Op 17 februari 2015 heeft de provincie Gelderland de opdracht verstrekt voor de realisatie van het project het ‘nieuwe’ Huis der Provincie. Met dit project, dat gerealiseerd wordt aan de hand van een PPS constructie met een DBFMO contract, wordt de huisvesting van het politieke en ambtelijk werkapparaat aan de Markt in Arnhem vernieuwd. Daarbij worden ingezet op 5 doelen:
-Realiseren passend uitstraling;
-Vergroten duurzaamheid;
-Bedrage aan de realisatie van Het Nieuwe Werken;
-Reduceren kosten huisvesting;
-Flexibelere huisvesting.
Het project, het ‘nieuwe’ Huis der Provincie, wordt gerealiseerd volgens de principes van risico gestuurd systeemgericht contractmanagement. Ter ondersteuning van het provinciale project – contractbeheerteam is extra capaciteit benodigd. Deze capaciteit wordt gevraagd voor de onderwerpen omgevingsmanagement en onderhoudsplannen.
De kern van de opdracht is het uitvoeren van omgevingsmanagement en de voorbereiding en toetsing van onderhoudshoudsplannen van de opdrachtnemer.
Voor het omgevingsmanagement ligt de nadruk op de voorbereidingen voor de overdracht gebouw Prinsenhof B t.b.v. sloop, de inrichting van het nieuwe terrein en de overdracht van parkeergarage Prinsenhof.
Voor de voorbereiding en toetsing van onderhoudsplannen ligt nadruk vooral op het voeren van expertgesprekken met de opdrachtnemer en het verifiëren en valideren (al dan niet samen met de Facilitaire organisatie) van de onderhoudsplannen. Daarbij wordt ook de relatie gelegd met een toetsing op de impact van de onderhoudsplannen op de dienstverleningsplannen.
Het doel van de opdracht is om de continuïteit van het project HGH te waarborgen zodat de planning en afgesproken deadlines worden behaald:
-1 november 2016: beschikbaarheidsdatum ‘nieuw’ HdP;
-1 januari 2017: ingebruiknamedatum ‘nieuw’ HdP;
-31 juni 2017: beschikbaarheidsdatum buitenterrein ‘nieuw’ HdP.
De volgende resultaten staan centraal in deze opdracht:
Algemeen
-continuïteit van het projectmanagement HGH;
-(mede) behalen van de planning en de gestelde deadlines voor HGH;
-(mede) verzorgen van de projectadministratie waaronder het archiveren en het documenteren;
-optreden als aanspreekpunt voor omgevingsmanagement en onderhoudsplannen (zowel intern als extern);
-rapporteren over de voortgang aan de projectmanager;
-adviseren van de projectmanager en de facilitair manager over planning, activiteiten, risico’s en wijzigingen.
Omgevingsmanagement
-voorbereiden overdracht gebouw Prinsenhof B t.b.v. sloop;
-uitwerken van de kaders en voorwaarden (nuts)leidingen, kabels en voorzieningen voor de inrichting van het nieuwe terrein;
-voorbereiden overdracht parkeergarage Prinsenhof t.b.v. de exploitatie;
-afstemmen met derden bereikbaarheid, planning etc. in relatie tot andere werken en ontwikkelingen nabij en rondom de bouwplaats.
Onderhoudsmanagement
-voeren van expertgesprekken ter voorbereiding van de onderhoudsplannen; zowel voor de nieuwbouw als voor het rijksmonumentale Huis der Provincie (cultureel erfgoed);
-regie voeren over asbestverwijdering in het rijksmonumentale pand;
-inschakelen van de experts van de provinciale Facilitaire organisatie;
-risico gestuurd verifiëren en valideren van de onderhoudsplannen, compleet met de impact op de dienstverleningsplannen;
-voorbereiden van verzoeken tot (contract)wijzigingen.
Deze opdracht wordt uitgevoerd op kantoor van de Provincie Gelderland:
-Onder de functionele aansturing van de projectmanager ‘nieuw’ HdP;
-Binnen het projectteam ‘nieuw’ HdP;
-Er kan gebruik gemaakt van het provinciale data netwerk;
-De opdrachtnemer regelt zelf een telefoon, computer en / of laptop;
-Er zijn geen parkeervoorzieningen voorhanden.
De globale planning en inzet van tijd is als volgt:
-Periode 1 mei 2016 t/m 31 december 2016: 36 uur per week
-Periode 1 januari 2017 t/m 30 juni 2017: van 36 uur per week af te bouwen naar 0 uur (raming bedraagt gemiddeld 20 uur per week)
Kandidaat omschrijving