Functieomschrijving
Binnen de afdeling Centrale Staf van de Rijksrederij zijn we in het cluster Vloot- en Marktontwikkelingen op zoek naar iemand die mee kan helpen bij het handen en voeten geven aan de vlootstrategie. De vlootstrategie bevat de doorvertaling van de lange-termijn ambities van de Rijksrederij en van haar klanten in een strategische vlootontwikkeling voor de midden en lange termijn, uitmondend in een concreet vlootvervangingsprogramma voor de komende 5 à 10 jaar.
Het spreekt voor zich dat dit geen statisch geheel is, maar regelmatige herijking behoeft op basis van de dynamiek uit de omgeving zowel vanuit de klantzijde (vraag) als vanuit de marktzijde (aanbod). Het zoeken van de juiste balans tussen het volgen van de eigen koers van de Rijksrederij en het meebewegen met klantwensen is hierbij cruciaal. Dit uit zich in het geven van gevraagde en ongevraagde adviezen, als ook het aansturen en opleveren van concrete producten, zoals business cases, vlootplannimngen, vervangingsprogramma's, projectopdrachten, etcetera.
De kandidaat die we zoeken is in staat te schakelen tussen lange-termijn doelen en strategie, en korte-termijn activiteiten, die nodig zijn om de strategie en het huidige vlootprogramma te realiseren.
Binnen dit inhuurcontract is de kandidaat mede verantwoordelijk voor het opstellen van de herijkte vervangingsstrategie en bijbehorende vlootvervangingsprogramma voor de komende jaren.
Hij of zij zal hierin zowel zelfstandig als in teamverband een belangrijke sturende rol gaan vervullen.
Functie-eisen
De kandidaat moet in staat zijn de relatie te leggen tussen vlootstrategie en andere domeinen zoals accountmanagement en concrete uitvoering van projecten door het IPM-team.
- Strategisch en taktisch werk- en denkniveau wordt gevraagd
- Goede ervaring met en kennis van de nautische sector en van scheepsbouwkundige aspecten is gewenst.
- Bedrijfseconomische kennis voorhanden, zodat de kandidaat verstand heeft van investerings-vraagstukken en in staat is zelfstandig business cases uit te werken
Competenties:
- Resultaatgerichtheid
- Bestuurlijke sensitiviteit
- Klantgerichtheid.
- Communicatief (op alle niveau's)
- Overtuigingskracht
- Teamplayer
- Creatief en Innovatief handelen
Opdracht informatie