Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
37101
 
Opdracht
Webredacteur, 32 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-02-25 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Communicatie, Grafisch en multimedia
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
Start Inhuur: 29-2-2016
Eind Inhuur: 31-12-2016
Aantal uren per week: 32
Salarisschaal en periodiek Schaal 8
Uurtarief bandbreedte Minimaal:  € 30   en maximaal € 45, inclusief reiskosten
Aantal gesprekskandidaten: 3
Gespreksdatum matchingsgesprek: Wo 2/3 Verhouding kwaliteit en prijs kwaliteit 70% en prijs 30   



Dit is het werk
• Schrijft en redigeert webteksten op 'B1-niveau', volgens richtlijnen voor het web en volgens SEO-principes, op basis van een duidelijke briefing.
• Adviseert producteigenaren en communicatieadviseurs en eventueel het MT over webtoepassingen en ontwikkelingen.
• Checkt gebruikerswensen via standaard-instrumenten, waaronder statistieken  
• Hanteert de vastgestelde beeldtaal.
• Organiseert traffic voor het eigen domein/thema.
• Beheert en ontwikkelt een netwerk binnen het eigen domein/thema.
• Neemt initiatieven in het eigen domein/thema.
• Kan de-escalerend optreden, maar is ook de poort naar de escalatieprocedure.
• Accepteert en stimuleert collegiale toetsing en toetst ook zelf werk van collega's.
• Geeft advies aan en doet intakes met opdrachtgevers voor het eigen domein/thema, toetst deze aan richtlijnen en legt waar nodig thema-overstijgende verbanden
• Werkt aan permanente verbetering van werkprocessen en content.
• Bewerkt en publiceert content via het CMS (Typo 3), zowel tekst als beeld.
• Zorgt voor functionele koppelingen met externe sites.
• Doet voorstellen over verdere verbeteringen en nieuwe mogelijkheden op de website.
• Voert wijzigingen in tekst en beeld door. • Onderneemt actie t.o.v. producteigenaren om online informatie actueel te houden.
• Levert een actieve bijdrage aan het professionaliseren van het team (centrale webredactie): bijdragen aan ontwikkelen van een gemeenschappelijk werkproces, samenwerkingsvormen, gemeenschappelijke werkafspraken  



Plek in de organisatie
Je werkplek is op de Centrale Contentredactie onder Publiekszaken. Publieksdienstverlening (gemeentelijke producten en diensten zoals paspoort, vergunningen en subsidies) is naast algemene informatievoorziening het belangrijkste doel.  Het voornaamste communicatiekanaal van de gemeente Utrecht is www.utrecht.nl. De gemeente is bezig met een ontwikkeling om de website vraaggerichter te maken en het werk te professionaliseren. Onderdeel daarvan is de vorming van een centrale webredactie, vooralsnog in projectvorm. Content op de gemeentelijke website moet voldoen aan de volgende criteria:
• Vraaggericht;
• Actueel;
• Juist;
• Toegankelijk;
• Eenduidig & Samenhangend.  


Profiel / dit breng je mee
• De ervaren contentredacteur:
• Kan goed in het werken met het CMS.
• Kan goed adviseren.
• Heeft goede kennis van digitale communicatie en kent de nieuwste ontwikkelingen.
• Heeft ervaring met schrijven voor het web en kan complexe informatie herschrijven naar B1-niveau.
• Beheerst foto- en videobewerking.
• HBO/WO niveau.
• Uitstekende Nederlandse taalbeheersing.
• Opleiding/achtergrond op het gebied van webredactie. 
• Relevante werkervaring 2-3 jaar. • Ervaring in een politiek georiënteerde organisatie is een pré
• Heeft kennis en ervaring van de volgende software: • Contentmanagementsysteem. Pré is Typo3
• Acrobat Pro
• Photoshop
• Microsoft Office 
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht