenste situatie en het wordt jouw taak om dit om te zetten in concrete activiteiten. Je eerste opdracht is het opstellen van een ‘uitwerkingsplan’ I&A. Hierin beschrijf je welke acties dienen plaats te vinden om de gewenste situatie te bereiken. Daaruit volgt o.a.:
 

-het opstellen van een i-architectuur voor het sociale domein

-het adviseren over

-de inrichting van onze huidige systemen

-koppelingen

-de inrichting van ons applicatiebeheer.

Daarnaast ben je sparringpartner voor je collega-projectleiders, vooral met de projectleiders die zich bezig houden met Verantwoording (managementinfo), Privacy en Dienstverlening (de toegang tot het sociale domein, waar ook het digitale kanaal een belangrijke rol moet gaan spelen).
 
Je werkt nauw samen met de informatiemanager van de Gemeente Oldambt. Oog voor samenwerking in de regio is ook een belangrijk element in deze rol.
 
Je opdrachtgever is de programmamanager Decentralisaties, Gjill Smit. Het programma Decentralisaties kent de volgende structuur: er zijn drie thema’s: Beleid, Dienstverlening en Ondersteuning. Onder beleid vallen de inhoudelijke thema’s van de Decentralisaties, te weten: Jeugd, WMO, Participatie, Passend Onderwijs. Dienstverlening houdt zich bezig met het herontwerp van de processen binnen het sociale domein en binnen Ondersteuning, waar jouw project onder valt, vinden we de ondersteunende processen als Inkoop, Verantwoording, Financiën, HRM en Organisatie en dus I&A.
 

Kandidaatomschrijving
Wie ben je?
Je hebt een relevante afgeronde opleiding op HBO+ niveau en aantoonbare ervaring als projectleider. Je bent als projectleider in staat om de complexe ICT materie te vertalen naar voor leken begrijpelijke taal. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als projectleider binnen het gemeentelijke domein op gebied van I&A en je hebt kennis van of op z’n minst affiniteit met het maatschappelijke domein en de ontwikkelingen die daarin plaatsvinden.
 
Verdere competenties die van belang zijn: daadkracht, mensgericht, strategisch inzicht, communicatief vaardig en omgevingssensitief (zowel in de politieke als ambtelijke context). Daarnaast zijn belangrijke competenties: resultaatgericht en adviesvaardig.
 
 
Eisen
 
Bij deze opdracht zijn geen eisen geformuleerd.
Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 10 %


Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:50 %

 
Relevante werkervaring
Kandidaat dient meerjarige werkervaring te hebben als projectleider binnen het gemeentelijk domein, specifiek op het gebied van I&A
Weging:20 %

 
Opleiding
Afgeronde relevante HBO + opleiding
Weging:10 %

 
Kennis
Kennis van het sociaal domein.
Weging:10 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht